Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Imie: Daniel
Wiek: 29 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1234 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2020-11-09, 02:21
Nadejszla wiekopomna chwila
Dorwałem fajne A15MF będę na dniach je rozbierał potem wyciągnę moje A15mf z mojej Nexii i też idzie na rozbiór, w międzyczasie czeka silnik wiele modyfikacji. Będzie grubo
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22085 Skąd: WT
Imie: Daniel
Wiek: 29 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1234 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2020-11-09, 08:54
Najpierw bedzie wolnossak ale z dołem przygotowanym pod turbo ale z głowicą bardzo mocno splanowana, jak dozbieram na stand alone, turbo, IC, orurowanie i kilka innych rzeczy to mam druga głowice nigdy nie planowana więc wtedy podmienię głowice i osiągnę stopień sprężania jaki mnie interesuje i będzie można turbic.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22085 Skąd: WT
Imie: Daniel
Wiek: 29 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1234 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2020-11-11, 22:30
No to po rozebraniu silnika okazuje się że fabrycznie nowe wały teraz sprzedawane są tak niskiej jakości że szkoda na nie kasy, wystarczy że przełożę wał z mojego silnika i dam nowe panewki główne i korbowodowe i będzie działać przy okazji jak już silnik rozebrany kilka dodatkowych modów się zrobi. Będę wstawiać sukcesywnie w miarę postępów, a w czasie się to trochę rozciągnie bo czasu mało a pracy bardzo dużo.
carl123 Progress
Imie: Daniel
Wiek: 29 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1234 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2020-12-04, 06:22
Jako że ostatnio był black fridey to skorzystałem z tego i kupiłem to i owo
carl123 Progress
Imie: Daniel
Wiek: 29 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1234 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2020-12-17, 20:41
Jako że moja Mazda odmówiła dalszej współpracy musiałem Nexie uzbroić w zimówki, rozmiar taki sam jak letnie 195/50 r15 i udało się wyciągnąć z zlomu bardzo ładna stal 15 od reno i tak na razie wygląda, myślałem nad kołpakiem i pewnie jakiś kupię.
Jutro też coś jeszcze może wstawię a jak nie jutro to po świętach mam w planach szarpać silnik z nexii to będę zaczynał remont pieca, czasu będzie mało bo tylko tydzień na całą robotę.
carl123 Progress
Imie: Daniel
Wiek: 29 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1234 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2020-12-31, 23:22
Pierwsze odpalenie Nexa, jak będę miał chwilę i ogarnę wszystko do końca to opiszę wszystko co i jak.
carl123 Progress
Imie: Daniel
Wiek: 29 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 1234 Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2021-01-04, 20:16
Jestem dzisiaj już po pierwszym oleju, za jeszcze jakieś 700km zalewam docelowy olej.
Co do modów to miałem robić remont pieca, narazie zrobiłem wolnossaka kiedyś zrobię sobie drugi pod doładowanie.
Do rzeczy blok wał i tloki i korby zostały moje z tego silnika co był w nexii, cylindry zostały wyhonowane, pierscienie i Panewy wymienione.
Glowica wpadła po porcie od serii niższa o 1.7mm, był strach o stuki ale stuków nie ma. Od razu wpadł rozwiercony kolektor z lanosa z przepustnica z seda, kolektor wydechowy siedzi teraz 4-2-1, wydech seria bez kata. Dolot musiałem zmienić bo przepustnica ma teraz 68mm.
Jak zdecyduje się przyszłościowo na blok 1.6 to wpadną jeszcze mody takie jakie będę mógł wykorzystać w innym silniku, czyli ostre walki, lekki zamach.
Co z tego wyszło nie wiem bo jestem w trakcie docierania ale swierzo po złożeniu już widzę z pomiaru komprechy że jest lepiej bo przed remontem miałem kompreche 10 bar a teraz wychodzi po ponad 13.
Nie obyło się bez komplikacji na przykład rozrusznik postanowił się popsuć podczas pierwszego odpalenia.
Po dotarciu czeka mnie trochę regulacji aby znaleźć najlepsze ustawienia i będzie trzeba to zabrać na jakieś pomiary i hamownie.