X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[ Tacuma/Rezzo] Falowanie obrotow

Autor Wiadomość
Germinfox

Wiek: 32
Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 20
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2019-08-04, 22:40   [ Tacuma/Rezzo] Falowanie obrotow

Koledzy nie wiem czy dobrze wrzucam temat jak nie to proszę o wyrozumienie jestem nowy .
Posiadam Daewoo tacuma rok 2001 silnik 2.0 bez gazu
Auto chodziło świetnie do momentu kiedy obroty zaczęły falować więc wymieniłem silnik krokowy świece kable i nic po podpięciu obd torque pokazuje sygnał na sondach lambda bank 1 od 0,4v do 0,9 a bank 2. 0,4v do 0,9 na wolnych obrotach .turbobost i podcisnieniomierz 24,47 psi .
Zauważyłem że gdy tacuma to Transformers i dodaje sobie sama gazu czyli obroty rosną do 4 tys to po odpięciu i wpieciu TPS wszystko wraca do normy aż do chwili gdy po piątym odpaleniu komp zresetuje check engine i od nowa ,więc kupiłem TPS założyłem odpaliłem i 2500 obr. Non stop więc rozbieramy składam jeszcze raz i już jest ok po 2 dniach wrzucam na trasie na luz i obroty spadają do zera i gaśnie lub spadają na jałowym do 500 chodź silnik nie kuleje a po chwili się stabilizują mi ręce opadły za 2 tygodnie wyjazd w Bieszczady a ja dalej w polu .proszę o radę bo już brak mi pomysłów jak
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Germinfox

Wiek: 32
Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 20
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2019-08-05, 06:35   

Jeszcze dodam że przepustnice też czyscilem .a obroty nie szaleją cały czas czasem 2 dni jest normalnie przed wymianą TPS czasem rosły aczasem malały a po wymianie tylko spadają jak się jedzie i na luz wrzucę bo po odpaleniu na postoju trzyma 850 obr więc objaw jest gdy się poruszam
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7836
Skąd: w-wa
Wysłany: 2019-08-05, 09:40   

tps trzeba ustawić. napięcia nie znam, ale skoro to 2 litry, to może 0,33V na wyjściu z tps, lub 0% w programie.
wiązka silnika w tych okolicach, przełamane/przerwane przewody w izolacji.

krokowy może się zawieszać.
można go czyścić jeśli procedura diagnostyczna na to pozwala, lecz czyszczenie nie musi pomóc, bo się już napracował i zbytnio wyrobił.

na podobne, u mnie pomogła przepustnica. wyszło że ma za duże luzy na klapce, co mogło zmieniać wskazania tps, lub przez nią dostawało się za dużo powietrza do silnika.

w trakcie jazdy, wpływ na obroty ma też czujnik prędkości pojazdu, ale jego na ten moment zostawiłbym w spokoju...

standardowo podciśnienia, sparciałe, popękane, trzeba wymienić. w trakcie pracy silnika od drgań mogą się rozszczelniać i pobierać lewe powietrze.
MAP sensor masz dokręcony do silnika, czy dalej, na wężyku? jego uszczelka :?: bo też odpinaniem wtyczki "stabilizował" obroty jak tps. jest drugim czujnikiem wskazującym na otwarcie przepustnicy sterownikowi silnika.

mamy jakiś fejs do podglądu parametrów pracy silnika? czy zgaduj zgadula, co komu i kiedy? porady nie muszą być wtedy 100% trafne, o ile w ogóle.
Germinfox napisał/a:
Zauważyłem że gdy tacuma to Transformers i dodaje sobie sama gazu czyli obroty rosną
to jaki masz wtedy kąt wyprzedzenia zapłonu? cirka okolice 5-8% na jałowych?
nim, oraz podawaniem paliwa sterownik reguluje obroty silnika, prócz tego krokowego. jak było źle, zamiast kąta dla wolnych obrotów, sterownik zwiększał je do prawie 30%, jak w trakcie jazdy.
 
 
Germinfox

Wiek: 32
Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 20
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2019-08-05, 21:22   

Kolego dzięki za zainteresowanie mam obd 2 i program torque ma screena z testów ale go nie rozumie jakieś wysokie napięcie i torque zapisuje w czasie mogę wrzucić jak dasz radę otworzyć może coś wywnioskujesz .podlonczylem obd i przejechałem kawałek żeby obroty spadły ale nie widzę tego w tabeli torque może ty coś tam wyczaisz a wyprzedzenie na zapłonie torque pokazuje -0,5 .nie mogę wrzucić foto może ci na email prześlę jak chcę dodać foto to loguje mnie na jakiś fotosik a jak już załaduje to błąd 404 i lipa
Więc z testów w programie torque jest tak na czerwono
TID $04 CID $60
High sensor voltage for switch time calculation
Max 0 current 64
A na zielono TID $07 CID $4d
Minimum sensor voltage for test cycle (calculation)
MAX 32 767 current 32 767
Rozumiesz coś z tego? Poza tym żadnych błędów
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7836
Skąd: w-wa
Wysłany: 2019-08-07, 16:07   

nie rozumiem, w takie kody się nie wgłębiałem.
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.com&sl=en&sp=nmt4&u=https://camaroforums.com/forum/93-02-general-41/tid-cid-codes-71197/&xid=25657,15700022,15700186,15700190,15700256,15700259,15700262,15700265&usg=ALkJrhiBdOHwW1JD4D3fY-0XP7n5ixxOTw#post639576
i post trzeci, piąty, oraz szósty.
tyle na szybko znalazłem.
https://forum.chevroletteampoland.com/ tam zapytaj, tam są takie wynalazki i informacje jak i czym najlepiej diagnozować.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
pitersik74

Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr
Pomógł: 77 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 761
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2019-08-10, 15:25   

Proponuję jakikolwiek inny niż Torqe bo pewnie PID'y nie właściwe. :piwo:
 
 
Germinfox

Wiek: 32
Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 20
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2019-08-12, 06:50   

A co byś polecił na Antka ? Nie każda aplikacja che się lonczyc w torque raz pokazuje że sondy lambda nie ukończył testu a raz że jest ok .Narazie problem ustal byłem na przeglądzie i po trzepakach wszystko wróciło do normy zakupiłem przepustnice TPS i krokowy ale na razie nie wymieniam bo obawiam się że problem powróci .a taki objaw może być spowodowany zawieszeniem się termostatu ? Że był ciągle otwarty? . Już myślę że może krokowy ten pierwszy kupiłem słabej firmy .Na stronie opisującej tacume jako konkurenta scenica właśnie pisali że najczęstsze awarie to falowanie obr. (Silnik krokowy)
 
 
Germinfox

Wiek: 32
Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 20
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2019-08-12, 20:36   

Kolego zmieniłem program na piston i mam błąd choć falowanie ustało błąd to( P1380 Zmiennych faz cam elektromagnesu to usterka .) Czy chodzi o czujnik zmiennych faz rozrządu? Jak tak to gdzie go szukać próbuje znaleźć na google ale wyskakuje do innych aut a chciałem wizualnie zobaczyć który to . Wcześniej myślałem że to błąd ABS bo jest któryś czujnik uszkodzony


I po tygodniu spokoju problem powrócił a jutro wyjazd :beczy:
 
 
Germinfox

Wiek: 32
Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 20
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2019-10-07, 20:06   

Koledzy wymieniłem przepustnice krokowy i TPS na kolejne i skakanie wskazówki obrotów ustało czasem na zimnym silniku skacze do 3 tys ale dalej przy chamowaniu na dojeżdżaniu do skrzyżowania czasem obroty lecą na 500 lub całkiem gaśnie jak silnik się rozgrzeje to już nie gaśnie ale obroty niskie dopiero po zatrzymaniu po chwili się normują wymieniłem też wczoraj czujnik temp. Ale nic nie pomogło komp żadnych błędów nie pokazuje jakieś pomysły ?
 
 
Germinfox

Wiek: 32
Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 20
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2019-10-07, 20:20   

Czemu nie mogę żadnych zdjęć wrzucić a chciałem scremshota wrzucić z torque
 
 
wielas

Auto: Chwvrolet Rezzo
Imie: Wiesław
Wiek: 64
Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 1
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2019-11-19, 12:48   

Witam,jestem tu nowy ,cieszę sie że trafiłem na to forum,prośba...

czy udało Panu w końcu znaleźć przyczynę problemu opisanego tu na forum z dnia; 2019-10-07, 19:06
"Koledzy wymieniłem przepustnice krokowy i TPS na kolejne i skakanie wskazówki obrotów ustało czasem na zimnym silniku skacze do 3 tys ale dalej przy hamowaniu na dojeżdżaniu do skrzyżowania czasem obroty lecą na 500 lub całkiem gaśnie jak silnik się rozgrzeje to już nie gaśnie ale obroty niskie dopiero po zatrzymaniu po chwili się normują wymieniłem też wczoraj czujnik temp. Ale nic nie pomogło komp żadnych błędów nie pokazuje jakieś pomysły ? "

Borykam sie z identycznym problemem juz prawie rok , i nie daje rady,najgorsze ze podobnie jak u Pana przy hamowaniu na dojeżdżaniu do skrzyżowania czasem obroty lecą poniżej 500 i gaśnie,robi się to niebezpieczne -ginie hamulec i nie idzie skrecić kierownicą .

Proszę o jakieś wskazówki jeśli z tym sie Pan uporał.
Pozdrawiam ,Wiesław



Czy Koreańskie auto to same kłopoty?
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 770 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7836
Skąd: w-wa
Wysłany: 2019-11-20, 08:34   

jeśli masz TPS i krokowy w przepustnicy, to mógłbyś pobawić się napięciem z TPS.
ja się bawiłem, ale wyszło na zużytą przepustnicę, ośka klapki była już zbyt luźna.
żeby nie było, u mnie samoistnie zgłupiało, a zakończyło się na wymianie przepustnicy - TPS i krokowy jeszcze dalej służyły w tej drugiej przepustnicy...
musi być dość dokładnie ustawiony, bo wg jego wskazań, sterownik uruchamia stabilizację obrotów biegu jałowego.
zbyt duże napięcie, zbyt małe - jeszcze błędu TPS nie pokaże, ale silnik dostanie "głupawki" obrotowej.
falowanie, podwyższone, obniżone gasnące obroty, to może być TPS.

bierzesz miernik, mierzysz napięcie z TPS, ZAPISUJESZ je sobie, i można kręcić śrubką odbojnika, wiedząc jakie wskazanie było pierwotnie. jeżeli kręcenie nie pomogło, wracasz do tego napięcia, bo je poznałeś.
(odbojnik - jeśli jest, mógł wklepać się w swoją drugą "połówkę" z kółka linki przepustnicy, i napięcie dzięki temu może być za niskie.
potrzeba by było np 0,6V, ale wyrobienie, wklepanie spowoduje że TPS staje w pozycji 0,55V i może być jazda z obrotami.)

przepustnica, jej klapka ma być w pozycji zamkniętej, lub prawie, zamykając dostęp powietrza przez nią do silnika.
powietrze doprowadzane jest wtedy osobnym kanałem regulowanym np słynnym krokowym... jeśli tam jest :?:
i druga sprawa, czy ten mechanizm doprowadzający powietrze by-passem do silnika działa. jak nie bardzo, to i obroty będą "nie bardzo" prawidłowe.

także masz to w częściach, czy zespolone w jednej obudowie w przepustnicy.
pierwsza opcja umożliwia wymianę TPS i krokowego, w drugiej chyba trzeba kupić całą przepustnicę. co gorsze, zdaje się że wtedy należy przeprowadzić kasowanie i adaptację ustawień przepustnicy z poziomu interfejsu diagnostycznego.

to może być jedna z przyczyn, choć nie musi.
coś więcej, to szukanie w odczytach na żywo ze sterownika, ODPOWIEDNIM interfejsem oczywiście, żeby nie sugerował zbyt dużo głupot, a tak może być, gdy się połączysz niewłaściwym sprzętem. macie tam do tego jakiś chevrolet explorer, czy podobnie brzmiący tytuł...
 
 
Germinfox

Wiek: 32
Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 20
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2019-12-01, 09:47   

Tak ja znalazłem przyczynę chodziło o czujnik temperatury silnika komputer pokazywał - 40'C i krokowy silnik na siłę wlanczal ssanie te interfejsy za 30 zł to lipa bo pokazywał że jest 86 stopni C ale do zeczy ja u siebie sprawdziłem czujnik temperatury i był ok nawet kupiłem 2 ale okazało się że albo ECU pada albo najzwyczajniej kabel od czujnika jest uszkodzony co w tych samochodach jest chyba normom łamliwe kable ja jeszcze nie sprawdzałem kabli ale zrobiłem tak odpaliłem samochód poczekałem aż obroty się unormują czyli jakieś 900 obr i wyjmij wtyczkę od silnika krokowego potem zgaś auto i nie wkładaj już wtyczki po odpaleniu już obroty będą stabilne nawet przy dojechaniu do świateł ale to tylko łagodzenie objawów a nie naprawa to tylko pomoże do czasu sprawdzenia instalacji nic z silnikiem się nie stanie tylko przy odpaleniu będziesz musiał parę sekund trzymać nogę na gazie takie sztuczne ssanie potem będziesz jeździł normalnie ja też jeszcze nie sprawdziłem kabli z czujnika do ECU u mnie są 2 zielone mam schemat wtyczki ale nie mogę się połapać też nie mam warunków do napraw bo mieszkam w bloku pozdro myślę że pomogłem


Tylko wtyczki od krokowego już nie wkładaj bo problem powruci chodzi o zablokowanie krokowego w pozycji oczekiwanych obrotów


[mifcia] na przyszłość skorzystaj z opcji edycji postu. Scaliłam
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt