X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] Riponascar EVO-V6 - reaktywacja!

Autor Wiadomość
Drivver

Auto: Lanos 1.5 16v
Dołączył: 20 Sty 2019
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-07-14, 00:33   [Lanos] Riponascar EVO-V6 - reaktywacja!

Witam, samochód raczej dobrze znany na forum, więc nie widzę sensu specjalnie przedstawiać, a dla tych co nie w temacie jest to kontynuacja tego tematu: http://daewooforum.pl/temat51492.html

Do projektu podchodzę na poważnie, w planach jest wykrzesać z DU ile się da, nie tylko technicznie, ale również wnętrze i optyka, oczywiście bez udziwnień :nono: . Mam nadzieję, że mogę liczyć na Waszą forumową pomoc, jako, że jestem w ciąż laikiem w temacie, a samochodu byłoby szkoda, gdyż ma potencjał zostać jednym z najciekawszych Lanosów na forum, a może i nawet w Polsce :)

Pojemność silnika - 2.5l
Liczba koni - jak mnie w końcu jakaś hamownia przyjmie to się dowiem ;) (za nisko wydech)
Rocznik - 1999

Modyfikacje: 16" alu, gumy federal RS-R, poszerzony tył, LPG
Styling - custom
Tuning Mechaniczny - 2.5l V6, wydech nierdzewka 2.5", przód zawias na poliuretanach, belka tył Saab, przewody hamulcowe miedź + stal oplot, konwersja na 5 śrub itd.
Wnętrze - prawie seria
Car Audio - brak absolutny, tzn jest wiązka :brawo:
Zawieszenie / Hamulce - H&R + Koni Sport, Belka Saab Aero / Ebc turbo groove, żółte klocki Ebc

Plany: W głowie pomysłów tysiące, ale zobaczymy ile zrealizuje. Na pewno na pierwszy ogień idzie blacharka, bo tu już miejscami jest źle, chociaż podnieść się jeszcze da - jeszcze.

Jakieś tam foto na szybko:



Jestem umówiony na wrzesień na robienie blacharki i konserwację, znacie jakieś kontakty na części takie jak;
- progi pełne nie tylko zewnętrzne poszycie (najlepiej ocynk im grubsza blacha tym lepiej)
- klapa tył
- nadkola
- drzwi - L. przód P. tył
- zbiornik paliwa
- uszczelki drzwi - może są jakieś lepsze zamienniki? Słyszałem, że ktoś dawał z Nubiry i pomogły lekko wyciszyć, szczególnie podczas szybszej jazdy.
Może zalegają jeszcze jakieś pojedyncze sztuki w magazynach? Części wolałbym nowe, ale jak ktoś ma w idealnym/bdb+ stanie czarne lub w kolorze to też przygarnę, najlepiej wszystko z w/w na raz.

Jakieś pytania? - chętnie odpowiem
komentarze miło widziane
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22025
Skąd: WT
Wysłany: 2019-07-15, 08:31   

Miło, że kontynuujesz projekt :)
Walcz i baw się dobrze, tylko kieszenie zaszyj podwójnie teraz :lol2:




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
matik2112
Grupa Kujawsko-pomorska
KOREAN|WORKS


Auto: Daewoo Lanos Sedan Sport c20xe
Imie: Mateusz
Wiek: 26
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 1330
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-07-15, 13:50   

Fajnie że został na forum ;)
Nagraj jak to brzmi i jedzie :cfaniaczek:



http://daewooforum.pl/temat38972.html <---- Lanos <----
https://www.facebook.com/koreanlanos
 
 
 
Drivver

Auto: Lanos 1.5 16v
Dołączył: 20 Sty 2019
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-07-16, 19:36   

DoLeCk - Rada jak dla kumpla widzę, ale niestety do auta na już trzeba trochę zainwestować. Z resztą mam dobrze zmodzone e46, więc znam koszta grubszych zabaw. Auto daje mi sporo frajdy z jazdy, więc na rzecz Lanosa; BMW i motocykl idą pod młotek, więc będzie dość zaskorniaków na początek zabawy ;) Niestety jako bananowe dziecko, brak czasu, wiedzy i narzędzi z samochodem na początku sam mało będę robił, jakoś wolę oddać w rece profesjonalistów. Tak więc raz jeszcze, jeśli ktoś ma namiar na dobre blachy do Lanosa to stawiam zgrzewkę piwa :piwo:


Nagram nagram :) Tylko wpierw czas wykonać kilka pomniejszych zabiegów przy silniku. Muszę przyznać, że gdy kupowałem to brzmiał bardziej rasowo, po naprawie plecionki brzmienie V6 zostało trochę wytlumione, ale ludzie wciąż się rozglądają.

Mam w planach wypad na Spa Francorchamps w nowym roku, ale o tym będzie więcej jak juz będzie pewne, że się tam udam.

Oczywiście jak do tej pory wszystko zawdzięczamy Riperowi, ale z czasem będzie więcej modów z mojej inicjatywy :)
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-17, 07:37   

Samochód widmo w końcu się zmaterializował :głupkowaty: :D

Bardzo fajnie że projekt jest kontynuowany, a nie poszedł na części :)
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2019-07-23, 22:51   

Drivver napisał/a:
Zawieszenie / Hamulce - H&R + Koni Sport, Belka Saab Aero / mikoda GT plus zaciski, klocki ATE żółte



Synu tarcze EBC TURBO GROVE, żółty klocek EBC

walcz, auto ma zaje... potencjał, ja ze względów różnych myślę o czymś innym ale liczę na Ciebie ;) w razie pytań jestem do dyspozycji, mam wszystko w głowie jak w zeszycie, cieszę się że Ty wziąłeś auto bo wiem, że nie będzie zmarnowany czas i hajs który w to auto wpakowałem :)



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Mufu94

Auto: Lanos
Imie: Mathias
Wiek: 26
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2039
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2019-07-23, 23:48   

We wrześniu jest SCP zaprezentujesz jak to jeździe ? :)
 
 
 
Drivver

Auto: Lanos 1.5 16v
Dołączył: 20 Sty 2019
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-07-24, 01:44   

RIPER napisał/a:
tarcze EBC TURBO GROVE, żółty klocek EBC


Dziękuję za poprawę :wgłowe: , realnie to jestem z Lanosem dopiero tydzień (~1500km), gdyż już drugi dzień po zakupie i do 6.07 byłem w Belgii, a teraz jestem po zabiegu i chwilowo jeździć i chodzić za bardzo nie mogę, natomiast sam jeszcze nie obadałem auta. Poza nową plecionką, zmagazynowaniu części zamiennych, przełożeniu kół na te poprawne ;) wpięciu plusa do voltomierza, zmiany lewego lustra na acentryczne, umyciu zewnątrz i wewnątrz, urwaniu prawej tylnej klamki to jeszcze nie zdążyłem zrobić nic więcej. A dużo prostych aczkolwiek bardzo ważnych spraw czeka m. in. rozrząd, klepiące zawory, wymiana oleju i filtrów.

Spróbuje się dziś wyrwać z domu, bo mam dawcę idącego jutro na złom, więc jak ktoś coś potrzebuje z podstawowej wersji Lanosa hatchback to dajcie znać na pw, jak nie zostało uszkodzone podczas wypadku to pozbieram i za jakieś gorsze odsprzedam ;)

Na lata 2019-2020 mam już ustalony budżet na prace związane z DU, jest solidny, ale jak już wcześniej wspominałem, są powody dla których sam nie jestem w stanie pracować przy aucie, więc prace niestety mogą nie mieć zadowalającego tempa. :beczy:

Mufu94 napisał/a:
We wrześniu


mnie nie będzie w Polsce. Niestety nie, na co dzień jeżdżę tym:
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDA7bW9.html
więc, to jak idzie osobiście wrażenia na mnie nie robi, jest spoko, jak na Lanosa to zaje-bardzo-fajne i cieszy mnie jazda tym autem, ale nie czuję jakiegoś wow i tym bardziej nie widzę, żeby było czym się tam pokazać - bardziej w ramach ciekawostki i porównania. Tyle jeśli chodzi o moc, bo pod względem zawieszenia i hamulców to jest to świetnie zestrojone i na tych gumach pięknie się klei drogi. Druga sprawa z blachą miejscami jest źle i dopiero we wrześniu mi się tym zajmą, słabo pojawić się na imprezie motoryzacyjnej samochodem w którym od podnoszenia dużym sylikonowym krążkiem prawie się dziura w progu zrobiła. Zanim się wybiorę na SCP to muszę auto wyciągnąć na godny imprezy poziom ;)
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2019-07-25, 23:06   

Drivver napisał/a:
klepiące zawory


cyka popychacz ;) jeździj albo przy rozrządzie wymień, to nie zawór , jak byś szukał jakichś części to pewnie je mam :D



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Drivver

Auto: Lanos 1.5 16v
Dołączył: 20 Sty 2019
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-07-29, 12:20   

RIPER napisał/a:
cyka popychacz

Prawda, ale to już nie jedna szklanka i irytuje bo czasem klekocze jak stary diesel, a do tego wypada też zapłon, pojutrze jadę podpiąć pod komputer zanim zacznę szperać co zawodzi, będzie profilaktyczny wgląd na inne sprawy przy okazji.

Klamki na tylnych drzwiach pozmieniałem, teraz mam całe ;) , uszczelki przeczyszczone i przejechane wazeliną, bo się kleiły bardzo - mam nadzieję, że już więcej ich nie pourywam :D Na prawą stronę, też kupie asferyczne lusterko, zmniejszenie martwego pola to jest dobra rzecz :)

Do tego kupiłem zabawkę
http://dragy-polska.pl/
Dobra alternatywa dla DriftBoxa*, za mniej niż 1/2 ceny. Więc jak ogarnę, żeby autko znów zapodawało jak należy, przed wyjazdem do Belgii to będą precyzyjne pomiary i wideo 0-100 i 100-200 ;)

Zaś moja kochana Betka mnie wykończy :omg: - rozsypał się kolektor wydechowy, poleciało na turbinę.
Efekt - nowy IC, regeneracja turbo (1800pln), nowy customowy dolot, czyszczenie całego dolotu - jak się w 4k zamknie to będzie super. Nie, żebym w marcu wymieniał silnik i turbinę przygoda za ponad 7k :beczy:

*Pomiary wykazują identyczne. Najtańszy vbox tj. sport ~1700zł, a do Dragy mamy jeszcze prosty interface na telefonie z funkcją nagrywania itd.

@Edit
Pod komputer nie podpiąłem bo nie ma wyprowadzenia :D Zacznę od najprostszego - cewka jest dość nowa więc powinna być w porządku, zatem na zmianę idą przewody WN NGK i świece Denso irydowe (Oznaczenie IK20TT) - nie wiem czy jest sens, sprawdzę. Ale iryd powinien lepiej znosić LPG w połączeniu z pedałem w podłodze ;)

@Edit2
Nowe fotki do pierwszego postu, takie tam najprostsze. Zamontowany wideo rejestrator, przewód zasilający pociągnięty pod podsufitką > pod plastikiem od słupka > za schowkiem > wychodzący tunelem obok gniazda zapalniczki. Dość schludnie ;)

Zrobiłem też pomiar 0-100 efekt:

Jak widać na grafie spory opad, bo było trochę z górki. Ale za to zimny asfalt i opony oraz we dwie osoby. Będę jeszcze poprawiał w bardziej sprzyjających warunkach i na nawierzchni z mniejszą różnicą elewacji. Jednak jak na FWD z otwartym dyfrem nie jest źle ;)
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos / Leganza
Imie: Zbyszek
Wiek: 30
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 4072
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2019-09-08, 07:18   

Poka foto jak wyglada pod maska...



Daewoo Lanos 2.0T 250KM & 330NM
Daewoo Leganza 2.5v6 205KM & 245NM -> Opel Vectra GTS 3.2v6 211KM & 300NM
 
 
 
Mufu94

Auto: Lanos
Imie: Mathias
Wiek: 26
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 2039
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 2019-09-08, 15:30   

czas 0-100 tragedia nawet z tak sporym pochyleniem sporo do poprawy ja xe dobiłem poniżej 7 na prostej drodze a vaka ma więcej mocy trzeba się wjeździć :)
 
 
 
Drivver

Auto: Lanos 1.5 16v
Dołączył: 20 Sty 2019
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2019-09-22, 19:57   

Mufu94 napisał/a:
0-100 tragedia

Dzięki za przedstawienie sytuacji, jednakże jakby wspomnieć o wszystkim co stało na przeszkodzie do zrobieniu lepszego czasu tj. wypadający zapłon, przejazd na LPG, 2 osoby, zawalony filtr powietrza, zimny asfalt i opony, przełożenia z 1.5 8v czyli chyba najdłuższe, pomiar na szybko więc z 0.2sek do urwania pewnie na samej zmianie biegów, zwykły asfalt nie do dragów i realne 0-100 nie licznikowe ;) bo na liczniku to już ~110 było. Pełny zbiornik LPG i 1/2 beny. Na korzyść był zaś znaczny opad, ale ogarnąć się na czasówkę to realnie między 7 a 6.5s powinno się udać wstrzelić, a na torze do dragów jeszcze niżej o ile skrzynia by to wytrzymała :D Czy to słaby wynik? Jak dla mnie ok przy zaledwie ~200KM
Dla porównania najnowsza Civic Type R, auto które miało zaskakiwać, wersja typowo na osiągi, pełna elektronika, mająca LSD i ~1/3 więcej mocy kręci ~5.8s.

Zresztą Lanos dopiero u mnie zaczyna zabawę, jeśli uda się całkiem pozbyć rudej, to inwestuje w stronę RWD i zgrabnego turbo. Pisać łatwo gorzej z wykonaniem, więc nic nie będę obiecywał, ale jako, że pod kopułą nie jest zbyt normalnie i w życiu mam niecodzienne priorytety to atak na 400KM jest najniższym progiem, który chcę osiągnąć. Ale nie na mocy i przyspieszeniu mi zależy, a na tym, żeby się przyzwoicie drogi kleiło, hamowało i w razie wypadku mnie nie zabiło, więc jakieś wzmocnienia - może klatka, dlatego zwiększanie mocy zostawiam na sam koniec ;) No i żeby samochód się nadawał na SPA Francorchamps, Circuit Zolder i Nurburgring - do tych torów mam mniej niż 2h z Belgi, a moje niespełnione dziecięce marzenie o byciu kierowcą wyścigowym ciągle się odzywa :lol:

Oczywiście to wszystko hipotetycznie, przyszłości przecież nie przewidzę, więc nie należy tego traktować za pewniak

strus napisał/a:
Poka foto jak wyglada pod maska...

Auto zobaczę ponownie w drugiej połowie grudnia, więc za szybko nie wrzucę, nie jest to też żaden "clean look", nie ma specjalnie na co patrzeć, ale jak tylko będzie możliwość to wstawię ;)

W tym tygodniu mały serwis został zrobiony tj.
- rozrząd, pompa wody
- wymiana płynu hamulcowego został Dot 5.1
- wymiana oleju silnikowego ten sam Valvoline VR1 Racing 10w60
- wymiana stożka na K&N
- wymiana klocków hamulcowych na Ferodo DS Performance - jak okażą się gorsze od YellowStuff to będzie powrót na razie się na tor nie wybieram, więc poszły te bo nie mieli w hurtowniach EBC, a musiałem coś wybrać na szybko.
- wymiana wszystkich popychaczy
- wymiana uszczelek, które były po drodze do w/w czynności

Teraz czekam na RIPERowego magika od progów, więc auto wróci do Tomka przynajmniej na czas zabawy z progami. :wink:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt