X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Tacuma/Rezzo] Wypadanie zaplonow (chyba) - na ciepłym silni

Autor Wiadomość
Rafik321

Auto: Daewoo Rezzo
Dołączył: 01 Wrz 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-10-10, 17:58   [Tacuma/Rezzo] Wypadanie zaplonow (chyba) - na ciepłym silni

Dzień dobry

W moim Rezzo 2.0 121km od kupna jest problem z wypadającym zapłonem w pewnych szczegolnych warunkach. Gdy silnik mocno się rozgrzeje to podczas dodawania i puszczania gazu, przy czym kolejne dodawanie gazu wykonywane jest gdy obroty spadają to dochodzi wtedy do nieprzepalania mieszanki, silnik sie dławi i drży. Przy delikatnym zwiekszaniu i zmniejszaniu obrotow jest raczej ok. Zakres gdzie wystepują problemy to tak do okolo 2500 obr/min. Do tej pory wymieniono świece oraz podmieniono cewkę na nową, jednak nie ma poprawy. W trakcie wypadania zapłonu na OBD widać że sonda pambda stoi na ubogiej w 1/4 zakresu około. Czy ktoś miał może podobny problem? Komputer nie pokazuje zadnych bledow. Pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Daw212

Imie: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 19 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-11, 14:42   

masz możliwość podmienić przewody zapłonowe? Szczególnie jak nie wiadomo kiedy były wymieniane. Sprawną cewkę i przewody dobrze mieć w zapasie
 
 
Rafik321

Auto: Daewoo Rezzo
Dołączył: 01 Wrz 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-10-13, 14:28   

Niestety nie mam mozliwosci podmiany przewodow zaplonowych. Ewentualnie jak bede na szrocie i dostane pasujące i w śmiesznej cenie to kupie i sprawdze czy objawy ustąpią. Same kable są NGK i wydaja sie w miare ok. Ciekaw jestem czy podobne objawy moze dawac czujnik polozenia walu lub temperatury(po nagrzaniu daje bledne sygnaly) ale co do czujnika temp to wydaje mi sie ze w calym zakresie obrotow by byly problemy.
 
 
Daw212

Imie: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 19 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-15, 18:21   

Czujnik położenia wału to auto raczej od razu gaśnie i nawet przez chwilę może się nie uruchomić. W innym aucie przewody wyglądały nowe miały 2 miesiące z tym że chińskie i już się nie nadawały. Przewody łatwo sprawdzić gdy się mocno doda gazu, przestaje jechać a gdy lekko to jakoś się toczy miałem takie przypadki z tym że działo się to też na zimnym.
 
 
Rafik321

Auto: Daewoo Rezzo
Dołączył: 01 Wrz 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-10-21, 17:06   

No i kupilem przewody zaplonowe. Wedlug niektorych katalogow mialy pasowac od opla sintry 2.2. Wxialem wiec magnetti marelli. Najdluzszy kabel jest za krotki ok ok pół do centymetra. Da sie polaczyc cewke ze swieca ale brakuje go zeby wsadzić w rynienki. Niestety objaw pozostał
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Daw212

Imie: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 19 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-25, 18:56   

To się dzieje też w miejscu na luzie? może jakiś czujnik który włącza na ciepłym. Ogólnie sonda powinna falować a nie stać w miejscu ale nie chcę wprowadzać w błąd. Może on dostaje za mało paliwa wtedy lub za mało powietrza(stary filtr)? ale to wymienianie w ciemno :(
 
 
Rafik321

Auto: Daewoo Rezzo
Dołączył: 01 Wrz 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-10-26, 10:09   

Na wolnych obrotach problem nie wystepuje ani na zimnym ani na cieplym. Sonda oscyluje po rozgrzaniu ubogo bogato. Problem wystepuje tylko na cieplym silniku i tylko wtedy gdy szybko naciska sie i puszcza pedał gazu tak zeby obroty oscylowały do ok 2000obr. Wyraznie dlawi sie i trzesie gdy obroty opadaja na biegu jalowym po puszczeniu gazu calkowicie i wtedy doda mu sie gazu, obroty prawie stają w miejscu. Problem ten nie wystepuje nawet przy takim zachowaniu gdy silnik jest na wyższych obrotach. Gdy sie dławi to sonda wtedy stoi na ubogiej mieszance, normalnie oscyluje wiec tak jakby raczej sonda jest ok. Gdy dodaje i ujmuje sie gazu odpowiednio wolno to objaw prawie nie wystepuje. Zauwazylem ze gdy zczytuje z obd II na wykresie aktualne tps to gdy naciskam pedalem i puszczam wolno to na wykresie widac wszystkie zmiany polozenia przepustnicy. Jednak gdy naciskam szybko to na wykresie zamiast 3 czy 4 nacisniec i puszczeń odwzorowane są tylko 2. Może to być wina probkowania interfejsu po prostu ale nie mam jak sprawdzic co widzi wtedy silnik. Sam czujnik wydaje sie ok oraz na wykresie w interfejsie dokladnie wskazuje raczej pozycje. Problem wystepuje jedynie po rozgrzaniu silnika wiec w sumie chyba sa dwie opcje- albo problem z czujnikiem ktorego odczyty ECU uwzglednia dopiero po rozgrzaniu silnika albo problem jest z czujnikiem ktory potrafi przekłamywać pewne dane tylko gdy jest nagrzany. Komputer nie pokazuje zadnych bledow ale raz sie zdarzylo ze po dluższym dlawieniu w ten sposob silnika, poprzez dodawanie i ujmowanie gazu, komputer od gazu przelaczyl sie na benzyne tak jak przy za niskim cisnieniu gazu (pustym zbiorniku).
 
 
Daw212

Imie: Dawid
Wiek: 29
Dołączył: 19 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-26, 16:54   

Czyli auto ma gaz? W momencie gdy to się dzieje spróbuj przełączyć na benzynę czy na benzynie też tak będzie.. można też zakręcić zawór w butli i sprawdzić na zakręconym.
 
 
Rafik321

Auto: Daewoo Rezzo
Dołączył: 01 Wrz 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-10-31, 14:17   

Ma lpg, problem wystepuje jednakowo na lpg i pb
 
 
Rafik321

Auto: Daewoo Rezzo
Dołączył: 01 Wrz 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-12-11, 18:31   

Chyba znalazłem winowajce- najprawdopodobniej trafiony jest katalizator. Wykres z drugiej sondy za katem jest podobny do tego przed- tylko troche znieksztalcony. Sonda za katem powinna oscylowac malutko wokoł 0.8V okolo (na bogato). U mnie oscyluje od bardzo ubogo do bardzo bogato wiec raczej to bedzie wlasnie katalizator. Normy spalin przekroczeone dwukrotnie plus dodatkowo są od zaczecia mrozow problemy z odpalaniem- przy wiekszym mrozie odpala nawet dopiero za czwartym razem. Spalanie 10.5 LPG wiec ok.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt