Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Potrzebuje pomocy z diagnozą ABSu. Miesiąc temu, podczas ulewnych deszczy przestał mi działać ABS - zapaliła się kontrolka. Kupiłem interfejs VAG KKL, pobrałem program Chevrolet Explorer i sprawdziłem błędy sterownika (w moim przypadku Bosch pozmianowy, bez komputera w nogach pasażera). Wywaliło błąd C0035 - lewy przód nieprawidłowy sygnał. Po skasowaniu błędu po 2 sekundach na nowo się pojawia. Po odpięciu kabla od czujnika LP także wywala błąd, więc coś jest nie tak. Czyżby jakieś spięcie w wiązce albo uszkodzenie modułu? Przy okazji wyszło na jaw, że mocowanie czujnika jest skrzywione, a sam czujnik trze o koronkę, więc jest do wymiany. Ale to nie tłumaczy faktu, że nawet na odpiętym czujniku wywala error.
Sam dla siebie sprawdziłem czujnik PP i nawet po odpięciu nie wywala błędu. Trzeba się kawałek przejechać, żeby wywaliło błąd C0040, ale po tym można go normalnie skasować. Próbowałem zobaczyć czy czujniki są OK za pomocą woltomierza (czy indukuje się napięcie, gdy kręci się piastą), ale coś mi to nie wyszło, bo przy obu kołach pokazywalo 0,00V przy kręceniu.
Ma ktoś pomysł co jeszcze można z tym zrobić? Z tego co widziałem kabel idący od czujnika schodzi się w jedną wiązkę idącą do modułu ABS, więc zbytnio nie wiem co mogę tu jeszcze sprawdzić.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2020-07-12, 12:45
przewód czujnik-sterownik.
najczęściej przewód się urywa i widać uszkodzenie, ale może być naderwany, podobnie jak w temacie http://daewooforum.pl/temat7517.html
lanossx napisał/a:
[ Dodano: 2008-09-21, 21:38 ]
Problemem był przetarty przewód na wtyczce TPS. Wyglądał bardzo ładnie miał izolację w dobrym stanie, więc przy pierwszych oględzinach nic na niego nie wskazywało, ale w środku przewody były przetarte.
izolacja jest ok, ale druty w środku już niekoniecznie.
po odpięciu wtyczki od sterownika sprawdź ciągłość przewodów, czy nie są zwarte ze sobą, oraz chyba pro-forma, na zwarcie z zasilaniem i masą.
pomiętol przewodem, bo naderwany rdzeń może nie/kontaktować w jakiejś szczególnej pozycji.
konektory, wtyczki - jak po ulewach się zaczęło, to mogło zalać wtyczki, a woda przewodzi prąd.
ten błąd do aveo
swoje wejścia z czujnika na sterownik sam musisz namierzyć, gdzieś to nawet mogłem mieć, ale gdzie?
w sumie ABS nie miałem, więc to trochę po za mną...
hiroshima I <3 HATERS
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Michał Pomógł: 22 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Kwi 2013 Posty: 2633 Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2020-07-14, 10:14
rgre, dzięki, sprawdzę z tą check listą. Pytanie tylko czy Aveo ma ten sam moduł ABS. Jeżeli jest inny to pewnie piny przy module będą inne. U mnie jest ABS Bosch 5.3. Reszty nie mogę odczytać z tej ruskiej aplikacji.
A czy mógłbyś wrzucić większy ten opis albo w dwóch osobnych obrazach? Niby można się doczytać, ale przy samochodzie w słońcu może być ciężko.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2020-07-15, 09:26
screen strony masz ze względu na mierzone wartości, usterka elektryczna - więc trzeba sprawdzić okablowanie.
oczywiście że może być inaczej, ale sposoby postępowania są takie same dla zdecydowanej większości błędów (prawidłowo wykrytych i z podobnym opisem), sprawdzić połączenia sterownik-coś tam, następnie wymieniać...
tyle sam zrobisz i bez schematów, bo jak ich nie ma, to elektryk i tak najpierw to sprawdzi, najwyżej będzie szedł za badanym przewodem, na "piechotę", tnąc peszle, rozbierając bardziej obudowane wtyczki itp.
mam wrażenie że coś widziałem w tym temacie, ale mogły być to poduszki, bo też były ze dwa różne sterowniki.
tak naprawdę, bazujemy na schematach z pierwszych serii, a Polska rzeczywistość, polegała często na wkładaniu tego, co udało się w tym momencie dostać, czy zapasach magazynowych. + małe zmiany rocznikowe, do których "zapomniano" udostępnić nowszą dokumentację...
fiat, opel, popularne marki, ale znajdź szczegółowy schemat do nich - bazuje się na czymś, co często jest tylko podobne, bo to fiat, czy opel...
hiroshima napisał/a:
Próbowałem zobaczyć czy czujniki są OK za pomocą woltomierza (czy indukuje się napięcie, gdy kręci się piastą), ale coś mi to nie wyszło, bo przy obu kołach pokazywalo 0,00V przy kręceniu.
bo tam wg instrukcji może być 0,2V i ciężko może być je zauważyć przy ręcznym kręceniu kołem... tak samo inne indukcyjne czujniki, wału i wałków, dla których tanie popularne mierniki, mogą być po prostu za WOLNE, i niezbyt DOKŁADNE.
przy nich, przy takich impulsach/napięciach, bardziej miarodajny byłby oscyloskop.
masz?
tyle z pouczeń
nie bawię się w to, nawet nie bawiłem, bo nie miałem ABS, jedynie podsyłam być może pomocne materiały, ale te co jeszcze mam "po nubirze", bo teraz, to mi już lotto... zresztą nie tylko mnie, forum obumiera...
fotosik może ucinać wyższą jakość, nie wnikam już, patrz powyżej
podaj (na priv?) maila, to wyślę ten zrzut strony, może i stronę, ale weź pod uwagę, że te moje zapisane strony, te TIS;y do chevroleta, to kilkaset MB, lub kilka GB danych zapisanych w kilkuset folderach, i nie da się wyciąć akurat "tej strony", bo jej dane są porozrzucane po wielu miejscach, coś będzie puste, będzie brak... a mimo wszystko, i dziś wysłanie 345 MB, czy ponad 7GB danych, nastręcza trochę trudności.
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Michał Pomógł: 22 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Kwi 2013 Posty: 2633 Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2020-07-28, 12:15
Poradziłem sobie z tym co miałem . Kable okazały się OK, czujnik miał zerową rezystancję, ale że i tak był fizycznie uszkodzony to i tak miał być wymieniony. Zamówiłem nowy sensor razem z uchwytem, założyliśmy i błąd się nie pokazuje. Tylko dziwne, że nawet po odpięciu czujnika z lewej strony wywalało błąd a z prawej strony nie. Widocznie ten typ tak ma . Ale ważne, że ABS już sprawny bo niedługo przegląd. Dzięki za pomoc .