Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2020-02-26, 15:43 [Lanos] Lanos ostatnie lata produkcji
Cześć!
Jestem nowy na forum, więc wybaczcie jeśli temat był gdzieś już poruszany.
Aktualnie szukam jakiegoś taniego auta. Taniego w zakupie oraz w eksploatacji. Spośród kilku aut biorę pod uwagę Lanosy. Po pierwsze dlatego że mi się podobają, po drugie praktyczna większość jest z polskiego salonu, a nie mam zaufania do sprowadzanych aut w cenach po 5-6tys. zł.
Myślałem o aucie z ostatnich lat produkcji (tych spod znaku FSO). Jest ich wprawdzie mało, ale są stosunkowo tanie jak na 15-14 letnie auta.
Na co Waszym zdaniem zwracać uwagę podczas oględzin? Jakieś newralgiczne miejsca jeśli chodzi o rdzę?
Musisz pojechać i obejrzeć. Ze zdjęć niewiele można powiedzieć.
Rdza czasem pojawia się na progach, najczęściej w okolicy tyłu. Sprawdź belkę pod chłodnicą i w hatchbacku dół klapy.
Silnik 1.5 8v bezawaryjny,ale moim zdaniem za słaby to tego nadwozia lub 1.6 16v
Silnik powinien być suchy, czasem pojawia się wyciek z pod pokrywy zaworów.(tanie w naprawie). Skrzynia jak prawie w każdym lanosie będzie zalana.
Jak znasz się trochę to sam ogarniesz czy warto kupić, jak nie to umów się ze sprzedającym i jedźcie na stację diagnostyczną.Tam powiedzą co i jak.
Jak właściciel będzie robił problem z podjechaniem na stacje - nie warto.
Rdza w lanosie jest kwestią egzemplarza, bywają niejeżdżone w zimie czy bardzo dbane pod tym względem.
Najczęściej rdzewieją progi, ranty nadkoli i klapa tylna.
Takie stare auto jak każde inne trzeba dokładnie obejrzeć od spodu, mowa o podłużnicach i mocowaniach zawieszenia.
mifcia Moderator M
Auto: Był Mateo, był Miciu jest Luna
Imie: Magda Pomogła: 48 razy Wiek: 37 Dołączyła: 23 Sty 2010 Posty: 2375 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-29, 13:26
unu,
Statystycznie rzecz biorąc, zdanie: "Ależ on jest wielki!" słyszy najczęściej pająk :-D
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
unu
Dołączył: 26 Lut 2020 Posty: 2
Wysłany: 2020-02-29, 18:34
Przepraszam za brak tagu i dziękuję za wyrozumiałość
Dzięki za porady.
Mam jeszcze pytanie odnośnie silnika. Bo słyszałem o awaryjności 16v. To prawda, czy to tylko taki mit?
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2020-02-29, 21:20
Bardziej awaryjny pewnie dlatego że remont jest droższy, bo głowica ma 16 zaworów i dwa wałki.
Z reguły lanosy z 16v maja lepsze hamulce z przodu jak i z tyłu, i sa na 14" kołach