X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Lanos 1.5 8V wymiana termostatu.

Autor Wiadomość
jack200

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 143
Wysłany: 2019-03-26, 18:29   [Lanos] Lanos 1.5 8V wymiana termostatu.

Wymieniał może ktoś termostat w lanosie 1.5 8 V bez rozpinania rozrządu? :D
Pytam z ciekawości :D
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 330
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-26, 21:58   

Teoretycznie można trytytkami przywiązać zębatkę rozrządu do paska, odkręcić ją razem z paskiem, potem pokrywę termostatu i wymienić. W praktyce napięcie paska po założeniu z powrotem zębatki może się zmienić, tak więc odradzam.



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
Capri

Dołączył: 15 Mar 2019
Posty: 9
Wysłany: 2019-03-27, 07:28   

Ba! Napięcie paska prawie na pewno ulegnie zmianie, co nie jest pożądanym zjawiskiem.
Trzeba się naprawdę nagimnastykować, aby zrobić to tak jak trzeba.
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2019-03-27, 07:44   

Rozrząd w 8v jest banalny, dodatkowo jeśli nie ma wspomagania/klimy to miejsca jest naprawdę dużo.
Zwal pasek, obadaj napinacz pompę i sam pasek, dodatkowo masz okazję wymienić uszczelniacze na walkach.



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
jack200

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 143
Wysłany: 2019-03-27, 10:03   

Pytam czysto teoretycznie :D na razie nie mam potrzeby tego robić. Zastanawiam się czy po odkręceniu obudowy termostatu płaskimi kluczami i przechyleniu jej w prawo nie da się go wyjąć z bloku silnika. :cfaniaczek:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-01, 12:29   

jack200 napisał/a:
Pytam czysto teoretycznie :D na razie nie mam potrzeby tego robić. Zastanawiam się czy po odkręceniu obudowy termostatu płaskimi kluczami i przechyleniu jej w prawo nie da się go wyjąć z bloku silnika. :cfaniaczek:


Nawet srub nie wyjmiesz ani nie odkrecisz sa bardzo dlugie.

Widzialem kiedys jak ktos bawil sie tak w astrze, wkrecil dluga srube do kola rozrzadu zamiast pryginalnej , odsunal kolo rozrzadu na tej srubie i meczyl sie z wymiana termostatu.

Dla mnie to bzdura, i giecie czy poluznianie plastikow i inne akrobacje, wiecej czasu zajma niz zdjecie paska i kola i pozulnienie plastikow.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2019-04-01, 13:09   

się odkręcało koło od wałka, trytrytki lub drut, odsuwało koło, i dostęp był.
nie w lanosie, ale parę razy zdejmowałem tak głowicę do upg :lol:
Mangueira napisał/a:
tak więc odradzam
na pewno nie na pierwszy raz takie kombinacje.
 
 
jack200

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 143
Wysłany: 2019-04-01, 18:36   

Do "sebek1111"

Nawet srub nie wyjmiesz ani nie odkrecisz sa bardzo dlugie.

Widzialem kiedys jak ktos bawil sie tak w astrze, wkrecil dluga srube do kola rozrzadu zamiast pryginalnej , odsunal kolo rozrzadu na tej srubie i meczyl sie z wymiana termostatu.

Dla mnie to bzdura, i giecie czy poluznianie plastikow i inne akrobacje, wiecej czasu zajma niz zdjecie paska i kola i pozulnienie plastikow.[/quote]


Też mi sie wydaje że bez zdjęcia paska i osłon się nie obejdzie, fakt że rozrząd w tym aucie to jak budowa cepa i można zrobić go po ciemku, ale po co nadawać sobie roboty, jak by ktoś miał sposób to obejść.
Fakt zdjęcie paska i poluzowanie plastików to parę minut roboty, ale wtedy trzeba dać nowy pasek i nie wiadomo czy nie trzeba będzie korygować pompą która na przykład była posmarowana silikonem, a wtedy trzeba zlać płyn i to już nie jest takie hop siup 5 minut ; :myśli:
 
 
sebek1111

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 774
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-01, 19:08   

Nie trzeba zmieniac paska po zdjeciu bo to bzdura.
Pompy nie trzeba ruszac bo zadne napiecie sie nie zmieni.
W 8v i tylko w 8v (bo w 16v zabawy koncza sie zlamaniem napinacza) jest nawet otworek do zblokowania napinacza w pozycji poluznionej, mozna zablokowac napinacz zdjac pasek potem go zalozyc i odblokowac napinacz.
 
 
jack200

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 143
Wysłany: 2019-04-02, 08:30   

sebek1111 napisał/a:
Nie trzeba zmieniac paska po zdjeciu bo to bzdura.
Pompy nie trzeba ruszac bo zadne napiecie sie nie zmieni.
W 8v i tylko w 8v (bo w 16v zabawy koncza sie zlamaniem napinacza) jest nawet otworek do zblokowania napinacza w pozycji poluznionej, mozna zablokowac napinacz zdjac pasek potem go zalozyc i odblokowac napinacz.


Warto poczytać jak ktoś mądrze pisze :browar:
 
 
Pietia(lania)
maniak tabaki


Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr
Pomógł: 73 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 1103
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-04-21, 19:52   

Pierwsze pytanie:
1) czy termostat jest zacięty w pozycji : otwarty czy zamkniętej ?

Jezeli to pierwsze to dorażnie (na zawsze) do wymiany paska można włożyć w rurę chłodnicy termostat z R5
https://aparts.pl/partscatalogue/th4495-89-calorstat-by-vernet-termostat-srodek-chlodzacy-renault-5-122--1-3-automatik-1225-1395-1979-06-1984-0,10-00093-00556-01983-0002-00316-0100007,0100094,0100095-TH4495~989-0215-00316-000000001-VER4495~989~2J.aspx

U szwagra tak zrobiliśmy w astrze 1,4 8V


jak przyszedł moment wymiany rozrządu : wyrwaliśmy wnętrze z oryginalnego termostatu i zostawiliśmy ten z R5 :]

Jeżeli termostat jest zacięty w obiegu zamkniętym to niestety ale czeka Cie rwanie rozrządu ale przecież rozrząd w tym silniku jest tak prosty że chyba nie ma prostszych ;-)
Tylko kup albo zrób sobie klucz do napinania pompy :]
https://www.tesam.pl/s000...adu-p-9346.html

albo kawałek płaskownika kontowka

https://pl.aliexpress.com/item/Water-Pump-Wrench-Timing-Belt-Tension-Spanner-41mm-For-GM-Chevrolet-Opel/32702199066.html



ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ... :D

 
 
 
Jonecky
Grupa Podkarpacka


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 322 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 7233
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2019-04-22, 12:07   

Prostszy rozrząd jest w c20ne bez napinacza ;)



http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt