Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2022-08-30, 23:57 [Inny] Rdza na podwoziu + na blacharce. Lublin 2.4
Witam.
Niedawno zakupiłem Lublina 2.4. Auto kupione do sporadycznego i okazjonalnego użytkowania/ przywiezienia drewna, palet.
Lublinek jako tako wygląda i nie jest jakoś bardzo mocno zardzewiały.
Ma kilka ognisk rdzy na drzwiach i nadkolach, nie które widać wychodzą z miejsc zrobionych na szybko w sposób chałupniczy.
Podwozie posiada rdzę ale tylko na górnej powierzchni, brak przeżarcia rdzą w głąb elementów.
Widać, że kiedyś było wszystko zakonserwowane jakby jakąś powłoką gumową lub czymś podobnym. Teraz to odpada i na wszystkich elementach jest rdza ale tylko jak pisałem na samej górnej powierzchni.
Chciałbym auto jako tako przygotować wizualnie do przeglądu. Fajnie jakby udało się choć trochę poprawić wizualnie te wszystkie ogniska rdzy oraz ewentualnie trochę opóźnić cały proces rdzewienia. Nie chcę działać cudów z względu na koszta. Chciałbym choć trochę przypudrować auto.
Mam zamiar ramę, inne elementy pokryte rdzą oczyścić szlifierką z tarczą lamaleką lub szczotką drucianą z odpadającej i łuszczącej się rdzy (jednynie z miejsc dostępnych, bez rozkręcania itp. ) Następnie zamówiełem preprat Neutralizator rdzy 1kg - odrdzewiacz z Chemikal Polska. Czytając opinie widzę, że jest skuteczny.
Po odrdzewieniu mam zamiar elementy albo pomalować jakąś farbą okrętową albo może lepszym pomysłem będzie BITGUM BITEX 3L, ponoć jest wydajny no i stosunkowo niedrogi.
Czy to dobry pomysł? Co będzie lepsze, oczyszczenie, odrdzewienie, BITGUM BITEX? Czy może oczyszczenie, odrdzewienie, farba podkładowa antykorozyjna czarna w sprayu?
Druga sprawa to pytanie, jak w nadkolu, na blacharce drzwi jest dość mocne ognisko rdzy, mała dziurka to co tam najlepiej zastosować? Oczyścić, nałożyć szpachel + lakier podkładowy + lakier w kolorze drzwi? Dobrze myślę?
Ostatnie pytanie, słyszałem, że Lubliny powinno się dobrze przesmarować tzn. elementy ruchome zawieszenia, tam w okolicach resorów, piór? Czy może ktoś polecić czym konkretnie? Jakiś tawot? może co innego? Jakie elementy powinno się posmarować?
Z góry dziękuję za odp.
Pozdrawiam
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Prezes mp79
Auto: posiadam
Imie: :niny Pomógł: 114 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 3550 Skąd: z Piątnicy, bo skąd
Wysłany: 2022-11-11, 22:14
Robiłem niedawno swojego lublina, bo tego nowszego nadal posiadam. Jeżeli jesteś zainteresowany, mam fotorelację z tych prac. Ten zbryzg gumopodobny to najgorsze, co może być. Blacha nigdzie nie gnije tak szybko jak pod tym gównem. Przynajmniej w cackach samochodopodobnych polskiej produkcji. A może to kwestia przygotowania pod ten preparat, bo master z tego samego rocznika jakoś nie gnije. Generalnie, po pierwsze i najważniejsze, blachę przed podkładowaniem należy oczyścić z rdzy do absolutnego zera i wytrawić ją kwasem. W podkłady tzw. antykorozyjne czy wiążące rdzę nie wierzę już ani trochę, no chyba że ewentualnie epoksyd...