Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam, czy ktoś wie gdzie znajdę w Tacumie bezpiecznik lub/oraz przekaźnik centralki autoalarmu?
Nie działa mi oryginalny pilot z kluczyka, zdjąłem drzwi sprawdziłem wiązkę kabli i to raczej nie to. Kiedyś przetarł mi się kabel i z pilota centralny nie działał ale alarm się uzbrajał, teraz nie działa centralny ani alarm tak jakby nie reagował na pilota. Pilot przy naciśnięciu przycisków świeci diodą, wymieniłem też baterię.
Przy przetarciach wcześniej były objawy - raz działało raz nie, teraz po powrocie ze sklepu nie mogłem otworzyć auta z pilota bez żadnych objawów wcześniej.
Centralkę wyjąłem wizualnie wygląda dobrze, zresztą pod deską rozdzielczą raczej np. nie ma szans na zalanie.
Dzięki, wszystkie bezpieczniki w skrzynkach są dobre, zacząłem się zastanawiać czy nie ma gdzieś ukrytego bezpiecznika, np. koło centralki, są tam 4 przekaźniki (nie są w skrzynce bezpieczników) nie wiem od czego one są:
W samochodzie wszystko działa prócz sterowania z kluczyka.
Jest też możliwość że przetarły się kable nie łamiąc izolacji, jednak bardziej spodziewał bym się złamania w miejscu już lutowanym bo jest słabsze ale tam jest OK. W starym aucie nigdy jednak nie wiadomo.
Gdy przetarł mi się niebieski przewód nie działał centralny z kluczyka ale alarm się uzbrajał. Po paru latach przetarł się niebieski + biały i chyba wtedy był taki objaw jak teraz ale nie pamiętam dokładnie.
Sprawdziłem te przewody i nie są wizualne uszkodzone.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2020-05-20, 08:46
lanossx napisał/a:
Gdy przetarł mi się niebieski przewód nie działał centralny z kluczyka ale alarm się uzbrajał. Po paru latach przetarł się niebieski + biały i chyba wtedy był taki objaw jak teraz ale nie pamiętam dokładnie.
przewody sterujące centralnym w przelotce słupek drzwi? to nie to, dwa inne przewody z alarmu sterują centralnym, zresztą kolorki mam tu inne. Gr i Lg, szary i jasnozielony.
ale jak takie kolory, to poszukam na innym schemacie. chyba że wspominasz lanosa? tam takie były...
ROCZNIK
a tak, to niebieski i biały - wyjścia z centralnego na siłowniki, miałeś lanosa, temat zgniłych złącz pod fotelem znasz - S301, podobna lokalizacja. padnie, może centralny w ogóle nie działać.
jakby co, łączysz kolorami.
widzisz centralny? powinien pstrykać, można do tych przewodów (piny 2 i 3) podłączyć żarówkę, ale podejrzewam, że z kluczyka centralny działa, i nie ma co szukać na pinach 4 i 6 (w centralnym to wejście z wkładki zamka/kluczyka), jedynie piny 1 i 7 (wejście z centralki alarmu/pilota).
TO INNE STYKI.
czy centralny nie działa w ogóle?
lanossx napisał/a:
W samochodzie wszystko działa prócz sterowania z kluczyka.
bo nie do końca łapię
kluczyk a pilot, to mimo wszystko dwa określenia, i dwa różne składniki z których złożono ten kluczyk z pilotem.
tak to, kręcąc kluczykiem i z pilota przyciskiem nie działa, albo kluczykiem działa, przyciskiem pilota już nie.
do problemów z pilotem nie trzeba zdejmować drzwi.
mnie kiedyś zalało centralny, ale działał , nocą wypstrykał zamkami akumulator
kropla była zaczęła korodować płytka centralnego i zwierać.
masy sprawdź, często się je pomija szukając w plusach, a to drugi biegun zasilania.
alarm ma jakieś konszachty z immobilajzerem? niedziałanie alarmu uniemożliwia odpalanie?
w daewoo było to dyskusyjne, gdzieś odpalał, gdzieś nie, przy czym tematów mało - ale znowu, może alarm być dobry, tylko się rozkodował, tu nie znam procedur, ale coś pamiętam z tej serwisówki, że trzeba przez komputer programować.
to serwis, mogą być domowe sposoby, choć wątpię, nie te forum raczej...
możesz sparować pilota z alarmem? chyba było 100% skuteczne w daewoo w takich przypadkach, tylko trza znaleźć magika z magicznym pudełkiem.
bez modułu alarmu odpala? temat śliski, zawsze można, lub może się coś spiep...ć i pozostanie laweta...
standardowo, masz inny kluczyk/pilot?
lanossx napisał/a:
Pilot przy naciśnięciu przycisków świeci diodą, wymieniłem też baterię.
pilot cały? jest kupa tematów "co tam siedziało, bo się przy otwieraniu urwało", nie urwałeś jakiegoś elementu SMD z płytki pilota?
lanossx napisał/a:
koło centralki, są tam 4 przekaźniki (nie są w skrzynce bezpieczników) nie wiem od czego one są:
fotka nie działa, ale chyba o to chodzi
prócz tego co widać, może być też lepsiejszy gaz, w tym miejscu pi razy drzwi, miałem 3 szt od gazowni, a dalej komputer gazu.
Więc tak, mowa oczywiście o Tacumie 2001 r. tak jak w opisie koło mojego awatara.
Przewody które przetarły się kilka lat temu to wiązka w przejściu z słupka do drzwi kierowcy.
Kolory tak jak pisałem niebieski i biały.
Gdy przetarł się niebieski to centralny z pilota nie działał, alarm działał.
Jak się przetarł niebieski i biały przewód to chyba z pilota nie działał zamek oraz alarm, czyli tak jak teraz - ale tego nie jestem pewien bo nie zanotowałem.
Rozbierałem tapicerkę w Tacumie i pod siedzeniem nie pamiętam żadnych złącz.
Napisałem sterowanie z kluczyka miałem na myśli oczywiście pilot; napisałem tak aby podkreślić że sterowanie czyli pilot jest zintegrowany z kluczykiem bo w np. Nubirze widywałem osobny breloczek.
Centrlany działa, wszystko działa prócz sterowania z pilota.
Wyjaśnij mi o jakie piny w cenralnym 2 i 3 chodzi?
Drzwi zdejmowałem bo myślałem że znów się przetarł kabel ale wizualnych uszkodzeń nie zauważyłem.
Właśnie jak znajdę czas zdejmę tapicerkę i zobaczę centralny jak to wygląda, nie mam o tym pojęcia, i na dodatek chyba jest nieco schowany o ile pamiętam.
Masy warto sprawdzić jednak gdyby były to masy to w ogóle byłby problem z centralnym i ewentualnie z innymi mechanizmami sterowanymi z drzwi - a nie tylko z pilotem. Ale ja się na tym nie znam, czy chodzi o masy w drzwiach?
Nie ma żadnych problemów z odpaleniem samochodu wszystko działa.
Co do rozprogramowania pilota, nie znam się, ale dziwne by to było. Znalazłem info na forum i elektrodzie
Otwieramy auto kluczykiem.
2. Wsiadamy i zamykamy drzwi. (nie blokujemy drzwi od środka ).
3. Przekręcamy kluczyk w stacyjce na ok. 3 sekundy do pozycji "ON" (zapalają się w tej pozycji kontrolki).
4. Cofamy kluczyk do pozycji "ACC" (ważne zwróć uwagę aby nie cofnąć kluczyka do końca do pozycji "LOCK") i naciskamy przycisk w pilocie "otwierania" auta 3-4 razy w ciągu ok. 20 sekund.
5. Jeżeli w tym czasie przy naciskaniu "zamknięcia", auto się zamknie to znaczy że synchronizacja (programowanie) zostało zakończone.
6. Cieszymy się ponownie działającym pilotem centralnego zamka.
http://daewooforum.pl/temat16930.html
własnie znalazłem opis jak to jest u Leganzy:
1)otworzyc samochod kluczykiem
2)zalaczyc na 3sek zaplon po czym wylaczyc nie wyjmujac kluczyka
3)nacisnac kilka razy przycisk zamykania pojazdu
4)pilot powinien byc zsynchronizowany
lub:
po otwarciu z kluczyka samochodu odpalamy z kluczyka i w czasie kiedy silnik pracuje naciskamy na przemian przycisk zamykania i otwierania ,już po pierwszy razie zamykają i otwierają się drzwi
Pilot jest cały, rozebrałem go, nic tam nie latało,
To fotka przekaźników o jakie pytałem:
Tak chodzi o to miejsce ale ja tam mam - tak jak na foto - 4 przekaźniki na rysunku jest 6 elementów.
Gazu tu nie ma centralkę i resztę od gazu mam w komorze silnika.
Spróbuję kupić jeszcze raz baterię, ale chyba nic to nie da skoro dioda się pali.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2020-05-20, 16:48
lanossx napisał/a:
Kolory tak jak pisałem niebieski i biały.
zobaczę jeszcze w innym TIS'ie, może jest inaczej?
strony z manualami już odżyły, czy dalej są zamknięte?
lanossx napisał/a:
Jak się przetarł niebieski i biały przewód to chyba z pilota nie działał zamek oraz alarm, czyli tak jak teraz - ale tego nie jestem pewien bo nie zanotowałem.
te przewody w drzwiach, przekazują tylko sygnał z zamka, wkładki kluczyka, ręcznego otw/zam kluczykiem. nie pilotem.
w budzie zaś masz jeszcze dwa przewody łączące alarm z centralnym.
są dwie pary przewodów, na kluczyk jedna para (ta w przelotce), i gdzieś w budzie druga para alarm-centralny.
pierwsza para działa, kluczyk otwiera.
druga nie, alarm i pilot nie wysterowuje centralnego.
tu mogłoby być jak piszesz, gdyby miało być tak jak w lanosie, gdzie do szczęścia trzeba domontować siłownik, który będzie sterowany "pilotem".
"pilot" uruchamia siłownik, siłownik otwiera drzwi kierowcy, równocześnie przełączając styki w zamku, styki w zamku sterują centralką centralnego zamka, centralny otwiera resztę drzwi.
i wszystko fajnie, tylko nie powinieneś mieć jak w lanosie.
centralka zamka ma po dwa wejścia (4 i 6 zamek, oraz 1 i 7 alarm), bez alarmu to drugie będzie nie wykorzystane, a z alarmem podłączone.
wejście sterujące z zamka podłączone jest na stałe, to z alarmu, już zależy czy jest alarm.
drzwi, i ich elektryka, nie powinna mieć znaczenia, o ile te wejścia z zamka nie były by zwarte do masy.
2 i 3 to wyjście z centralnego na silniki siłowników, siłowniki w drzwiach, na końcu paru metrów przewodów z dziwnymi kostkami.
można więc tam, bezpośrednio do centralnego podłączyć obciążenie, siłownik, a najłatwiej żarówkę, bo zwykle jakąś mamy.
sprawdzisz tak działanie centralki, pomijając przewody do drzwi.
tak?
no ale centralny działa, także to można pominąć, i skupić się na samym alarmie.
Cytat:
PASSWORD PROGRAMMING
If a transmitter is lost or damaged, the control module/ receiver must be re-programmed to communicate with a new transmitter. The passwords recorded in the control module/receiver should not be deleted when power is off in the control module/receiver.
Each control module/receiver should be able to record five passwords. The following method is used to record new passwords in the control module/receiver:
Connect the scan tool to the data link connector (DLC).
Turn the ignition ON.
Delete the current passwords.
Send the programming mode message to the control module/receiver.
Press any button of the transmitter to generate a data code including a password which will be recorded by the control module/receiver. The control module/receiver sends a response message to the scan tool to indicate that the first password has been recorded.
Press any button of the transmitter three more times until the control module/receiver has responded that the third, fourth, and fifth passwords have been recorded.
Turn the ignition OFF.
Disconnect the scan tool.
The control module/receiver leaves the programming mode automatically and switches to the normal operating mode when either of the following conditions occurs:
The scan tool is disconnected from the DLC.
Five passwords are recorded in the control module/ receiver.
lanossx napisał/a:
Pilot jest cały, rozebrałem go, nic tam nie latało,
Dziękuję za informacje, muszę po kolei eliminować możliwe wady bo wszystko jest możliwe.
1) Sprawdzić centralny, możliwe że zalany tego nie wiem. W tej chwili mam mało czasu więc proszę pisać do mnie jak do dziecka:) Centralny czyli chodzi o siłownik w drzwiach kierowcy tzw. master? Czy chodzi też o sprawdzenia mas w drzwiach, masy do centralnego?
Jest to możliwe bo od lat czasami zamek mi pstrykał ale tylko czasami i tylko podczas jazdy – więc może po latach w końcu coś się rozłączyło / skorodowało. Czy takie uszkodzenie płytki centralnego widać bez problemu gołym okiem?
2) Sprawdzić możliwość zwarcia wejść zamka centralnego do masy.
3) wiązka / wtyczki w samochodzie pod fotelem. Gdyby to było tam to - katastrofa, zobaczyłem swoje stare zdjęcia rzeczywiście jest tam wiązka, w tym manualu:
http://daewootacuma.prv.pl/t-dywaniki.pdf
są zdjęcia tej wiązki i krok po kroku pokazane co trzeba odkręcić żeby się tam dostać….
Wszystko możliwe, lata temu w Lanosie sama od siebie nawaliła mi wtyczka wiązki wtrysków jeden cylinder nie chodził po prostu jeden pin sam od siebie przestał łączyć we wtyczce. Ale to był zgrzebany Lanos, Tacuma w porównaniu z nim jest prawie jak z fabryki….
4) Pilot. Nie widzę szansy na urwanie czegoś w pilocie ponieważ kluczyk jest cały, nigdy się sam nie otwierał. Ale oczywiście w starym aucie w grę wchodzi wszystko. Jednak gdyby coś odpadło nie wyleciało by z pilota bo plastikowy szkielet wkładki elektroniki jest ofoliowany od strony elektroniki i baterii, więc wymieniając baterie zobaczył bym że coś lata bo nie ma opcji żeby to wypadło jak się folii nie odklei. Poniżej zdjęcia kluczyka, nie mam zdjęcia z drugiej strony ale od str. elektroniki też jest folia, i nie ma opcji żeby coś wypadło jak się folii nie odklei. Ale oczywiście coś mogło sie stać lecz wizualnie jest stan bardzo dobry.
5) rozkodowanie pilota, to na końcu jak powyższe zawiodą.
---
Manualne nie działają jeśli chodzi o te z http://www.autocats.ws/ma..._TIS_START.html
Ale mam zgrane na komputerze muszę poszukać, może cos z tego wywnioskuje ale marne szanse z powodu totalnego braku czasu. Dawniej jak miałem jeszcze Lanosa wyczaiłem kilka rzeczy ze schematu ale miałem więcej czasu i świeższą głowę
W przypadku zagubienia lub uszkodzenia nadajnika należy przeprogramować moduł sterujący/odbiornik, celem umożliwienia komunikacji z nowych nadajnikiem. Nie należy kasować hasła zarejestrowanego w module sterującym/odbiorniku przy wyłączonym zasilaniu modułu sterującego/odbiornika.
Każdy moduł sterujący/odbiornik powinien dopuszczać rejestrację pięciu haseł. Przy rejestrowaniu nowych haseł w module sterującym/odbiorniku należy postępować następująco:
Podłączyć czytnik do łącza danych (DLC).
Włączyć zapłon (ON).
Skasować aktualne hasło.
Przesłać komunikat o trybie programowania do modułu sterującego/odbiornika.
Wcisnąć dowolny przycisk nadajnika, celem wygenerowania kodu danych zawierającego hasło, które zostanie zarejestrowane przez moduł sterujący/odbiornik. Moduł sterujący/odbiornik wysyła odpowiedź do czytnika z potwierdzeniem zarejestrowania pierwszego hasła.
Wcisnąć dowolny przycisk nadajnika jeszcze trzy razy, aż do uzyskania potwierdzenia z modułu sterującego/odbiornika o zarejestrowaniu trzeciego, czwartego i piątego hasła.
Wyłączyć zapłon (pozycja OFF).
Odłączyć czytnik.
Moduł sterujący/odbiornik automatycznie wychodzi z trybu programowania i przełącza się w normalny tryb pracy, gdy zostanie spełniony jeden z poniższych warunków:
czytnik zostanie odłączony od łącza danych DLC.
w module sterującym/odbiorniku zostanie zapisanych pięć haseł.
oczywiście w trybie "serwisujmy w A$O", ale jakby te domowe sposoby zadziałały?
ja chyba już innych nie mam, w innym TIS'ie który mam, brak tego auta, jest za nowy.
musiałbym jeszcze odpalić stary komputer, nie wszystko przeniosłem na laptopa - wiesz, dyski (1 padł) i te sprawy ale mogę i tak nie mieć.
lanossx napisał/a:
1) Sprawdzić centralny, możliwe że zalany tego nie wiem.
myślę że nie musisz, jeśli manualne otwieranie kluczykiem wszystkich zamków działa.
piszesz że działa, tylko z pilota nie działa.
jedynie wejścia z alarmu na piny 1 i 7. tam powinna pojawiać się masa z alarmu w trakcie naciskania pilota.
jak na pinach 4 lub 6 z zamka, zależnie czy otwierasz, czy zamykasz kluczykiem.
powinna, bo u mnie tak to działało http://daewooforum.pl/temat84111.html
stycznik w zamku już przełączony na otwarte, ale gdy stykał się ten złamany przewód, zamki znowu chciały otwierać.
czyli c.z. wystawia jeden krótki impuls masy na swoje przekaźniki i siłowniki, bez względu na to, czy stykniemy na chwilę wejście, czy połączymy je na stałe z masą. inaczej na chłopski rozum, pykałby nieustannie zamkami.
się kiedyś tu kłóciłem, lecz ja nubira, a oponenci lanos...
https://www.elektroda.pl/...p=977464#977464
stycznik w zamku jest bistabilny, a centralka działa monostabilnie?
dobra, to schemat blokowy, w praktyce nie sprawdzałem, czy 1 i 7 idą bezpośrednio na przekaźniki. pyknąłbym tam masą, ale wcześniej odłączył przewody do alarmu, bo nie wiem co tam wystawia alarm.
gdy plus jak nic nie robi, to podanie masy może zrobić zwarcie.
przekaźnik wytrzymałby krótkie zwarcie, ale elektronika, układ scalony, czy tranzystor nie musi.
/raz podłączyłem zasilanie pod wyjście na automatyczną antenę w radiu, już nie było tam 12V po włączeniu radia , tranzystorek odparował, także ostrzegam./
natomiast sprawdziłbym sam alarm pod względem zalania. centralny na oko działa dobrze, a alarm nie.
Anti theft, zasilanie w plus z akumulatora (pin 11),
masę (24 która przychodzi z takiego samego złącza jak znajome spod fotela), (co z immo? alarmy są z i bez immo, drugi przypadek prawdopodobnie pozwoli uruchomić silnik, ale w starszych daewoo alarm potrafił blokować sterownik silnika)
po stacyjce (5) - na włączonej alarm zwykle nie działa. mój na pewno.
o ile to pasuje...
nie, daj fotkę swojego, może coś się podpasuje ze starego modelu daewoo.
lanossx napisał/a:
2) Sprawdzić możliwość zwarcia wejść zamka centralnego do masy.
patrz wyżej, ale kompletnie nie wiem, co w przypadku zwarcia obu wejść do masy. będzie otwierać, zamykać, zgłupieje?
i wejść czujników, niby alarmy od razu są niezadowolone przy "uruchomionych" czujkach, lecz nie mając, nie badałem tej zagadki.
fabryczne zwykle mają lepsze funkcje.
lanossx napisał/a:
3) wiązka / wtyczki w samochodzie pod fotelem.
widzisz S301 z lewej pod napisem TCM na trzecim obrazku?
też nie musisz, to złącze to rozdzielacz, z jednego przewodu z centralnego, robi kilka do poszczególnych siłowników. razy dwa, bo dwa przewody idą na siłownik. wcześniej pytałem, bo nie wiedziałem, czy centralny działa.
Rozebrałem drzwi, do siłownika w drzwiach idą dwie wtyczki:
1) Niebieski, Jasno zielony, czarny, ciemnozielony
2) Niebieski, Biały
Odpiąłem wtyczkę 2 (Niebieski, Biały) i wszystko działało prócz pilota – więc to jest to.
Zdjąłem drzwi sprawdziłem miernikiem aby się upewnić czy przewody nie są połamane wszystkie przewody idące do siłownika mają przewodność.
I tu nie mam pomysłu, wygląda jak awaria autoalarmu lub pilota, lub rozprogramowanie (ale to brzmi dla mnie dziwnie).
Nad bezpiecznikami w kabinie koło przekaźników o jakie pytałem znalazłem jakiś element z wtyczką 8 pin tak jak jednostka centralnego zamka na schematach – też ma 8 wejść.
Jednostkę autoalarmu rozebrałem na samym początku i wizualnie nie ma tam uszkodzeń a i o zalaniu raczej nie ma mowy pod kierownicą bo i skąd?
Wtyczka z dwoma pinami ze schamatu jest do siłownika zamykającego drzwi.
Wtyczka z czterema pinami jest od jednostki zamka centralnego i autoalarmu.
Po odpięciu wtyczki od siłownika nie działa pilot a działa centralny z kluczyka - czyli nic się nie zmienia.
Na logikę chyba więc centralny zamek jest dobry oraz jednostka sterująca centralnym jest dobra, nie ma sygnału z autoalarmu na siłownik?
(niestety - nie sprawdziłem miernikiem czy na pinach pojawia się napięcie po wciśnięciu przycisku)
Nie wiem czy jest sens kupowania centralki?
Cytat:
jedynie wejścia z alarmu na piny 1 i 7. tam powinna pojawiać się masa z alarmu w trakcie naciskania pilota.
jak na pinach 4 lub 6 z zamka, zależnie czy otwierasz, czy zamykasz kluczykiem.
Tylko gdzie jest jednostka centralnego zamku? ze schematu wynika że nie w drzwiach, jak pisałem znalazłem jakąś puszeczkę z ośmioma pinami nad skrzynką bezpieczników w kabinie, ale czy to jest to ?
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2020-05-26, 20:22
lanossx napisał/a:
Na logikę chyba więc centralny zamek jest dobry oraz jednostka sterująca centralnym jest dobra, nie ma sygnału z autoalarmu na siłownik?
tak, nie ma, tylko że nie sygnału, a oznak życia centralki alarmu. dioda alarmu
sprawdź zasilania.
Cytat:
Tylko gdzie jest jednostka centralnego zamku? ze schematu wynika że nie w drzwiach, jak pisałem znalazłem jakąś puszeczkę z ośmioma pinami nad skrzynką bezpieczników w kabinie, ale czy to jest to ?
inny rys wskazuje na podobną lokalizację jak w lanosie, okolice przedniego prawego słupka.
na puszeczce coś napisano? https://www.google.com/se...=YeMRprfcrW9r9M taki jak z nubiry? mógłby też być innego koloru.
lanossx napisał/a:
Trzeba odszukac wtyczkę C216
C216 (białe, 22 pin) pod skrzynką bezpieczników wg opisu.
wg innego rysunku, ma być najniżej.
tak, nie ma, tylko że nie sygnału, a oznak życia centralki alarmu. dioda alarmu
sprawdź zasilania.
Tak to wygląda jakby alarm nie działał,
Dioda alarmu miga tak jak migała wcześniej.
Zasilania sprawdzę jak znajdę czas....
Centralka jak już pisałem wyglądała dobrze:
Cytat:
inny rys wskazuje na podobną lokalizację jak w lanosie, okolice przedniego prawego słupka.
na puszeczce coś napisano? https://www.google.com/se...=YeMRprfcrW9r9M taki jak z nubiry? mógłby też być innego koloru.
Czyli to co znalazłem jest najprawdopodobniej jednostką centralnego zamku, rysunku na tym elemencie nie widziałem jest to tak upchane że nie sposób nic zobaczyć i ciężko będzie odkręcić ale myślę że to nie potrzebne. Zdjęcia wtyczki zrobiłem wkładając telefon gdzieś między kable i robiąc zdjęcia na oślep.
Cytat:
C216 (białe, 22 pin) pod skrzynką bezpieczników wg opisu.
wg innego rysunku, ma być najniżej.
Wiem że gdzieś tam trzeba tylko zlokalizować który to, nie pamiętam jak niżej ale wyżej są chyba jeszcze upchane jakieś wtyczki których nie widać na zdjęciu.
Dzięki za wszystkie informacje, auto jeździ ja nie mam czasu i powoli to przetrawiam, każde info jest cenne.
Zastanawiam się nad tym rozkodowaniem powoli chyba musze rozejrzeć się za jakimś specem od elektroniki.
Ciekawe jak się zapatrują tacy spece na Daewoo? 10 lat temu jeszcze pewnie dorwał kogoś z doświadczeniem np. w ASO daewoo/chevrolet teraz to chyba mało realne. Trzeba polega na elektronikach od wszystkiego – ja żartuję że oni znają się na golfach… ale to pewnie dotyczy tych bez doświadczenia.
Według elektryka padła centralka.
czy można kupić używaną i ustawić częstotliwości tak aby działał pilot w oryginalnym kluczyku?
wydaje mi się że podpięcie innej nawet dobrej centralki nic nie zmieni bez sparowania centralka - kluczyk.
https://allegro.pl/oferta/rezzo-tacuma-modul-sterownik-alarmu-8921432183
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2020-07-26, 12:48
Cytat:
czy można kupić używaną i ustawić częstotliwości tak aby działał pilot w oryginalnym kluczyku?
częstotliwości to raczej się nie ustawia, po prostu będzie trzeba sparować pilota z nową centralką.
ale musiałbyś spojrzeć na płytkę alarmu i jego radia (tej pionowej), porównać z dokupionym, czy nie ma różnic, jakichś punktów, ścieżek, które są inaczej połączone, lub przecięte.
na radiu masz "śrubkę" - trymer, inaczej regulowany kondensator, ale raczej właśnie dałbym mu funkcję dostrojenia do dokładnej częstotliwości, z góry ustalonej, aniżeli dostrojenia do jakiegoś pilota, komplikując sobie życie dostrajaniem.
nie sądzę, raczej tylko podłączają pod komputer, odpalają co trzeba, i mówią zrobione, tyle i tyle kasy się należy...
alarm bez immo, daje większą szansę na dogranie pilota domowym sposobem, oczywiście, jeśli takowy zadziała.
masz taki mieć, bo odpala bez alarmu, ale czy sposoby zadziałają, to nie wiem.
lanossx napisał/a:
Według elektryka padła centralka.
elektryk zajmuje się alarmami?
chevroletami?
pochodnymi być może w elektronice - ma sprzęt do komunikacji z alarmem? resztą samochodu?
był tu gościu co szukał info do lanosa z OBD2, teraz szuka jak go "zaprogramować" i nie może znaleźć ani jak, ani gdzie.
mogło się zepsuć, wiadomo, ale u nas głównie się rozprogramowywało, nie psuło.
Zajmuje się alarmami ale chyba wszystkim. Chcieli mi dorobić jakiś dodatkowy alarm i miałbym dodatkowy breloczek. Zrezygnowałem, chcę miec jak fabryka a nie dodatkowe czary i potem juz nikt z niczym sie nie dogada.
Zadzwoniłem do kolejnego gościa mówi że zmiana centralki nic nie da, to że kluczyk działa nie znaczy że komunikuje się z centralką - jak się z nim umówię to napisze co z tego wynikło.
Ps.
Jest do kupiania centralka z kluczykiem ale trzeba też kupić immo zamek i cały osprzęt z tym związany. NIe mam zamiaru wszystkiego przekładać. Napewno są cywilizowane sposoby naprawy.