Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wymieniał może ktoś termostat w lanosie 1.5 8 V bez rozpinania rozrządu?
Pytam z ciekawości
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Mangueira
Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo Pomógł: 55 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 330 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-26, 21:58
Teoretycznie można trytytkami przywiązać zębatkę rozrządu do paska, odkręcić ją razem z paskiem, potem pokrywę termostatu i wymienić. W praktyce napięcie paska po założeniu z powrotem zębatki może się zmienić, tak więc odradzam.
Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe Więcej info na PW
Capri
Dołączył: 15 Mar 2019 Posty: 9
Wysłany: 2019-03-27, 07:28
Ba! Napięcie paska prawie na pewno ulegnie zmianie, co nie jest pożądanym zjawiskiem.
Trzeba się naprawdę nagimnastykować, aby zrobić to tak jak trzeba.
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2019-03-27, 07:44
Rozrząd w 8v jest banalny, dodatkowo jeśli nie ma wspomagania/klimy to miejsca jest naprawdę dużo.
Zwal pasek, obadaj napinacz pompę i sam pasek, dodatkowo masz okazję wymienić uszczelniacze na walkach.
jack200
Auto: Lanos 1.5 8V Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 143
Wysłany: 2019-03-27, 10:03
Pytam czysto teoretycznie na razie nie mam potrzeby tego robić. Zastanawiam się czy po odkręceniu obudowy termostatu płaskimi kluczami i przechyleniu jej w prawo nie da się go wyjąć z bloku silnika.
Pytam czysto teoretycznie na razie nie mam potrzeby tego robić. Zastanawiam się czy po odkręceniu obudowy termostatu płaskimi kluczami i przechyleniu jej w prawo nie da się go wyjąć z bloku silnika.
Nawet srub nie wyjmiesz ani nie odkrecisz sa bardzo dlugie.
Widzialem kiedys jak ktos bawil sie tak w astrze, wkrecil dluga srube do kola rozrzadu zamiast pryginalnej , odsunal kolo rozrzadu na tej srubie i meczyl sie z wymiana termostatu.
Dla mnie to bzdura, i giecie czy poluznianie plastikow i inne akrobacje, wiecej czasu zajma niz zdjecie paska i kola i pozulnienie plastikow.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2019-04-01, 13:09
się odkręcało koło od wałka, trytrytki lub drut, odsuwało koło, i dostęp był.
nie w lanosie, ale parę razy zdejmowałem tak głowicę do upg
Mangueira napisał/a:
tak więc odradzam
na pewno nie na pierwszy raz takie kombinacje.
jack200
Auto: Lanos 1.5 8V Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 143
Wysłany: 2019-04-01, 18:36
Do "sebek1111"
Nawet srub nie wyjmiesz ani nie odkrecisz sa bardzo dlugie.
Widzialem kiedys jak ktos bawil sie tak w astrze, wkrecil dluga srube do kola rozrzadu zamiast pryginalnej , odsunal kolo rozrzadu na tej srubie i meczyl sie z wymiana termostatu.
Dla mnie to bzdura, i giecie czy poluznianie plastikow i inne akrobacje, wiecej czasu zajma niz zdjecie paska i kola i pozulnienie plastikow.[/quote]
Też mi sie wydaje że bez zdjęcia paska i osłon się nie obejdzie, fakt że rozrząd w tym aucie to jak budowa cepa i można zrobić go po ciemku, ale po co nadawać sobie roboty, jak by ktoś miał sposób to obejść.
Fakt zdjęcie paska i poluzowanie plastików to parę minut roboty, ale wtedy trzeba dać nowy pasek i nie wiadomo czy nie trzeba będzie korygować pompą która na przykład była posmarowana silikonem, a wtedy trzeba zlać płyn i to już nie jest takie hop siup 5 minut ;
Nie trzeba zmieniac paska po zdjeciu bo to bzdura.
Pompy nie trzeba ruszac bo zadne napiecie sie nie zmieni.
W 8v i tylko w 8v (bo w 16v zabawy koncza sie zlamaniem napinacza) jest nawet otworek do zblokowania napinacza w pozycji poluznionej, mozna zablokowac napinacz zdjac pasek potem go zalozyc i odblokowac napinacz.
jack200
Auto: Lanos 1.5 8V Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 143
Wysłany: 2019-04-02, 08:30
sebek1111 napisał/a:
Nie trzeba zmieniac paska po zdjeciu bo to bzdura.
Pompy nie trzeba ruszac bo zadne napiecie sie nie zmieni.
W 8v i tylko w 8v (bo w 16v zabawy koncza sie zlamaniem napinacza) jest nawet otworek do zblokowania napinacza w pozycji poluznionej, mozna zablokowac napinacz zdjac pasek potem go zalozyc i odblokowac napinacz.
Warto poczytać jak ktoś mądrze pisze
Pietia(lania) maniak tabaki
Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr Pomógł: 73 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 1103 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-04-21, 19:52
Pierwsze pytanie:
1) czy termostat jest zacięty w pozycji : otwarty czy zamkniętej ?
jak przyszedł moment wymiany rozrządu : wyrwaliśmy wnętrze z oryginalnego termostatu i zostawiliśmy ten z R5 :]
Jeżeli termostat jest zacięty w obiegu zamkniętym to niestety ale czeka Cie rwanie rozrządu ale przecież rozrząd w tym silniku jest tak prosty że chyba nie ma prostszych ;-)
Tylko kup albo zrób sobie klucz do napinania pompy :]
https://www.tesam.pl/s000...adu-p-9346.html