Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Nubira 1.6 SX +LPG
Imie: Krzysztof Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 221 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-22, 20:04 (All) Oszczędzanie benzyny na ssaniu
Jakiś czas temu trafiłem na ten temat, od razu zaznaczam , iż nie stosuję tej metody i nie mam zamiaru. Zakładam posta bo ciekawią mnie wasze opinie, a może ktoś to ma lub zna kogoś.
Post pochodzi z forum ELEKTRODA.pl
"Autor markhack6 Data 07 Cze 2007 23:20 Wyświetleń 4942
Krótki opis artykułu Zmniejszenie zużycia paliwa w silniku benzynowym
Kategoria Elektryka i elektronika samochodowa Typ Artykuły
Zaznaczam że każdy montuje układ na własną odpowiedzialność.
Zmniejszenie zużycia paliwa w silniku benzynowym
W sezonie zimowym,na krótkich odcinkach drogi temperatura silnika nie osiąga 90st.C więc nasza fura jeżdzi często na przysłowiowym ssaniu,
wystarczy oszukać komputer.
W czujnik temperatury ECU przy silniku wpinamy równolegle potencjometr ok3,3k do 10k w szereg z rezystorem min.470ohm do 680 ohm(aby nie uwalić wejścia przetwornika A/D) 0,125W,potencjometr wraz z rezystorem dwoma przewodami do kabiny.
Zmniejszając rezystancje potencjometrem inicjujemy wskazanie wyższej
temp.silnika i nasz komp myśli że silniczek jest już wystarczająco cieplutki
podając tym samym mniejsze dawencje do kolektorka.
Po konsultacjach z mechanikami okazało się iż niema to wpływu na niewłaściwy skład mieszanki ponieważ po nagrzaniu kolektora wydechowego tym zajmuje się sonda lambda,a wcześniej właściciel.
Dowód -skład mieszanki będzie zawsze właściwy ponieważ gdy na zimnym
silniku zadamy nagłe max.wysoką temp.to automatycznie ECU przełączy w tryb awaryjny (średni skład mieszanki) i tak pozostanie aż do wyłączenia zapłonu.
Wszystkim zainteresowanym życzę miłej zabawy.
Na odcinkach 3-5km zużycie paliwa spadło średnio z 9litrów
do 6,1litra/100km.
*************************************************************************************************
Po upływie 12 miesięcy czyli pełnego sezonu od zainstalowania prostego układu potwierdzam niezawodność i oszczędność , którą daje proponowana instalacja.
Pozytywny skutek uboczny to zmniejszony postęp "zatykania" się katalizatora i oczywista sprawa proszę sprawdzić skład spalin na niedogrzanym silniku.
Pragnę tutaj dodać że nie jest to zapewne mój pomysł na zmniejszenie zużycia paliwa. "
Ostatnio zmieniony przez mitof 2008-11-24, 18:59, w całości zmieniany 1 raz
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
darian [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-23, 12:59
ma to sens przy większych silnikach, u mnie w Matizie normalne spalanie benzyny wynosiło 5,2 l/100km zimą temp - 27stopni spalanie zwiększyło się o 1 litr więc nie ma tragedi