X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Stukanie w tylnym zawieszeniu

Autor Wiadomość
grzegorz.patla

Auto: Daewoo Nexia 1,5 8V - 2,5 v6
Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 41
Wysłany: 2019-08-19, 21:44   [Matiz] Stukanie w tylnym zawieszeniu

Chcę się podzielić swoim doświadczenie dotyczącym stuków w tylnym zawieszeniu.

Matiz nie przeszedł przeglądu przez zły stan przewodów hamulcowych.
Jak już zająłem się wymianą przewodów sztywnych, zdecydowałem zrobić totalny remont tylnego zawieszenia i skorodowanego podwozia.

Belka i wahacze zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo.
Wymieniłem wszystkie tuleje , amortyzatory , sprężyny , gumowe podkładki sprężyn, zbiornik paliwa , linki hamulca ręcznego ( polecam, wymiana linek daje niesamowitą różnicę w działaniu hamulca ręcznego ), a cały spód został oczyszczony z rdzy poczęstowany 2 krotnie inhibitorem rdzy , 2 krotny podkład epoksydowy z cynkiem , 2 krotnie warstwa 2 składnikowej farby do malowania statków - efekt petarda :-)


Niestety żeby nie było pięknie ....

Najpierw stukot pojawiał się przy szybkim przejechaniu przez tory.
Następnie zaczął się pojawiać przy przechyłach auta podczas jazdy ( np łuk drogi czy przejazd przez rondo ).
Kolejnym krokiem był stukot przy każdej nierówności i najdrobniejszym skręcie.

Nie ma że boli trzeba zidentyfikować problem.
Usiadłem pod samochodem, zacząłem nim kołysać i nic.

Zacząłem się zastanawiać co może być powodem :
1. Amortyzatory
2. Sprężyny
3. Łożyska tylnych kół
4. Tuleje wahaczy



1. Amortyzatory - pomimo, że nowe niestety mają niską sprawność ( standardem jest wynik 70% po zamontowaniu nowych sprężyn w matizie :-( ) - mogą mieć wadę w pracy lub mieć luz na śrubach mocujących ( góra lub dół )

2. Sprężyny - powodem może być słabe spasowanie z dolnym gniazdem, dobijanie zwojów sprężyn lub też zbytnio słaba twardość sprężyny i przy dobijaniu zwojów mogą one po sobie przeskakiwać oddając odgłosy stukania.

3. Łożyska tylnych kół - zbytnio luźno dokręcona nakrętka łożyska, może spowodować ruchy koła i dobijanie bębna do tarczy kotwicznej

4. Wahacze - kieska jakość lub zbyt luźno skręcone śruby


Po kolei :
Najpierw na opuszczonym tyle odkręcamy dolne mocowanie amortyzatora i wysuwamy go do góry. Testujemy czy zniknęło stukanie np zjeżdżając z wysokiego krawężnika. Uwaga - samochód będzie się bujał, bez skręconych amortyzatorów. Jak stukanie nie ustało, możemy je wykreślić z listy podejrzanych

Nie dokręcamy ich. Podnosimy obie strony tyłu do góry na podnośnikach.
Pod sprężyny wsuwamy gruby ręcznik złożony kilka razy, a pod ostatni od góry zwój podkładamy kawałek płaskiego drewna ( np sklejka 4 mm ) , tak żeby sprężyna ostatniego zwoju nie dobijała do zwoju przedostatniego. Jak to nie wyeliminowało stukania, wykreślamy podejrzanego z listy.

Na podniesionym tyle, spuszczamy ręczny i próbujemy ruszać kołem w poziomie i pionie. Jak wyczujemy luzy i przy energicznych ruchach słyszymy stukanie, demontujemy koło i sprawdzamy stopień dokręcenia nakrętki. Koło ma się kręcić w miarę luźno, ale ruszając w pionie i poziomie sam bęben nie powinniśmy wyczuć luzu.

Po sprawdzeniu luzu na łożyskach i ewentualnym skasowaniu luzu, zakładamy koła, opuszczamy z podnośnika samochód celując odpowiednio sprężynami na gniazdo. Po opuszczeniu przykręcamy amortyzatory i testujemy.

Jak stukanie nie ustanie, pozostają luzy na tulejach.

Jak się okazało w moim przypadku winowajcą był luz na tulei pod amortyzatorem.

Polecam przy wymianie amortyzatorów i śrub zastosować klej do gwintów.
Nakrętka samo kontrująca pomimo, że była nowa okazała się wadliwa i zluzowała się - efektem było stukanie, które z dnia na dzień narastało i objawiało się coraz częściej, a mnie przyprawiało o poirytowanie " co jest nie tak ".
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2019-10-06, 23:24   

przenoszę do kompendium, zdecydowanie lepsze miejsce



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt