Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-15, 18:18 [Lanos] Wymiana czujnika plynu chlodniczego w lanosie 1.6 16
Witam muszę wymienić czujnik plynu chlodniczego ponieważ wskazówka na zegarach wariuje i ciągle podaje złą wartość do tego wentylator cały czas chodzi z chłodnicy a termostaty 3 razy wymieniałem więc mogę dostać jakiś poradnik jak wymienić najlepiej oba czujniki z tego co wiem to jest jeden co idzie do komputera i drugi co idzie do zegarów bardzo bym chciał otrzymać waszą pomoc.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Jonecky Grupa Podkarpacka
Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał Pomógł: 322 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 7233 Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2020-09-16, 20:16
Wymieniałem z kanału, od góry tez da radę ale po omacku
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-17, 09:14
A w którym miejscu się znajduje ten czujnik ? jaki klucz potrzebuję i na co uważać?
Michoł Miszcz młotka
Auto: Lamus 1.5 16v
Imie: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 101 Skąd: Kielce
Wysłany: 2020-09-17, 09:35
Obydwa czujniki temp. znajdują się pod kolektorem ssącym, zaraz za alternatorem. Czujnik dwu pinowy idzie do ECU i steruje również wentylatorem. Czujnik jednopinowy na wsówkę idzie na cyferblat. Jak nie masz kanału, to ciężko. Ale można zdjęć pasek klinowy i odchylić maksymalnie alternator i jakoś tam rękę włożyć.
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-18, 17:56
No to gdy silnik jest zimny i jade to normalnie wskazowka idzie po woli do gory i zatrzymuje sie jakis 1 centrymentr przed srodkowa wskazowka po czym zalacza sie wentylator i wskazowka spada do wskazowki 2 moze troszeczke ponizej i wentylator caly czas dziala a wskazowka znowu idzie do gory i znowu na dol i tak caly czas dzisiaj akurat 2 razy sie tak stalo i pozniej wskazowka stala caly czas na 2 kresce ... 2 razy termostat wymienialem i nie pomoglo i sprzedawca powiedzial zeby czujniki wymienic
Michoł Miszcz młotka
Auto: Lamus 1.5 16v
Imie: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 101 Skąd: Kielce
Wysłany: 2020-09-19, 10:26
Weź sprawdź czy nie gromadzi się nadmierne ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym i nie puchną węże od chłodnicy. Bo nie podoba mi się to co piszesz, jak to auto się zachowuje. Żeby się nie okazało że to UPG.
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-19, 12:09
Wąż który idzie z bloku silnika do chlodnicy jest miekki mogę go naciskac dwoma palcami a waz wychodzacy z chlodnicy co idzie do zbiorniczka jest twardy gdy auto jest zagrzane i odkrece korek ze zbiorniczka to jest syczenie czyli cisnienie jest nie wiem co mam wiecej sprawdzic ... mechanik gadal ze jak rozgrzany silnik jest i odkrece po woli korek z zbiorniczka i jest syczenie czyli cisnienie to znaczy ze jest dobrze bo jakby tego nie bylo to znaczy z ukladem jest cos zle a cisnienie musi byc aby plyn przechodzil w obieg doradz mi co mam sprawdzic jeszcze
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-19, 12:13
jak bym mogl wrzucic tutaj filmik jak to mniej wiecej wyglada tylko nie wiem jak
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-19, 12:16
płynu nic nie ubywa i tez sprawdzane na zimne czy nie jest jakaś maź w tym płynie gdzieś na yt widziałem jak sprawdzic czy upg jest uszkodzona ale cały czas płyn jest czysty przejrzysty nic brudnego bo tez płukałem układ tak że czysta woda mi wychodziła z niego
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-19, 12:21
filmiku własnego nie posiadam ale tutaj dam filmik i mam praktycznie to samo tylko o wiele wolniej do tego moj sie nie dogrzeje do temp 92stopni [YouTube][/Youtube] https://www.youtube.com/w...nnel=KrzysKendo
Michoł Miszcz młotka
Auto: Lamus 1.5 16v
Imie: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 101 Skąd: Kielce
Wysłany: 2020-09-19, 12:57
Jeśli masz tak samo jak na filmie z tym seatem, to faktycznie czujniki trzeba podmienić. Bo nie da rady żeby tak szybko temperaturą majtało w silniku.
Dawid K
Auto: Daewoo Lanos SX 1.6 16v 1998r
Wiek: 23 Dołączył: 28 Sty 2020 Posty: 139 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2020-09-19, 17:41
Okej zobaczę czy ja dam radę to wymienić samemu a mam jeszcze jedno pytanie jak zrobić masę w magażniku chodzi o to że wymieniałem żarówkę oswietlenia bagaznika no i za kazdym razem jak dotknalem obudową żarówki o metal to bezpiecznik mi spalało i musiałem się wspomagać papierem żeby nie dotknąć metalu w bagażniku jak się wyciąga żarówkę i chciałbym również dodać przewody masowe do wtryskiwaczy lub przepustnicy a i nawet cewki ponieważ coś mi wariuje lanos na benzynie i chciałbym się wspomóc kablami masowymi o ile pomogą i ostatnie pytanie czy można jakoś poprawić ładowanie akumulatora ? ponieważ przy zapalonym silniku ładowanie mam 13.8 a gdy załączę wszystko to mam 12.9-13 do tego słychać piski z okolic alternatora lub tego paska a gdy wyłączę wszystko to nic nie piszczy ... oglądałem na youtube jak facet dodaje kabel plusowy z jakiejś śrubki alternatora i dokłada do plusa akumulatora nie wiem czy tak się da w lanosie ale ostatnio to mi nawet przygasają światła mijania i nawet słabo świecą
Michoł Miszcz młotka
Auto: Lamus 1.5 16v
Imie: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 101 Skąd: Kielce
Wysłany: 2020-09-21, 07:45
Sprawdź dobrze klemy. Pewnie wychlastane, zaśniedziałem po tylu latach. Masa silnika przychodzi z akumlatora do jednej śruby trzymającej rozrusznik. Może jest zaśniedziała. Może też skorodowało to oczko co jest zagnieciony przewód. Trzeba to sprawdzić. Ja tą masę przepiąłem na jedną ze śrub koło wybieraka, dlatego że chciałem mieć do niej dostęp jak i utrudnia tylko montaż rozrusznika ta masa. Po lekkim rozpleceniu wiązki bez problemu ta masa daje się przykręcić w inne miejsce. Natomiast przewód plusowy z altka idzie bezpośrednio na aku i po co robić dodatkowe takie same połączenia? Sprawdź w jakim stanie są te przewody. Sam altek możliwe że wymaga już regeneracji, trzeba sprawdzić szczotki, i działanie regulatora napięcia. Ale to to już daj do fachmana.