X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Lanos szarpie po nagrzaniu [ROZWIĄZANY]

Autor Wiadomość
kalwin

Dołączył: 26 Paź 2022
Posty: 7
Wysłany: 2022-10-26, 11:41   [Lanos] Lanos szarpie po nagrzaniu [ROZWIĄZANY]

Witajcie. Pacjent to Lanos '99 1,5 16V tylko benzyna. Auto ojca - ja jako konsultant szukam tu wsparcia, bo już nie ma pomysłu, a 3 serwisy nie znalazły faktycznej przyczyny, tylko kasę pobierają :zły:
Otóż - silnik odpala normalnie i chodzi jak zegarek, dopóki się nie nagrzeje... jak wskazówka temp. silnika dojdzie do nominalnej (środek skali) to zaczyna szarpać, obroty spadają, brak mocy, coś jakby tryb awaryjny pracy silnika, ale "check" się nie zaświeca. Jak się przegazuje to da się jako tako dojechać na parking, ale przez to nigdzie poza miasto się nie wypuszcza.
To co wiem, że było robione to:
- wymieniony krokowiec
- zaślepiony EGR
- wymieniona sonda lambda
- kilkukrotne przepłukanie układu chłodzenia wodą (wciąż szlam leci po kilku dniach od nalania czystej wody - czy to normalne? :myśli: )

To co mi jeszcze przychodzi do głowy to wadliwy czujnik temp płynu, ale ten co daje sygnał do
ECU - czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić bez wymiany? Bo dostęp do tego czujnika chyba dość wredny...
Albo sam ECU już wariuje po 23 latach :)

Poradźcie coś proszę, bo w przeciwnym wypadku "zielona perła" pójdzie do stacji demontażu, a jednak sentyment spory zdobyła w rodzinie przez tyle lat :)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 182 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22302
Skąd: WT
Wysłany: 2022-10-26, 12:21   

Zwracaj uwagę gdzie jaki temat zakładasz - przenoszę.
Brak błędów nie oznacza poprawnej pracy wszystkich czujników.
Wpierw podłączył bym jakiś komputer i postarał się dokonać obserwacji czy wszystkie wskazania są poprawne.
Na oko to możesz iść już drugie auto kupić ;)




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
kalwin

Dołączył: 26 Paź 2022
Posty: 7
Wysłany: 2022-10-26, 12:58   

Dziękuję za przeniesienie we właściwe miejsce - dopiero się ogarniam ze strukturą forum :)
Nie przyszło mi do głowy, że do tego auta da się podłączyć jakiś komputer - żaden serwis jak dotąd tego nie zaproponował.
Czytałem coś o kodach błyskowych, ale to jakaś wiedza tajemna jak na razie ;)
 
 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 330
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-10-26, 14:00   

Na 99% cewka zapłonowa.



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 182 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22302
Skąd: WT
Wysłany: 2022-10-26, 15:26   

Tu masz w kompendium wiedzy sporo opisów :)
http://daewooforum.pl/forum28.html

Cewka także warta uwagi i sprawdzenia jak zaproponował kolega wyżej.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
kalwin

Dołączył: 26 Paź 2022
Posty: 7
Wysłany: 2022-10-26, 20:33   

Mangueira napisał/a:
Na 99% cewka zapłonowa.

A tak ogólnie to jaki może mieć wpływ temperatura na pracę cewki zapłonowej? Problem pojawią się niemal zawsze zaraz po nagrzaniu silnika do temperatury nominalnej. Co w tej cewce mogło się uszkodzić, że dawałoby takie objawy? Chyba że ta cewka to coś więcej niż uzwojenia i rdzeń ferromagnetyczny..
 
 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 330
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-10-26, 23:34   

Niestety nie wiem z naukowego punktu widzenia dlaczego cewka lekko uszkodzona wariuje pod wpływem zmiany temperatury, ale tak jest. Być może ma to związek z algorytmem jaki jest zapisany w pamięci EPROM w ECU, bo stamtąd idą sygnały na cewkę. Jak będziesz podmieniał to koniecznie na używaną oryginalną z napisem GM. Żadnych innych. Jeżeli to rozwiąże problem to zamontuj spowrotem na oryginalne inne części które wymieniłeś - sondę lambdę i krokowiec.



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
kalwin

Dołączył: 26 Paź 2022
Posty: 7
Wysłany: 2022-10-27, 10:40   

A czy przy zakupie cewki ma znaczenie z jakiego silnika pochodzi? 1,4/1,5/1,6, 8V/16V Używka to pewnie trochę loteria, bo zawsze można trafić na wadliwą podobnie :omg:
 
 
Mangueira


Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo
Pomógł: 55 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 330
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-10-27, 22:14   

Wszystkie Lanosy, Nubiry I i Leganzy bez względu na silnik miały te same cewki. Patrz tylko czy liczba pinów sie zgadza, bo były 3 i 4 pinowe. Znaczna większosć miała 4 piny. O wiele większa loteria jest z nowymi cewkami niż z używanymi GM.



Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos ;)
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe :D Więcej info na PW
 
 
kalwin

Dołączył: 26 Paź 2022
Posty: 7
Wysłany: 2022-10-28, 11:31   

Dzięki za wszelkie podpowiedzi. A czy coś takiego jak DAC zamiast GM na cewce będzie ok, czy nie ma sensu?
https://www.olx.pl/d/ofer...0&sliderIndex=0

Tutaj z kolei GM, ale opisana 1,4 - 8V, ale jak pisałeś nie ma to znaczenia, więc może ta lepsza?
https://www.otomoto.pl/of...7-ID6EzPoc.html
 
 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Pomógł: 182 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 22302
Skąd: WT
Wysłany: 2022-10-28, 13:59   

I będziesz kupował używaną w niewiadomo jakim stanie, która sama nie wie ile wytrzyma?
Nowe z gwarancją, takimi się zainteresuj.

Dla przykładu:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/9032/503000000/




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
 
 
 
pitersik74

Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr
Pomógł: 77 razy
Wiek: 49
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 785
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2022-12-10, 13:27   

kalwin napisał/a:
, ale "check" się nie zaświeca

A po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon się świeci?
 
 
kalwin

Dołączył: 26 Paź 2022
Posty: 7
Wysłany: 2023-02-02, 14:04   

pitersik74 napisał/a:
kalwin napisał/a:
, ale "check" się nie zaświeca

A po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon się świeci?


Tak, żaróweczka na desce sprawna :)

Przy okazji update sytuacji

Ostatnio autko trafiło do kolejnego serwisu, który nadal nic nie znalazł, choć podpinał nawet kompa, ale pewnie w takim staruszku diagnostyka komputerowa nie jest zbyt zaawansowana.

Niedawno miałem w końcu okazję osobiście zobaczyć objawy tego dziwnego zachowania. Odpaliliśmy silnik na postoju i czekaliśmy aż się zagrzeje i faktycznie, jak tylko temperatura płynu w zbiorniczku osiągnęła 92-93 stopnie (mierzone multimetrem z termoparą), to obroty zaczęły mocno spadać i zaczynała się "czkawka" silnika. Delikatne operowanie gazem pozwoliło utrzymać silnik przy pracy i po kilku minutach temperatura zaczyna spadać, bo otwiera się termostat na duży obieg - spadła do 85 i silnik działa normalnie, reaguje na pedał gazu prawidłowo. Ale temperatura zaczyna powoli rosnąć (auto stoi) j jak tylko osiągnie te 92-93 stopnie, silnik znowu zaczyna się dławić :szok: Zastanawiająca jest ta precyzja temperaturowa, że kilka stopni mu tak szkodzi. Sprawdziłem rezystancję czujnika temp płynu chłodz. i działa prawidłowo - zimny miał ok 4 kohm, gorący 285 ohm. Czyżby ECM do wymiany? Bo już nic innego nie przychodzi mi do głowy :myśli:
Może znacie jakiegoś fachowca w Koszalinie, albo w okolicy, który to ogarnie skutecznie?

[edit] Przy okazji zauważyłem też, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym dość wyraźnie bulgocze, więc pewnie uszczelka pod głowicą do roboty, zwłaszcza, że widać niewielkie wycieki oleju w tym miejscu. Ale czy to może dawać takie problemy z pracą silnika po nagrzaniu? :myśli:

[edit2] Kolejna obserwacja użytkownika, to bardzo wysokie spalanie, rzędu 15-17 l/100km - pewnie w rurę idzie niespalone, bo wtryski za dużo dają, tak jakby "na ssaniu" pracował, choć wiadomo, że tutaj inaczej realizowane jest wzbogacanie mieszanki na zimnym.
 
 
adesek
DAEWOO-FSO

Auto: Lanos / Leganza
Imie: Andrzej
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 32
Skąd: Słupsk / Gdańsk
Wysłany: 2023-02-03, 22:44   

Podjedź do Mirosława Sobko na ul. Diamentową (kawałek za Atrium/Forum skręt w ulicę tam gdzie nowy salon Toyoty stoi). Pracował kiedyś w Daewoo-FSO a później swój warsztat otworzył.

Gdy mieszkałem jeszcze w Słupsku to i ojciec i ja u niego auta serwisowaliśmy. Może pomoże.
 
 
 
kalwin

Dołączył: 26 Paź 2022
Posty: 7
Wysłany: 2023-02-05, 20:45   

adesek napisał/a:
Podjedź do Mirosława Sobko na ul. Diamentową (kawałek za Atrium/Forum skręt w ulicę tam gdzie nowy salon Toyoty stoi). Pracował kiedyś w Daewoo-FSO a później swój warsztat otworzył.

Gdy mieszkałem jeszcze w Słupsku to i ojciec i ja u niego auta serwisowaliśmy. Może pomoże.



p. Mirosław trafił od razu - zwarcie na dwóch świecach i padnięty jeden obwód cewki WN. Lanos
wrócił do normalnej eksploatacji. Jeszcze raz dziękuję za namiary !
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt