X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Opony, bieznik i przeglad

Autor Wiadomość
marcin2000

Auto: lanos 1.6 sx
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 234
Skąd: gdansk
Wysłany: 2019-06-03, 18:35   [Lanos] Opony, bieznik i przeglad

witam,

wyjaśnijcie mi proszę - min. głębokość bieżnika dla letnich opon to 1,6mm a dla zimowych 3 mm?

Czy głębokość zimowych jest niezależna od pory roku? Jeżeli jeżdżę sobie na zimowych latem - to również muszę mieć te 3 mm ? Pytam bo docieram zimowe do końca a za 2 tyg. mam przegląd i nie wiem czy koniecznie muszę je zmienić czy nie - mają 6 lat i ok. 3,5-4 mm bieżnika.

Opony zimowe to uniroyal - maja indeks B na mokrym, w mieście przy normalnych prędkościach jeździ się dobrze, jechałem w deszczu obwodnicą i do 100-110 km/h jest ok, szybciej nie sprawdzałem bo na letnich tez wolno jeżdżę, w trasę bym na takich oponach nie pojechał ale po miecie przy prędkości 60-70 km/h różnica jest niezauważalna jedynie przy dynamicznym ruszaniu i w zakrętach daje się odczuć, ze mieszanka jest bardziej miękka, ale to takie subiektywne odczucia - pewnie w awaryjnej sytuacji nagłego hamowania jest inaczej.... ale mam w planach zedrzeć je do końca i kupić wielosezonowe.

no wiec muszę zmieniać przed przeglądem czy nie?

ps. jakie wymogi musi spełniać opona wielosezonowa na przeglądzie - tak jak letnia czy jak zimowa ?

edit - na przegladzie nie bylo problemu, jakby ktos byl ciekaw
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
palnik

Wiek: 68
Dołączył: 08 Gru 2018
Posty: 73
Wysłany: 2019-08-28, 11:12   

Wydaje mi się, że bieżnik o głębokóści 1,5 mm, to żaden bieżnik.
Proponuje udać się do jakiegoś sklepu i sprawdzić sobie ile ma bieżnik w nowej oponie - i na pewno nie będzie to głębokość na poziomie 1,5mm, tylko więćej.
Podobnie sytuacja wygląda z zimowymi oponami.Bieżnik powinien być dodstatecznie głęboki. Poza tym sama mieszanka oponiarska (guma), powinna też być dostatecznie odporna na niskie czy wręcz ekstremalnie mroźne temperatury).
Opony - proponuję tutaj jeszcze sprawdzić, co gdzie i za ile.
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2019-10-07, 00:37   

na oponach zawieszeniu i hamulcach się nie oszczędza bo bezpośrednio odpowiadają za bezpieczeństwo przyczepność i zatrzymywanie się, jak jest stwierdzone że kapcie do wymiany to się je wymienia a nie debatuje, bo ile teraz komplet fajnych nowych opon do lanosa kosztuje ?



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
marcin2000

Auto: lanos 1.6 sx
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 234
Skąd: gdansk
Wysłany: 2019-10-09, 23:03   

ostatnie kilka sezonow przejezdzilem na oponach uniroyal i jestem na tyle zadowolony z letnich i zimowych ze moglbym kupic wielosezonowe - bo takie wlasnie mam zamiar nabyc - ale maja klase C na mokrym - kosztuja ok. 190-200 zl/szt. jednak w podobnym lub niewiele wyzszym budzecie mozna odstac opony w klasie B na mokry - musze poczytac testy i sie zastanowic.... na czym bedzie mi sie dobrze jezdzilo, kasa to rzecz wtorna.... gdybym chcial najtaniej to pewnie kupilbym jakies nalewki lub chinczyki za 100-120 zl ;)
 
 
mzar

Wiek: 38
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 83
Wysłany: 2019-11-05, 11:53   

Opony wielosezonowe sprawdzają się w ściśle określonych warunkach. Powiem szczerze, że w polskim biegunie zimna, jakim jest suwalszczyzna, trochę bałbym się jeździć na wielosezonówkach, ale już w zachodniopomorskim czy dolnośląskim, zimy są łagodniejsze, jest znacznie bardziej odczuwalny klimat atlantycki, wilgotny, łagodny.
Do tego dochodzi jeszcze czynnik miast - a te są dosyć szybko i sprawnie oczyszczane.
Na http://teddymotorsport.co...rzystepna-cene/ wrzucam info w tej sprawie.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt