Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witałem się już w przywitalni, ale przywitam się ze wszystkimi jeszcze raz tutaj.
Jako, że prawko już zdane teraz tylko czekanie na plastik to chciałbym zaprezentować swojego Lanoska
Marka / Model - Daewoo Lanos SX HB 5D
Pojemność silnika - 1.6 16v
Moc/moment - 106KM/145Nm
Rocznik - 2000
Paliwo - Benzyna 95/98
Auto od wyjazdu z salonu w rodzinie. Mój tata odziedziczył w spadku po swoim ojcu i zapytał się czy nie chce Lanosa na pierwsze auto, jak nie - to pójdzie do żyda. Wiadomo na początku byłem trochę sceptycznie nastawiony, bo jak większość małych pryszczatych skur.... w wieku 16 lat chciałem sobie kupić jakąś Bawarkę na pierwsze auto
Ale im więcej obcowałem z tym autkiem tym bardziej mnie ono urzekało i tak oto został. Jeszcze jest to chyba najbogatsza wersja, posiada 2xairbag, ABS, wspomaganie, elektryczne szyby przednie, elektryczne lusterko, oryginalne alusy 14", lotka i takie tam, więc nie ma jakiejś mega biedy.
Jak to auto po dziadku był trochę zgruzowany, nie wspominając o tym, że jest poobijany chyba z każdej możliwej strony, ale etap tzw. odszczurzania już praktycznie za nami.
Samochód ma służyć jako daily, ale takie cieszące oko i dające frajdę z jazdy.
Co zostało zrobione? Odszczurzanie:
-wymienione łożyska piast przednich
-wymienione łożyska MacPhersona
-wymienione amortyzatory przód i tył
-zregenerowane bębny
-wymienione świece i przewody zapłonowe
-wymieniony łącznik wybieraka, bo już był za duży luz i 2 słabo wchodziła
-błotniki przednie podreperowane przez tatę, bo przerdzewiały w standardowych miejscach przy progach
-najbardziej kłujące w oczy obtarcia zakonserwowane i polakierowane
-wlany środek konserwujący w progi
-wymienione oleje i filtry
-wymieniona pierwsza sonda lambda
-wymienione osłony nadkoli, bo papraki w warsztacie nawet na jedną śrubkę nie przykręcili i koła wytarły dziury
-wymienione opony na Continentale AllSeason Contact, warte chyba połowę wartości auta
(taka ciekawostka - poprzednie opony Barumy były uwaga.. z 2007 roku, jazda na nich była ciekawym przeżyciem, jakby zamiast opon były walce drewniane)
Z odszczurzania to próg od strony kierowcy już zaczyna widocznie rdzewieć, reperaturka czeka już na wspawanie, ale to dopiero na lato i kilka drobiazgów jeszcze.
Car audio:
-Radio 1DIN XBlitz RF400CAM
-Głośniki przód: Volvo V50 Premium Sound 165mm (weszły po przycięciu oryginalnych mocowań idealnie - oryginalna Volvoska obudowa robi za dystans
-Głośniki tył: JBL Stage 3 6427
Gra to naprawdę zadowalająco, napewno lepiej niż oryginalny zestaw.
Plany (są zacne, a ile z tego ujrzy światło dzienne, zobaczymy):
Styling:
-poprawki lakierniczo-blacharskie i polerka
-polakierować obudowy lusterek w czarny połysk
-zderzaki Sport w kolor nadwozia
-lampy przód i tył w folię ciemną
-wkłady lamp na czarno z przodu, albo gotowce DEPO
-przód żarówki LED H4
-na lato jakieś ładne srebrne alusy 16" 8J (coś a'a JR9) z naciągiem 195/205 i niskim profilem
-dodatkowy stop jako pasek LED pod lotką
Wnętrze:
-boczki, deska i mieszek w czarny flok
-pasek LEDowy ambient (coś jak w nowych Mercach)
-LEDowe podświetlenie kuwet, zegarów, deski rozdzielczej i wszystkie żarówki w lampkach
-ewentualnie kiedyś fotele półkubły (replika BRIDE albo coś w tym stylu)
Mechanicznie:
Silnik zostaje jak narazie w niezmienionej formie. Nauczę się jeździć tą mocą, jak zacznie brakować to będę myślał nad turbo/swapem.
Jakieś małe mody, takie jak:
-stożek grzybek replika HKS
-tłumik końcowy TurboWorks
-większe tarcze i zaciski
I jest plan uzbroić Lanosa w powietrze - Homemade AirRide, zacząłem zbierać wymiary, rozglądać się za komponentami i na lato będziemy działać.
Car audio:
Zrobić jak ja to nazywam Audio Stage3.
-subwoofer aktywny/tuba w bagażniku
-wygłuszenie wnętrza pianką i matą bitumiczną
-dorzucić z przodu tweetery (już jadą, więc za jakiś tydzień powinny być zamontowane) Audison AP-1
Kilka większych zmian wjechało.
Lampy tył obklejone Oracalem 8300 073. Jak na pierwszą taką robotę i przy pomocy suszarki wyszło całkiem nieźle.
Wjechał tłumik końcowy przelotowy WM Sport po taniości, ale efekt jest naprawdę zaskakująco dobry.
I uwaga, Lanek przy schodzeniu z obrotów przy około 4 i 2 tys. obrotów robi lekki popcorn - fajny efekt. Film tego nie oddaje, ale jest bardzo przyjemny basowy pomruk, taki jaki chciałem osiągnąć, no i bez silencer'a drze to jape niemiłosiernie (szczególnie w zakresie 3-4tys.).
Kilka fotek z szybkiej sesji:
Jak umyję auto to zrobię lepsze zdjęcia.
I w trakcie robienia są lampy przednie - klasyczna przeróbka malowanie wkładów na czarno. Prawa już gotowa, niestety w trakcie robienia lewej, już w zasadzie pod koniec odwaliliśmy lipe z ojcem. Klosz był mocno zmatowiały i pożółknięty, więc poszła elegancka polerka i wyszedł dość zadowalający efekt. Ale niestety stwierdziliśmy, że dla osiągnięcia jeszcze lepszego efektu położymy klar. I to był błąd - lepsze jest wrogiem dobrego. Mieliśmy nowy bezbarwny dwuskładnikowy w sprayu (pierwsze testy) - miał być fajny bo jest dwuskładnikowy ale w jednym pojemniku i bez przebijania dodatkowego zbiorniczka jak to w większości sprayów jest(pierwsze testy). Profesjonalna dysza, wszystko cacy. Po położeniu na klosz za chwilę się zmatowił i zaczął kurczyć i pękać. Próbowaliśmy ratować przez 4h paint removerem i na inne sposoby, ale po ptokach. Dzisiaj wycieczka na szrot na szybkości po drugi komplet i zrobiony z w miarę zadowalającym efektem (też był oczywiście matowy i żółtawy). I tak do kupienia nowa lampa, to to taka zastępcza, chwilowa wersja.
W sobotę wycieczka na WNR. Może ktoś z forum będzie?
Szybka misja była i jeszcze nie zdążyłem zrobić porządnych fotek Na dniach się pojawią , pozdrowionka
p.s
Dzisiaj przyszła nówka lewa lampa, będzie trzeba powtórzyć operację, bo jednak mimo polerki lewa znacznie różni się od prawej
Zrobiłem już kilka dni temu trochę lepsze fotki za dnia, ale cały czas zapominałem je wrzucić.
Wybadałem już dokładniej w jakich zakresach komputer bardziej podlewa i to jaki to auto robi popcorn bez żadnych modyfikacji kompa i jak strzela czasem z wydechu to jest dla mnie duuuże WOW. Uśmiech z twarzy nie znika podczas jazdy.
Będzie Pan zadowolony! Jeździć, obserwować
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22275 Skąd: WT
No robią robotę haha, do tego na lato czarny alus 16" 7/8j z lekkim naciągiem 195/45, ogarniam lakier (pełne oczyszczenie, reperaturki , glinkowanie i polerka), coś jeszcze z zawiasem podziałam i myślę, że autko będzie się całkiem przyjemnie prezentować