X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Uszczelka czy może jeszcze nie?

Autor Wiadomość
et21

Auto: Matiz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 69
Wysłany: 2020-09-02, 15:53   [Matiz] Uszczelka czy może jeszcze nie?

Witam,

Matiz 1998, 207kkm.

- podczas ulewy - biała chmura za nim
- w pogodny dzień, na ciepłym silniku - zero widocznych spalin
- bierze olej, ~1l/500km (przebiegi 4-5km na raz)
- bierze wodę z chłodnicy, ~1 zbiornik/200-500km.

Pytanie: od czego zacząć poszukiwania?

Dzięki i pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Modzel
Grupa Mazowiecka

Imie: Marcin
Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 1032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-02, 20:39   

et21, pomiar kompresji.



73!
 
 
 
et21

Auto: Matiz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 69
Wysłany: 2020-09-08, 21:38   

Witam,

dzięki. Czujnik z Alle pokazał ciśnienia, licząc od rozrządu:

(notowałem psi, bo tak było łatwiej po ciemku)

I pomiar 140, 136, 129
II pomiar 136, 132, 121

co daje (bar):
9,65 9,37 8,89
9,37 9,10 8,34

Mierzone wg instrukcji serwisowej, tj silnik ciepły, wykręcone świece, odłączony czujnik optyczny, sprzęgło i gaz w podłodze, kręcone rozrusznikiem po ~5s.

Podczas pracy silnika, przy ciepłym silniku, wąż do chłodnicy (ten od termostatu) jest miękki. W płynie spływającym z chłodnicy do zbiornika widać bąbelki, ale nie jakoś dużo. Nie pieni się i nie buzuje.
Wymieniłem korek od płynu chłodzącego i wydaje mi się, że tym razem (po 2 dniach) nic nie ubyło.
Tym niemniej, okolice zbiornika wyrównawczego po jeździe były mokre (przy łapie, na łączeniu zbiornika, z tyłu, bok pompy ABS i przewody hamulcowe też wydają się wilgotne).

Pozdrawiam
 
 
et21

Auto: Matiz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2016
Posty: 69
Wysłany: 2021-07-08, 22:29   

Witam ponownie, domknięcie historii.

Auto poszło na ~3 mce w odstawkę, a w zamian był katowany drugi.

Po tym jak drugi zaczął kaprysić, wyciągnąłem tego z krzaków., kupiłem aku bo padł w międzyczasie. I się zaczęło...

Na początku dymił na biało i schodziła woda z chłodnicy, ale jeździł. Zacząłem dolewać destylowanej. W końcu dostałem telefon, że chmura dymu i nie odpala. Podjechałem - faktycznie, nie odpala. Zacząłem kręcić do skutku - odpalił po minucie kręcenia. Zostawiłem na chodzie, poprosiłem o butelkę wody (parking pod sklepem) i telefon do mechanika. Wody w zbiorniczku wyrównawczym mało, dolałem i jazda. Zużycie wody - 1-2l/h (parowóz hehe).

Zostawiłem u mechnika na placu - trochę się obawiałem, bo noc i mróz ok. -10 a tam więcej już było w sumie wody niż płynu, ale nic się nie stało.

Diagnoza mechanika - uszczelka. I wżery na bloku :D Zrobili uszczelkę, do tego nowy dolot bo stary się połamał. Z dolotem wyszło mniej więcej tyle, ile 2 lata wcześniej za niego zapłaciłem.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt