Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2019-04-02, 21:45 [Lanos] nowy nabytek i kilka skomplikowanych pytań :)
Witam kolegów
Zakupiłem naprawdę zadbanego lanoska 1.5 16V - pod maską taka czystość i świeżość jak w nowym autku
Szok, ktoś naprawdę dbał
Zamierzam go doprowadzić do stanu świetności Jest kilka problemów które widać organoleptycznie, lub po sprawdzeniu błędów, niektóre problemy dostarczyła instalacja LPG II generacji i strzały w dolot:
1. Map sensor do wymiany - wywalał błąd - podmieniłem na używkę kolegi i zupełnie inaczej - zamówiłem już nowy oryginalny GM.
2. Prawdopodobnie sonda - zamówiłem już nową (Bosch) - mam zewnętrzny kontroler AFR z szerokopasmową sondą i po podpięciu AFR nie wygląda zbyt ciekawie.
3. Sterowanie klapami w kolektorze dolotowym - może mnie tu trochę uświadomicie jak to działa i jak sprawdzić poprawność, bo urwana była końcówka podciśnienia w takim dziwnym zaworku nad filtrem paliwa, oraz zaślepiony wężyk podciśnienia do gruszki która steruje klapami. Zamówiłem już nowy oryginalny cały zestaw czarna plastikowa puszka plus obok zaworek podciśnieniowy. Powiedzcie mi co to jest i jak to dokładnie sprawdzić, boję się też, że przez strzały w dolot zostały uszkodzone klapy w kolektorze - jak je sprawdzić?
4. Wymiana rozrządu - panowie macie tu jakąś instrukcje - trudno się wymienia samemu? Potrzebne jakieś dedykowane narzędzia, bo zastanawiam się czy samemu nie ogarnąć tematu.
5. prawdopodobnie przerobię instalację LPG na sekwencyjną - znam się na tym
6. Idąc na skróty - jakie oznaczenia filtra powietrza, paliwa i oleju - bo chcę zamówić
Dziękuję, jesteście wspaniali tyle porad, nie spodziewałbym się
Zielony Prezes
Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG /Opel Vectra C
Imie: Wojtek Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3191 Skąd: WPN
Wysłany: 2019-04-04, 07:26
saqul, spokojnie post wrzuciłeś raptem 2 dni temu nie od razu dostaniesz poradę poczekaj trochę
Nie spać, zwiedzać, zapier....
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2019-04-04, 07:52
1. Widzę , że ten problem rozwiązałeś sam.
2. Jak wyżej
3. nie wiem, nie będę się mądrzył.
4. jeśli nigdy tego nie robiłeś to jest trudne w silniku jest 16V. Musisz zablokować koła rozrządu, czyli "wystrugać jakiś przyrząd do tego. Pytanie czy masz klimę - jeśli tak to będziesz się denerwował bo jest więcej roboty. Pytanie czy masz jakiś udar, czy wszystko ręcznie chciałbyś odkręcać, bo np. koło pasowe ciężko jest odkręcić zwykłymi kluczami. Podsumowując - jeśli tego nie robiłeś oddaj do mechanika - zrobią to w 3-4 godziny a ty byś się z tym mordował kilka dni.
5. Z tym problemem widzę, że poradzisz sobie sam.
6. ( numeracja wg Filtron ) Filtr powietrza AP 082/1 , Filtr paliwa PP 905/2, filtr oleju OP572. Wg tych numerów znajdziesz innych producentów.
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.