X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nexia] Problem z pracą silnika

Autor Wiadomość
dk20
dk20

Auto: Nexia
Imie: Dariusz
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lip 2021
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-03, 08:53   [Nexia] Problem z pracą silnika

Witam,
Posiadam pojazd Daewoo Nexia z silnikiem 1.5 SOCH, skrzynia biegów automatyczna, przebieg ok. 130 000 km. Pozwólcie, że pokrótce opiszę mój problem.

W początkowej fazie z silnika zaczął ubywać olej, ale po krótkim czasie pojawił się charakterystyczny dla spalania oleju dym z rury wydechowej (w szczególności gdy podjeżdżałem pod wzniesienia). Następnie silnik stracił moc. Silnik został rozebrany w warsztacie i okazało się, że uszkodzona była uszczelka pomiędzy cylindrami, a pierścienie tłokowe straciły swą sprężystość (tzn. nie rozpierały już do ścianek cylindrów, aby uszczelniać poprawnie tłok w cylindrze). Same cylindry natomiast nie były uszkodzone. W warsztacie została splanowana głowica, wymieniona uszczelka i pierścienie tłokowe. Poprawiono ręcznym narzędziem gniazda zaworowe i wymieniono zawory wraz z prowadnicami. Po tych zabiegach samochód chodził dobrze jakoś półtora roku podczas, którego przejechałem jakieś 17 000km.

Obecnie w okresie lockdownu pojawiły się problemy z obrotami silnika, a samochód ponownie stracił moc. Ze względu na ograniczony budżet postanowiłem rozebrać silnik - już kiedyś to robiłem. Oczywiście wcześniej zmierzyłem kompresję na cylindrach i cylinder nr 2 miał znacznie niższe sprężanie niż pozostałe. Po rozebraniu silnika, okazało się, że wałek rozrządu został uszkodzony na 4 cylindrze (miał znacznie starte krzywki) do tego dźwigienki były wytarte.
Dałem głowicę do regeneracji w warsztacie w Świdnicy. Zostały zamontowane nowe prowadnice, zawory, i gniazda były frezowane na maszynie (na cylindrach nr 1, 3, 4 zostało zebrane 0.1-0.2 mm, a na cylindrze nr 2 zostało zebrane 0.2-0.3 mm). Głowica została ponownie splanowana.

Zakupiłem nowe popychacze zaworowe, dźwigienki, wałek rozrządu, uszczelki, pierścienie. Cylindry zostały zmierzone przez fachowca z tamtej firmy i były w normie.

Silnik złożyłem i przyszedł czas uruchomienia pojazdu. Silnik zaskoczył przy pierwszym kręceniu i bardzo dobrze pracował miał równe obroty - dźwięk pracy był w porządku. Przejechałem nim kawałek i w silnik miał moc. Zaparkowałem go i uruchomiłem ponownie dopiero po kilku dniach.

I tu zaskoczenie. miał problem z odpaleniem, a jak już odpalił to strasznie nierówno pracował. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i podejrzenie padło, że to może być coś z wałkiem rozrządu, popychaczami. Dzięki uprzejmości jednego z warsztatów udało się ponownie wymienić wałek i popychacze bez demontażu głowicy dzięki odpowiedniemu przyrządowi. Niestety to nie do końca pomogło, teraz silnik zapala za każdym razem, ale nadal ma nierówne obroty. Wymieniłem cały układ zapłonowy (nowy aparat z rozdzielaczem, cewka, przewody zapłonowe, świece), silnik krokowy, a nawet podmieniałem wtryskiwacze - i nic. Dalej to samo.

Z silnika nie ubywa oleju, ani płynu chłodniczego, a z rury wydechowej nie wydobywa się żaden dymek. Cały czas zastanawiam się, co może być przyczyną złej pracy silnika, bo jak dodam gazu to czuć, że silnika ma moc. I dziwne, że przy pierwszym uruchomieniu tak dobrze pracował.

Macie jakieś sugestie co sprawdzić, lub co może być potencjalną przyczyną problemu.



P.S.
Przepraszam za tak długi opis, ale mój problem niestety tego wymagał.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
dk20
dk20

Auto: Nexia
Imie: Dariusz
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lip 2021
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-04, 13:26   

Dzisiaj wymieniłem przełącznik P/N na skrzyni biegów, jest ciut lepiej, ale:

+---------------------+----------------------------------------------------------------+
| Pozycja lewarka | Obroty
+--+-----------------+----------------------------------------------------------------+
| P | Obroty są za niskie i oscylują 650 - 750
+--+-----------------------------------------------------------------------------------+
| R | Poprawna wartość obrotów 850 i minimalne oscylacje do 50 obr.
+--+-----------------------------------------------------------------------------------+
| N | Obroty są za niskie i oscylują 650 - 750
+--+-----------------------------------------------------------------------------------+
| D | Poprawna wartość obrotów 850 i minimalne oscylacje do 50 obr.
+--+-----------------------------------------------------------------------------------+
| 2 | Poprawna wartość obrotów 850 i minimalne oscylacje do 50 obr.
+--+-----------------------------------------------------------------------------------+
| 1 | Poprawna wartość obrotów 850 i minimalne oscylacje do 50 obr.
+--+-----------------------------------------------------------------------------------+

Przyznaję wtyczka przełącznika była dość mocno zaśniedziała, ale oczyściłem ją płynami do styków. Poprawa nie wielka, ale silnik ma moc, co czuć jak się doda gazu - bez problemu wkręca się na obroty.

Nadal się zastanawiam, co może powodować, że są za niskie wolne obroty, w pozycji P/N - telepie pojazdem. Jakieś pomysły co sprawdzić?
 
 
honoreles

Dołączył: 12 Paź 2017
Posty: 11
Wysłany: 2021-08-31, 11:04   

Jeśli masz problem z pracą silnika twojego samochodu to najwyższy czas coś z tym zrobić https://www.hondaplaza.pl/ na tej stronie znajdziecie mnóstwo cudownych nowych samochodów marki Honda sprawdzie ich ofertę.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt