Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2020-03-04, 23:04 [Lanos] Lanos traci moc i przerywa po rozgrzaniu silnika
Witam.
Problem z bolidem wygląda następująco. Dopóki silnik jest zimny, wszystko jest ok. Jeździ bez zarzutu. Gdy osiągnie temperaturę właściwą (ok 90 st), auto traci moc. Zachowuje się jakby coś je "przytkało". Jedzie, ale ledwo. Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, przewody. Bez zmian.
Macie jakieś pomysły co do ewentualnej przyczyny?
Nadmieniam, że przy postoju w korku zdarza się, że temperatura gwałtownie rośnie.Pewnie wina termostatu, który muszę wymienić, ale czy może miec to taki wpływ na utratę mocy po rozgrzaniu silnika?
Lanos 1.4 8 V
Wiem, że temat był już tu wałkowany, ale nie mogę znaleźć żadnej odpowiedzi osoby, która tez miała taki problem i go rozwiązała.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 181 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22085 Skąd: WT
rgre
Imie: Roman Pomógł: 773 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7874 Skąd: w-wa
Wysłany: 2020-03-08, 16:06
sonda lambda,
czujniki temperatur dla sterownika,
cewka,
po rozgrzaniu mogą źle działać.
egr.
płyn masz? nie dolewasz? nie kopci za bardzo na biało z rury? po rozgrzaniu płyn mi się przedostawał do cylindra, i właściwie było po jeździe... właściwie cały czas, ale na gorącym były najlepsze tego efekty...
rgre, dzieki za podpowiedzi!
lpg jest.
Rocznik 2000. Płynu od czasu do czasu doleje, ale nie ma dramatu. Na biało nie kopci. Zacznę od cewki i dam znac co do rezultatów.
Harnas
Dołączył: 10 Mar 2020 Posty: 10
Wysłany: 2020-03-29, 21:11
Standardowo ja bym zaczął od pomiarów kompresji. Potem upewnił się czy silnik nie dostaje lewego powietrza i czy wszystkie podciśnienia są okej. Potem zaczął bym badać wtryski/zapłon/cewke.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24289 Skąd: SI
Wysłany: 2020-03-31, 22:34
cewka albo zatkany katalizator, cewkę nową oryginalną mam jak coś
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Piszę ze sporym opóźnieniem, ale rozwiązałem problem. Okazało się, że winowajcą był cienki żółty kabel , który biegnie od klemy "-" do skrzyneczki z bezpiecznikami. Kabelek się naderwał. Lutownica rozwiązała problem. Dodam, że auto samoistnie przełączało się również lpg na benzynę. Po naprawie kabelka, ustał problembz utratą mocy, szarpaniem i samoistnym przełączaniem z lpg na benzynę.