X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Matiz] STAG qbox basic i listwa Barracuda - Ustawienia ???

Autor Wiadomość
amigancik

Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-10-08, 08:04   [Matiz] STAG qbox basic i listwa Barracuda - Ustawienia ???

Witam, mam Matiza z instalacją gazową
Stag qbox basic i listwą Barracuda
Czy ktoś z forumowiczów może podesłać ustawienia, żeby sobie je wczytał, bo coś mi szwankuje, podczas jazdy przy ruszaniu, przyspieszaniu pstryka elektrozawór jakby przełączając się na 1-2 sekundy na benzynę i z powrotem na gaz...
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-08, 23:38   

Nie tędy droga, zainteresuj się powodem zrzucania gazu na PB bo tutaj wczytywanie ustawień Ci nic nie pomoże.

Po to w sterowniku ustawia się progi przełączania na LPG i PB żeby wszystko działało płynnie i w razie awarii, złych warunków pracy auto samoczynnie wróciło do zasilania benzyną.
 
 
 
amigancik

Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-10-09, 08:55   

Dziękuję za zainteresowanie, z gazem pewna przeprawa, paru mi tam ustawiało i teraz mam wątpliwości czy coś nie jest naknocone.
Taki "gotowiec" mógłby pomóc, albo nie, tak czy inaczej mam zgrane swoje ustawienia i zawsze do nich mogę wrócić.
Pozdrawiam ;)

PS Może wyznajesz się na tych ustawieniach i mógłbyś powiedzmy przez TeamViewera rzucić na nie okiem, jak podłącze kompa ?
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-09, 12:25   

instrukcja napisał/a:
Przełączenie na benzynę - parametry, które związane są z przełączeniem sterownika z gazu na benzynę.

Min. obroty na gazie – minimalne obroty na gazie, poniżej których sterownik przełącza się na benzynę.
Max obroty na gazie – obroty silnika po przekroczeniu których, sterownik przełączy się na benzynę
Czas błędu ciśnienia. – czas, jaki ciśnienie gazu musi być mniejsze od minimalnego, aby sterownik przełączył się na benzynę i zgłosił błąd: „Ciśnienie gazu za niskie”.
Inteligentna obsługa spadku ciśnienia – Funkcja, która pozwala na wykorzystanie resztek gazu pozostałego w butli.
Min. temp. gazu – minimalna temperatura gazu, poniżej której sterownik przełącza się na benzynę.
Max. Obciążenie na gazie – maksymalna wartość obciążenia na gazie, powyżej której sterownik przełącza się na benzynę.
Opcja jest bardzo przydatna dla silników, w których w pewnych warunkach może dojść do całkowitego otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. W sytuacji takiej sterownik gazowy może jedynie także otworzyć wtryskiwacze gazowe na stałe, jednak nie jest możliwe dokonywanie korekcji od np. ciśnienia gazu itp. Moment, kiedy wtryskiwacze benzynowe są w pełni otwarte pokrywa się z wartością obciążenia równą 100 [%]. Jeżeli w samochodzie dochodzi do całkowitego otwarcia wtryskiwaczy benzynowych należy ustawić parametr „ Max. Obciążenie na gazie” na wartość, około 95 [%] co spowoduje przełączenie sterow nika na benzynę tuż przed całkowitym otwarciem wtryskiwaczy gazowych .

dalej
Ciśnienie Minimalne – ciśnienie, poniżej którego nastąpi przełączenie na benzynę, jeżeli czas trwania spadku ciśnienia będzie dłuższy od ustawionego czasu błędu ciśnienia.



Sprawdź to na wstępie, jakie wartości dotyczące tych parametrów spływają do komputera gazowego z czujników podczas ruszania/przyspieszania czy tam kiedy obserwujesz dziwne zachowanie.
I ustaw tak je tak, by podczas pracy na LPG i "przełączania" nie łapały się w ustawionym zakresie.

Wiadomo, jak np. ciśnienie nagle spada na łeb na szyję to trzeba się zastanowić gdzie jest problem... i zacząć od eliminacji tego zjawiska.
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 766 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7774
Skąd: w-wa
Wysłany: 2019-10-09, 15:33   

a ten stag nie ma pamięci błędów?
jeśli przełącza na benzynę, to może być odnotowany powód przełączenia.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
amigancik

Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-10-10, 07:20   

Dziękuję koledzy za zainteresowanie tematem.
Przedstawiam obecne ustawienia (pierwsze) ustawione ostatnio przez serwisanta/handlowca STAGA, i w drugiej kolejności pokazuje ustawienia montażysty. Może któryś parametr warto wrócić do tych ustawień "drugich" w celu pozbycia się opisanego problemu, albo całkiem inny parametr warto spróbować skorygować ? Pozdrawiam


PRZEŁĄCZENIE NA GAZ: Jakub Alf
Próg przełączania 500 rpm 400 rpm
Cas przełączania 2 s 5 s
Czas napełn. reduktor 1,0 s 0,3 s
Temp przełączenia 40 st C 30 st C
Przełaczenie cylindra 500 ms 1000 ms
Nakładanie paliw 2,0 ms 0,3 ms
Ciepły start - +
Dzwięk przeł na gaz - -
Dzwięk spadku poz. g. - +
Przy nieobciąż. siln. - +

PARAMETRY KALIBRACJI:
Ciśnienie robocze 1,00 bar 1,06 bar
Ciśnienie minimalne 0,40 bar 0,50 bar
Temp. gazu 42 st C 53 st C

PRZEŁĄCZANIE NA BENZYNĘ:
Min. obroty na gazie 300 rpm 400 rpm
Maks. obroty na gazie 6000 rpm 6000 rpm
Czas błędu ciśneinia 300 ms 300 ms
Intelig obs spadku ciś Nieak Nieak
Min. temp. gazu 0 st C 0 st C
Maks. obciąż na gazie 100 % 100 %

CZUJNIKI I ELEMENTY WYKONAWCZE:
Typ wtryskiwacza ga HANA 2000 GREEN HANA 2000 RED
Czuj. temp. reduk. CT-04-2K (w zestaw CT-04-2K (w zestaw
Czuj. temp. gazu. CT-02-2K (w zestaw CT-02-2K (w zestaw
Próg obcin. dotrysków 0,0 ms 0,0 ms
Obsługa dotrysków Wycinanie dotrysków Wycinanie dotrysków
Wskaźnik poz. gazu Konfig. Konfig.

Udział benzyny
Min. czas wtr. benzyny 0,0 ms 0,0 ms
Min. obroty 0 rpm 0 rpm
Czas dolewania benzyny 0,0 ms 0,0 ms

Podgrzewanie wtryskiwac - +
Temperatrua aktywacji 10 st C 10 st C

Konfiguracja wyjścia AUX
Funkcja wyłączony wyłączony
Polaryzacja 0 V 0 V
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-16, 09:33   

Ustawienia tutaj mają drugorzędne znaczenie, musisz zacząć obserwować zmiany parametrów pracy instalacji w kontekście tychże ustawień w momencie przełączania na benzynę przy ruszaniu, przyspieszaniu.

Masz zakładkę "przełączanie na benzynę" - tam wszystko jest napisane jakie warunki muszą być spełnione by zrzuciło gaz na benzynę.

Nikt duchem świętym nie jest, i nie wie czy np. przy ruszaniu ciśnienie gazu nie spada do 0 - od tego masz oscyloskop z którego dane możesz zapisać i na spokojnie odtworzyć żeby zbadać zmiany parametrów pracy i zlokalizować co powoduje przełączanie na PB, albo weź sobie 2gą osobę, Ty lapka na kolana a ona niech jeździ.

Ustawienia jedne i drugie są na tyle ok, że w żadnym wypadku nie powinno być problemów.
 
 
 
amigancik

Dołączył: 25 Lut 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-10-23, 09:18   

http://wrzucplik.pl/pokaz/1843124---xkzn.html
to są różne ustawinia i oscyloskopy
generalnie wciąż w pewnych sytuacjach elektrozawór pstryka i przełącza na sekunde na benzyne
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt