Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2022-10-26, 11:41 [Lanos] Lanos szarpie po nagrzaniu [ROZWIĄZANY]
Witajcie. Pacjent to Lanos '99 1,5 16V tylko benzyna. Auto ojca - ja jako konsultant szukam tu wsparcia, bo już nie ma pomysłu, a 3 serwisy nie znalazły faktycznej przyczyny, tylko kasę pobierają
Otóż - silnik odpala normalnie i chodzi jak zegarek, dopóki się nie nagrzeje... jak wskazówka temp. silnika dojdzie do nominalnej (środek skali) to zaczyna szarpać, obroty spadają, brak mocy, coś jakby tryb awaryjny pracy silnika, ale "check" się nie zaświeca. Jak się przegazuje to da się jako tako dojechać na parking, ale przez to nigdzie poza miasto się nie wypuszcza.
To co wiem, że było robione to:
- wymieniony krokowiec
- zaślepiony EGR
- wymieniona sonda lambda
- kilkukrotne przepłukanie układu chłodzenia wodą (wciąż szlam leci po kilku dniach od nalania czystej wody - czy to normalne? )
To co mi jeszcze przychodzi do głowy to wadliwy czujnik temp płynu, ale ten co daje sygnał do
ECU - czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić bez wymiany? Bo dostęp do tego czujnika chyba dość wredny...
Albo sam ECU już wariuje po 23 latach
Poradźcie coś proszę, bo w przeciwnym wypadku "zielona perła" pójdzie do stacji demontażu, a jednak sentyment spory zdobyła w rodzinie przez tyle lat
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 183 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22323 Skąd: WT
Wysłany: 2022-10-26, 12:21
Zwracaj uwagę gdzie jaki temat zakładasz - przenoszę.
Brak błędów nie oznacza poprawnej pracy wszystkich czujników.
Wpierw podłączył bym jakiś komputer i postarał się dokonać obserwacji czy wszystkie wskazania są poprawne.
Na oko to możesz iść już drugie auto kupić
Dziękuję za przeniesienie we właściwe miejsce - dopiero się ogarniam ze strukturą forum
Nie przyszło mi do głowy, że do tego auta da się podłączyć jakiś komputer - żaden serwis jak dotąd tego nie zaproponował.
Czytałem coś o kodach błyskowych, ale to jakaś wiedza tajemna jak na razie
Mangueira
Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo Pomógł: 55 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 330 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-10-26, 14:00
Na 99% cewka zapłonowa.
Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe Więcej info na PW
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł Pomógł: 183 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22323 Skąd: WT
A tak ogólnie to jaki może mieć wpływ temperatura na pracę cewki zapłonowej? Problem pojawią się niemal zawsze zaraz po nagrzaniu silnika do temperatury nominalnej. Co w tej cewce mogło się uszkodzić, że dawałoby takie objawy? Chyba że ta cewka to coś więcej niż uzwojenia i rdzeń ferromagnetyczny..
Mangueira
Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo Pomógł: 55 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 330 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-10-26, 23:34
Niestety nie wiem z naukowego punktu widzenia dlaczego cewka lekko uszkodzona wariuje pod wpływem zmiany temperatury, ale tak jest. Być może ma to związek z algorytmem jaki jest zapisany w pamięci EPROM w ECU, bo stamtąd idą sygnały na cewkę. Jak będziesz podmieniał to koniecznie na używaną oryginalną z napisem GM. Żadnych innych. Jeżeli to rozwiąże problem to zamontuj spowrotem na oryginalne inne części które wymieniłeś - sondę lambdę i krokowiec.
Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe Więcej info na PW
kalwin
Dołączył: 26 Paź 2022 Posty: 8
Wysłany: 2022-10-27, 10:40
A czy przy zakupie cewki ma znaczenie z jakiego silnika pochodzi? 1,4/1,5/1,6, 8V/16V Używka to pewnie trochę loteria, bo zawsze można trafić na wadliwą podobnie
Mangueira
Auto: Lanos 1,5 8v
Imie: Pablo Pomógł: 55 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Gru 2014 Posty: 330 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-10-27, 22:14
Wszystkie Lanosy, Nubiry I i Leganzy bez względu na silnik miały te same cewki. Patrz tylko czy liczba pinów sie zgadza, bo były 3 i 4 pinowe. Znaczna większosć miała 4 piny. O wiele większa loteria jest z nowymi cewkami niż z używanymi GM.
Lanos Lanos DU Lanos - jesteś twardy jak kabanos
Mam w ofercie rosyjskie sportowe wałki rozrządu i kolektory wydechowe Więcej info na PW
pitersik74
Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr Pomógł: 77 razy Wiek: 49 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 786 Skąd: Bochnia
Wysłany: 2022-12-10, 13:27
kalwin napisał/a:
, ale "check" się nie zaświeca
A po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon się świeci?
kalwin
Dołączył: 26 Paź 2022 Posty: 8
Wysłany: 2023-02-02, 14:04
pitersik74 napisał/a:
kalwin napisał/a:
, ale "check" się nie zaświeca
A po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon się świeci?
Tak, żaróweczka na desce sprawna
Przy okazji update sytuacji
Ostatnio autko trafiło do kolejnego serwisu, który nadal nic nie znalazł, choć podpinał nawet kompa, ale pewnie w takim staruszku diagnostyka komputerowa nie jest zbyt zaawansowana.
Niedawno miałem w końcu okazję osobiście zobaczyć objawy tego dziwnego zachowania. Odpaliliśmy silnik na postoju i czekaliśmy aż się zagrzeje i faktycznie, jak tylko temperatura płynu w zbiorniczku osiągnęła 92-93 stopnie (mierzone multimetrem z termoparą), to obroty zaczęły mocno spadać i zaczynała się "czkawka" silnika. Delikatne operowanie gazem pozwoliło utrzymać silnik przy pracy i po kilku minutach temperatura zaczyna spadać, bo otwiera się termostat na duży obieg - spadła do 85 i silnik działa normalnie, reaguje na pedał gazu prawidłowo. Ale temperatura zaczyna powoli rosnąć (auto stoi) j jak tylko osiągnie te 92-93 stopnie, silnik znowu zaczyna się dławić Zastanawiająca jest ta precyzja temperaturowa, że kilka stopni mu tak szkodzi. Sprawdziłem rezystancję czujnika temp płynu chłodz. i działa prawidłowo - zimny miał ok 4 kohm, gorący 285 ohm. Czyżby ECM do wymiany? Bo już nic innego nie przychodzi mi do głowy
Może znacie jakiegoś fachowca w Koszalinie, albo w okolicy, który to ogarnie skutecznie?
[edit] Przy okazji zauważyłem też, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym dość wyraźnie bulgocze, więc pewnie uszczelka pod głowicą do roboty, zwłaszcza, że widać niewielkie wycieki oleju w tym miejscu. Ale czy to może dawać takie problemy z pracą silnika po nagrzaniu?
[edit2] Kolejna obserwacja użytkownika, to bardzo wysokie spalanie, rzędu 15-17 l/100km - pewnie w rurę idzie niespalone, bo wtryski za dużo dają, tak jakby "na ssaniu" pracował, choć wiadomo, że tutaj inaczej realizowane jest wzbogacanie mieszanki na zimnym.
Podjedź do Mirosława Sobko na ul. Diamentową (kawałek za Atrium/Forum skręt w ulicę tam gdzie nowy salon Toyoty stoi). Pracował kiedyś w Daewoo-FSO a później swój warsztat otworzył.
Gdy mieszkałem jeszcze w Słupsku to i ojciec i ja u niego auta serwisowaliśmy. Może pomoże.
kalwin
Dołączył: 26 Paź 2022 Posty: 8
Wysłany: 2023-02-05, 20:45
adesek napisał/a:
Podjedź do Mirosława Sobko na ul. Diamentową (kawałek za Atrium/Forum skręt w ulicę tam gdzie nowy salon Toyoty stoi). Pracował kiedyś w Daewoo-FSO a później swój warsztat otworzył.
Gdy mieszkałem jeszcze w Słupsku to i ojciec i ja u niego auta serwisowaliśmy. Może pomoże.
p. Mirosław trafił od razu - zwarcie na dwóch świecach i padnięty jeden obwód cewki WN. Lanos
wrócił do normalnej eksploatacji. Jeszcze raz dziękuję za namiary !