Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Daewoo Lanos Sport
Imie: Maciek
Wiek: 27 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 130 Skąd: ETM / Piaseczno
Wysłany: 2024-12-04, 19:38 [Lanos] MaciusETM - Lanos Sport - czyli krew, pot i łzy
Cześć!
Po kilku latach postanowiłem powrócić na Daewooforum wraz z moim Sportem, który miał już tutaj kiedyś swój temat i może ktoś jeszcze ten samochód pamięta
Marka / Model - Daewoo / Lanos Sport - pakiet wyposażenia II (szyberdach)
Pojemność silnika - 1.6 16v DOHC A16DMS
Liczba koni - seryjnie 106KM, aktualnie hamownia pokazała 120KM
Rocznik - 2000
Kod Lakieru - 92U
Modyfikacje:
Styling -
*aktualnie OEM Sport, i chyba już nie ma co kombinować
*Felgi OZ Racing World Champion 16" 7j et37 + dystanse przód 15mm/tył 20mm
*białe kierunkowskazy boczne
*owiewki Heko
Tuning Mechaniczny -
*Doprężone A16DMS niższą uszczelką od Lacetti
*Ostry wałek ssący Rewar 276mm przestawiony -1.5 ząbka
*Powiększona i wypolerowana przepustnica z zaślepionym podgrzewaniem
*Dolot zimnego powietrza z grilla z airboxem Turboworks
*Oil Catch Tank Epman, żeby nie brudzić dolotu i odseparować tłuste opary
*Tłumik przelotowy zamiast katalizatora + tłumik końcowy przelotowy WM Sport 100mm
*Short Shifter UA
*Lekkie koło zamachowe
Wnętrze -
*Kierownica Momo D35 Race + QuickRelease D1Spec + naba Momo
*Fotele kubełkowe Sparco Sprint
*Dodatkowe zegary Autogauge z serii Premium: temperatura i ciśnienie oleju oraz napięcie
Car Audio -
*Radio Daewoo 2 DIN AKD-0636JA montowane na Amerykę i Koreę
*Głośniki przód Pioneer/tył Alpine
*Skrzynia Blaupunkt
Zawieszenie / Hamulce -
*Amortyzatory Kayaba Excel G + sprężyny MTS 60/60 z Kadetta E
*Rozpórka GSG przód góra + tył góra
Plany -
*montaż kompletnego wydechu 2" wraz z kolektorem 4-2-1, który leży i czeka na czas i chęci
*montaż stabilizatora tył z Astry F GSI, który również leży i czeka
*wymiana klapy bagażnika z uwagi na pojawiającą się rudą (podczas blacharki stwierdziłem, że nie ma sensu tego łatać, lepiej będzie znaleźć zdrową klapę na wymianę)
*wymiana przednich kolumn McPhersona i zaadaptowanie gwintu z Kadetta
*może kiedyś powrót do wizualnej serii na 14", żeby wyglądał jak z prospektu
Historia
Lanos został zakupiony 20 marca 2016 roku od użytkownika matik2112 jako mój pierwszy samochód. Był w stanie tragicznym pod kątem wizualnym i jak się później okazało mechanicznym oraz blacharskim, ale jako młody chłopaczek, który lubił kręcić śrubki to chciałem samochód, przy którym sam będę mógł pogrzebać, nauczyć się podstaw mechaniki oraz uskuteczniać pierwsze modyfikacje, więc porwałem się z motyką na słońce.
Po pierwszych kilometrach okazało się, że silnik jest w złym stanie, jego pobór oleju na 1000km wynosił około 5l, a po przejechanych 4 tysiącach stracił ciśnienie oleju. Po tym fakcie podjąłem decyzję o szukaniu silnika, bo remont wydawał się bezsensowny, a SWAP na coś większego nie wchodził w grę z uwagi na chęć pozostawienia oryginału oraz strach przed bolączkami poswapowymi. Zakupiony został A16DMS z symbolicznym przebiegiem od użytkownika Damisss, który kupił go jako nową jednostkę z palety i podróżowanie z bańką oleju w bagażniku odeszło w niepamięć.
Po przekładce na zdrowy motor cieszyłem się jazdą, wprowadzałem różne modyfikacje - wizualne i mechaniczne, żeby zaczął chociaż trochę cieszyć moje oko. Przez ten czas startowałem samochodem w amatorskich imprezach organizowanych przez miejscowy Automobilklub Tomaszowski, gdzie udało mi się nim dwukrotnie wyjeździć podium (1 i 2 miejsce w klasie II amator), więc blacharkę i lakierowanie odłożyłem na później - na rzecz frajdy z jazdy i szlifowania swoich umiejętności za kierownicą oraz braku posiadania konkretnej gotówki na blacharkę jako młody chłopaczek, który nadal się uczy.
W 2021 roku nastąpił przełom - robimy blacharkę!
Samochód został odstawiony do znajomego taty, który zajmuje się blacharką i lakierowaniem, a swego czasu pracował jako blacharz/lakiernik w salonie Daewoo. Miała być tylko wymiana prawego poszycia w związku z uszkodzeniem prawej ćwiartki, wymiana prawych drzwi (udało mi się kupić z demontażu Lanosa z Włoch, więc były trochę poobijane, ale zdrowe) oraz zrobione progi. Oczywiście po rozcięciu wszystkiego wyszły dodatkowe kwiatki, więc zostały wspawane progi wewnętrzne od Poloneza z ocynkowanej blachy (ponoć najlepszy i najgrubszy profil jak można było wstawić, Pan Krzysiek wiedział, że auto ma dla mnie ogromną wartość i chcę go zostawić), wstawione prawe, nowe fabrycznie poszycie boku, które udało mi się kupić w Łodzi, wstawiony lewy próg zewnętrzny oraz kilka innych mniejszych robótek, łatek i lakierowanie. Później doszły jeszcze nowe błotniki przednie oraz maska. Finalnie koszt blacharki wraz z lakierowaniem i zabezpieczeniem od wewnątrz wyszedł w okolicach 13 tysięcy złotych.
Od momentu zrobienia blacharki przejeździłem Lanosem jedną zimę, na następną kupiłem już drugiego Lanosa w hatchu, zielonego golasa z 1.5 8v + LPG, który miał za zadanie wozić mnie tylko do pracy, a Sport zimował w suchym, ciepłym i przewiewnym garażu.
Aktualnie pozostałem sercem w Koreii i jeżdżę Kią Cee'd II SW, a Lanos stoi w w/w garażu, w tym roku zrobiłem nim może z 2 tysiące kilometrów, z czego większość na trasie Warszawa-Tomaszów Maz.-Warszawa, żeby porobić rzeczy eksploatacyjne, pierdółki, które zawsze się znajdą i przyszykować go do ślubu - tak, pojechałem nim do ślubu .
Myślę, że udało mi się skrócić dość mocno te prawie 9 lat posiadania, Lanos zostaje ze mną z uwagi na ogromny sentyment i masę wspomnień, które nie są do zastąpienia przez jakąkolwiek gotówkę, bo uznaję ten samochód za bardzo ważną część mnie i mojego życiorysu, a na forum wróciłem, bo to tutaj wszystko się zaczęło
Zdjęcia z 2016, stan po zakupie:
Zdjęcia z blacharki:
Zdjęcia w odsłonie TUNING W STYLU NFS, rok 2023:
Zdjęcia ze ślubu, ostatni dzień na wolności
Zdjęcia aktualne, tak wygląda na ten moment - OEM+ z nutką smaczków z epoki świetności Daewoo (felgi OZ z końca lat 90, fotele Sparco Sprint na wzór Pucharowych Lanosów itd.)
Sympatia do Daewoo jest jak HIV - jak już masz, to się nie pozbędziesz.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22340 Skąd: WT
Wysłany: 2024-12-05, 08:25
Jeden z lepiej utrzymanych weryfikując po zdjęciach - tak trzymaj!
Grill albo tak mi się objadł, że seryjny nie leży albo się starzeję...
Auto: Daewoo Lanos Sport
Imie: Maciek
Wiek: 27 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 130 Skąd: ETM / Piaseczno
Wysłany: 2024-12-05, 10:57
DoLeCk, odnośnie grilla - jest seryjny, no bo jak ma być OEM, to musi być OEM po całości
Mam w garażu jeszcze ten "siatex", który jest na zdjęciach z 2023 roku, ale jak go założę, to będzie trzeba od razu dać czarne lampy i jakąś dokładkę, żeby nie było tak "goło"
Zastanawiałem się również nad pomalowaniem chromowanej ramki grilla w kolor nadwozia, ale póki co zostawiam tak jak jest - tyle lat był zawsze w jakiś sposób zmodyfikowany, że teraz przyszedł czas na serie.
Mam nadzieję, że w przyszłym roku jak będzie możliwość to zorganizuję spota w Warszawie, a wtedy zapraszam do zweryfikowania stanu auta osobiście
Sympatia do Daewoo jest jak HIV - jak już masz, to się nie pozbędziesz.
To ile kompletów kół było? Wszelkie style były dostępne na tym bolidzie, ale coś czuję, że jeszcze zaskoczysz 🫶
FutureSportSedan
Insta:k2mez
matik2112 Grupa Kujawsko-pomorska KOREAN|WORKS
Auto: Daewoo Lanos Sedan Sport c20xe
Imie: Mateusz
Wiek: 31 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 1351 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2024-12-08, 22:03
MaciusETM Trafił w najlepsze ręce jak tylko mógł i jest teraz najładniejszym Sportem w PL
Mało kto by zrobił tak to porządnie kompleksowo, jeszcze ten nowy silnik z palety od Damisss
Trzymaj go bo robi robotę
Auto: Daewoo Lanos Sport
Imie: Maciek
Wiek: 27 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 130 Skąd: ETM / Piaseczno
Wysłany: 2025-01-10, 10:55
Mała aktualizacja i zapowiedź planów na sezon 2025
W związku z tym, że pogoda jest jaka jest, to Lanos stoi w garażu i czeka na słoneczne, suche dni, a ja nic przy nim nie robię oprócz przepalania to podjąłem decyzję, żeby ucywilizować zawieszenie, bo już mam dość tej "taczki" - idąc za ciosem dokonałem zakupu Eibach'a Pro Kit z Opla W czasie kwietniowego urlopu mam plan posadzić Sporta już na Eibachu, a do tego czasu zastanowić się, w którą stronę dalej iść. O wszelkich zmianach i efekcie będę postował na bieżąco
Sympatia do Daewoo jest jak HIV - jak już masz, to się nie pozbędziesz.
manexia
Auto: nexia
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 46
Auto: Daewoo Lanos Sport
Imie: Maciek
Wiek: 27 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 130 Skąd: ETM / Piaseczno
Wysłany: 2025-03-08, 18:40
Aktualizacja wizji Lanosa
Korzystając z przesuniętego urlopu udało mi się wygospodarować trochę czasu na Lanosa. W związku z podnoszeniem zawieszenia postanowiłem poskładać go tak, żeby wyglądał tak jak powinien wyjeżdżać z fabryki. Posiedziałem trochę w garażu i udało się wykonać następujące prace:
ZAWIESZENIE:
- Montaż sprężyn Eibach Pro-Kit -30 dedykowanych do Astry F
- Wymiana amortyzatorów na nowe Kayaby Excel G
- Wymiana przednich górnych poduszek na nowe, oryginalne
- Wymiana kolumn McPhersona (poprzednie już byly w słabym stanie)
- Wymiana łożysk kół przednich FAG
Reszta zawieszenia była wymieniana profilaktycznie w zeszłym roku, więc wszystko poszło gładko i szybko.
HAMULCE
- Montaż nowego zestawu tarcz i klocków na przód od Brembo
- Kontrola poprawności działania zacisków przednich
POZOSTAŁE
- Wymiana prawego przedniego nadkola plastikowego z uwagi na uszkodzenie poprzedniego (odkręciło się i po kontakcie z oponą było mocno wytarte w dolnej części co nie wyglądało estetycznie.
- Montaż seryjnego tłumika końcowego wraz z nakładką ~90mm, żeby ładnie wypełniła wycięcie w zderzaku. Przelot leży w garażu i czeka na poprawę mocowań, bo uderzał na wybojach o budę co dość mocno irytowało.
- Montaż oryginalnych alufelg ze Sporta wraz z dystansami 20mm. Podczas następnego urlopu odświeżę je lakierniczo i pomaluję pierścienie w dekielkach na czarno, żeby było zgodnie z oryginałem.
- Montaż seryjnych foteli i kierownicy, która została obszyta na nowo pod kolor oryginalnej skóry.
Na ten moment samochód prezentuje się i jeździ tak jak chciałem Może i nie robi szału, ale po tylu latach jazdy "podłubanym" wizualnie Lanosem miałem w końcu ochotę na wizualną, lekko poprawioną fabrykę
Fotki:
Tak usiadł:
I jeszcze wnętrze:
Wjechały też wisienki na torcie, żeby było wiadomo, że fura dbana
Na tył biała, klejona od wewnątrz, żeby nie odbiegała bardzo od seryjnego napisu " ABS - DUAL AIRBAG ", a na bok czarne, żeby za bardzo nie rzucały się w oczy
Sympatia do Daewoo jest jak HIV - jak już masz, to się nie pozbędziesz.
DoLeCk Administrator PanoramiX
Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 22340 Skąd: WT
Książka serwisowa jest obowiązkowa Bez niej nie ma co się ruszać
A jeśli chodzi o legalność papierów, to temat dla nich - https://www.bckancelaria.pl/
MaciusETM
Auto: Daewoo Lanos Sport
Imie: Maciek
Wiek: 27 Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 130 Skąd: ETM / Piaseczno
Wysłany: 2025-04-29, 15:40
Mała aktualizacja po kwietniowym urlopie
Od czasu ostatniego posta Sport dostał kilka szczegółów, które wpisują się w dążenie do mojej wizji.
Wyleciały dodatkowe wskaźniki ze słupka, które postaram się w trakcie kolejnego urlopu zastąpić małym cyfrowym wskaźnikiem, który będzie schowany w lewym nawiewie, żeby nie zaburzać deski.
Wpadły do auta:
- Szare welurowe dywaniki zbliżone do koloru wykładziny zamiast "szachownicy", żeby stonować wnętrze.
- Oryginalny proporczyk Daewoo-FSO za fotelem kierowcy.
- Prawe lusterko z koreańskimi napisami.- KDM po całości
- Odwzorowane ramki i naklejka na szybę dealera Daewoo "ASPOL" z mojej rodzinnej miejscowości zgodnie z oryginałem. Mam jeszcze do kompletu pokrowce na zagłówki od w/w dealera, które zostały po Nubirze mojego taty, ale chyba się z tym wstrzymam.
- Z mechanicznych spraw wpadł nowy wydech środkowy, bo poprzedni wyglądał już słabo, odbyte badanie techniczne bez jakichkolwiek zastrzeżeń i oczywiście standard jak co roku, bo już nie robię tego zgodnie z przebiegiem z uwagi na to, że przez rok auto robi 2-3 tysiące kilometrów: Wymiana oleju Valvoline VR1 5w-50 wraz z filtrem Mann i czyszczenie filtra stożkowego.
Plan na następne wolne - odświeżyć felgi i domalować w dekielkach czarny pierścień, montaż opon letnich, bo aktualnie auto przemieszcza się na zimówkach + montaż w/w wskaźnika.
Fotki:
No i szybka fotka od frontu z przejażdżki
Sympatia do Daewoo jest jak HIV - jak już masz, to się nie pozbędziesz.