Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2020-09-21, 08:49
zdejmij pasek, pokręć rolkami i alternatorem.
często siada łożysko od strony paska, aż do jego wycia, zagłuszającego silnik
Michoł napisał/a:
Natomiast przewód plusowy z altka idzie bezpośrednio na aku i po co robić dodatkowe takie same połączenia? Sprawdź w jakim stanie są te przewody.
oczka, czyli zarobienie "końcówek" do przewodu. może wystarczy je przeczyścić, te oczka, ale może gnić na styku oczka z przewodem.
przy brudnym, luźnym, te połączenia mogą się nagrzewać, jak mnie kiedyś przy klemie... sie poluzowała nakrętka...
na próbę można dać swoje przewody.
co do ogrzewania, rozumiem że masz już dwa termostaty.
sprawdź ten pierwszy czy jest domknięty.
http://daewooforum.pl/temat72249.html u mnie taka szczelina już ruszała wskazówką.
http://daewooforum.pl/temat50721.html
wymiany NOWYCH termostatów na inne nowe, bez ich choćby małego sprawdzenia, są często nieskuteczne, z powodu lipnego ich wykonania.
co byś tam nie wymyślił, kiedyś były polecane takie, później inne, a dzisiaj?
Dawid K napisał/a:
Wąż który idzie z bloku silnika do chlodnicy jest miekki mogę go naciskac dwoma palcami
gorący jest?
tam siedzi termostat, przy uchylonym zawsze będzie ten przewód ciepły, gorzej jak będzie bardziej gorący niż ciepły. termostat może nie zamykać przepływu cieczy, i sam pęd powietrza będzie schładzał nam ciągle dopływający płyn do chłodnicy.
podczas PIERWSZEGO nagrzewania silnika ten wąż robi się ciepły, czy dopiero hmm "moment" przed włączeniem wentylatora?
różnica temperatury otwarcia termostatu i włączenia wentylatora to kilka stopni C, nie naście, ani dziesiąt.
niestety już na rozgrzanym silniku, taki test jest niezbyt dokładny, bez własnego termometru.
dwupinowy steruje ecm, a ecm (sterownik silnika) wentylatorami. tu ważna jest rzeczywista temperatura, przy jakiej włącza się wentylator, i wyłącza.
jednopinowy, ten z grzybkiem, tylko wskaźnikiem temperatury, jest tylko dla oczu, bez wpływu na silnik.
nie znasz tych rzeczywistych temperatur, a filmik z leonem może być mylący, nie musi mieć dwóch czujników, tylko jeden, czujnik > ecm > wskaźnik, więc diagnoza byłaby tam trochę prostsza. 1 czujnik na dwa wskazania.
w lanosie są dwa, to więcej opcji + te felerne termostaty...
czujnik to NTC, większe jego "zwarcie", to wyższa temperatura. w tym punkcie pomiaru, wskazań, brak dobrego kontaktu, brud, może łatwo wpływać na wskazanie temperatury.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-28, 15:27
Ten wąż jest ciepły ale nie od razu robi się ciepły gdy wskazówka jest na 2 kresce a chłodnica zimna cały czas dopiero gdy dojdzie do temp okolo 75 stopni wskazówka idzie na dół i chłodnica robi się ciepła oraz ten wąż dochodzi do tego właśnie załączenie wentylatora a w sklepie gdzie kupowalem termostaty to facet powiedział że to nie możliwe aby były wadliwe jeszcze z lepszych firm i właśnie powiedział abym wymienił te 2 czujniki 1 i 2 pinowy bo podobno są blisko siebie
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-28, 15:41
Jeszcze zauważyłem dzisiaj że lanos łapie lewe powietrze w okolicach wtryskiwaczy/kolektora wszystko sprawdziłem ale nie potrafię dojść do tego miejsca gdzie syczy ...
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2020-09-30, 19:13
zobacz czy oringi wtryskiwaczy są OK.
druga rzecz do weryfikacji to uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a przepustnicą.
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-10-03, 22:08
Oringi okazaly sie winne zakupilem oringi i wymienie a duzo roboty jest z tymi oringami ? trzeba listwe odkrecic i po prostu jakos wyciagnac te wtryskiwacze czy one sa jakos zepiete do czegos ?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-10-07, 16:41
Dobra czujnik wymieniony okazało się że czujnik stary jak i wtyczka było do wywalenia teraz wszystko ładnie pokazuje nowy czujnik zamykam temat