Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
No właśnie nie do końca, bo jeszcze wchodzi w grę długość wąsa na drążek kierowniczy, wysokość jego osadzenia względem osi piasty, kąt pochylenia koła, k@t wyprzedzenia sworznia itp, tego się po zdjęciach nie da poznać, a każdy z tych parametrów jest istotny. To że jestem tam w stanie postawić sprężynę i włożyć piastę to tylko połowa sukcesu.
Ale chyba skończy się tym że trzeba będzie kupić zwrotnice z saba, rozebrać lanosa i mierzyć obydwie. Chciałem uniknąć uziemiania samochodu na dłuższy czas i podmienić gotowe kolumny, a nie robierać, czyścić, malwać i składać, bo to się zejdzie ze dwa weekendy zamiast 5-6h...
Kąt pochylenia koła i kąt wyprzedzenia sworznia nie zależą od kolumny amortyzatora w tym zawieszeniu, tylko od miejsca mocowania poduszki amortyzatora do karoserii oraz budowy wahacza.
Długość wąsa to coś, co można bardzo łatwo zmienić. Zresztą nie spodziewałbym się, żeby jego długość i wysokość osadzenia się różniły. W końcu to marki z jednego koncernu bazujące na tych samych rozwiązaniach i samochody ze zwykłym zawieszeniem w standardzie, a sprężyna od Lanosa jest zbliżona długością do sprężyny z Saaba 9-3.
Z tym kątem się nie zgodzę, bo jak jest inaczej laga osadzona w zwrotnicy, albo dziura na sworzeń przesunięta to kąty będą inne. Stąd pytam czy ktoś mierzył i wie....
Za bardzo utrudniasz życie sobie, procesom produkcyjnym oraz stosowaniu oszczędności przez korzystanie z gotowych już rozwiązań jednego koncernu. A jak dla kogoś oprócz obniżenia są ważne kąty, to stosuje rozwiązania sportowe za worek siana lub dokonuje odpowiednich przeróbek.
Ale wy tak serio, gleba dla gleby, nie ważne jak się prowadzi? Po to obniżam żeby się prowadził lepiej, a nie chcę przy okazji zrypać geometrii, bo mi kąty pójdą w las....
Lanos, Nexia/Espero, Kadett/Ascona, Astra F kombi, Astra F hb/sedan, Vectra A/Calibra, Saab 900, Saab 9-3. Każde z wymienionych aut ma inne kąty, które też mają dużą tolerancję. Jak tak bardzo Ci na nich zależy, to działaj w stronę regulowanego zawieszenia. Tak jak pisałem - za dużo zielonych lub na własną rękę.