X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[matiz] pobor pradu

Autor Wiadomość
marp

Auto: Matiz 2003 knallrot
Imie: Marp
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-12-02, 18:33   [matiz] pobor pradu

Hallo.
Jaki jest pobor pradu z akumulatora przy wylaczonym silniku i nnych urzadzeniach jak: radio swiatla itd., dzialaja tylko immob, komputer.., a jaki powinien byc prad ladowania akumulatora przez alternator.
(Matiz Friend 2003)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-02, 21:47   

A czemu pytasz o pobór napięcia ??
 
 
marp

Auto: Matiz 2003 knallrot
Imie: Marp
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-12-02, 22:23   

Po prostu kupilem nowy akumulator i nie moge skubanego doladowac.. Zapali trzy razy, nastepnie ma problem.. Nie wiem, czy wina jest po stronie akumulatora, czy alternatora.. Znalac nominalny pobor jalowy pradu moglbym stwierdzic, czy moj pojazd nie "ciagnie" zbyt wiele, znajac nominalny prad ladowania alternatora moglbym stwierdzic, czy przypadkiem alternatorek nie jest kaputt.. Acha. Akumulator laduje standardowym prostownikiem, po tej akcji, samochod zapali trzy razy, moze cztery, do rana ciezko dotrzymac mu jest, natomiast po jezdzie, nawet dluzszej, wieczorem, na pewno rano nie zapali.
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-02, 22:30   

sprawdź najpierw jakie napięcie ładowania daje altek podczas pracy
Być może układ prostowniczy wysiada

Czy na starym aku nie było takich objawów ??

Czy zdarzyło sie tobie że podczas jazdy zapaliła sie kontrolka ładowania ??
 
 
piotrynski

Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 32
Wysłany: 2008-12-02, 22:46   

marp napisał/a:
Po prostu kupilem nowy akumulator i nie moge skubanego doladowac.. Zapali trzy razy, nastepnie ma problem.. Nie wiem, czy wina jest po stronie akumulatora, czy alternatora.. Znalac nominalny pobor jalowy pradu moglbym stwierdzic, czy moj pojazd nie "ciagnie" zbyt wiele, znajac nominalny prad ladowania alternatora moglbym stwierdzic, czy przypadkiem alternatorek nie jest kaputt.. Acha. Akumulator laduje standardowym prostownikiem, po tej akcji, samochod zapali trzy razy, moze cztery, do rana ciezko dotrzymac mu jest, natomiast po jezdzie, nawet dluzszej, wieczorem, na pewno rano nie zapali.


jesli wskazowka amperomierza w trakcie ladowania spadnie do zera,to zakładamy ze jest naladowany,jesli po pewnym czasie np.nocy,odpali tylko 3 razy to-aku lipa
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-02, 22:50   

z nowymi aku czasem sie zdarza że mają zwarcie na którejś celi
 
 
marp

Auto: Matiz 2003 knallrot
Imie: Marp
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-12-02, 23:05   

Chetnie sprawdze.. Chcialbym wiedziec jednak, jaki jest prawidlowy.. Napiecie 14,4V mniej wiecej sie zgadza, prad natomiast jest ökolo 1,6A..

[ Dodano: 2008-12-02, 23:10 ]
I jeszcze:
na starym nie bylo takich objawow,
kontrolka ladowanie nie zapalila sie podczas jazdy.
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-03, 10:24   

Może jest to wina akumulatora - masz gwarancję - podjedź do firmy, gdzie kupiłes niech sprawdzą czy trzyma napięcie. Ja jednego dnia kupiłem, a następnego okazało się,że jest do bani i dali "piastowski".Nie ma z nim problemu. Skoro wczesniej było ładowanie , to winny aku :piwo:

[ Dodano: 2008-12-03, 10:25 ]
Jak porządna firma -sprawadzą Ci, czy alternator ładuje prawidłowo.



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
RAFAŁ
Tyski

Auto: Peugeot
Imie: Rafał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 146
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-12-03, 15:04   

ja bym sprawdził czy ładowanie z alternatora jest takie same czyli 14, z hakiem na wolnych i wyższych obrotach oczywiście przy załączonych wszystkich odbiornikach bo może w trakcie jazdy jest ładowanie a w korku stojąc już go może nie być i akumulator może nie trzymać .
Alternator może paść w każdej chwili nie ma na to reguły .
Czy kolega może kupił akumulator w markecie ? Bo jeśli tak to ja nie dziwie się że są z nim problemy .
Jeżeli auto nie pali na drugi dzień to prostym testem na to czy to wina akumulatora czy za dużego poboru prądu na postoju jest wypięcie klem i pozostawienie na noc akumulatora w aucie .
Jeśli rano auto zapali to znaczy że akumulator w porządku ładowanie też natomiast jest za duży pobór prądu na postoju może zwarcie
Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu ja miałem podobny i mi dojście do tego co jest grane zajęło dwa tygodnie - po prostu radio było podłączone na stałe do tego mam wzmacniacz i pobór prądu na postoju wynosił 0,26A teraz po przełączeniu radia po zapłonie pobór prądu na postoju wynosi 0,006
Powodzenia :piwo:
 
 
 
marp

Auto: Matiz 2003 knallrot
Imie: Marp
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-12-04, 18:56   

Dziekuje.
Panowie w warsztacie stwierdzili, ze pojazd pobiera za duzo pradu na postoju, rano samochod nie odpalil pozostawiony u nich z podlaczonym akumulatorem. Jutro beda szukac zwarcia. Akumulator Varta 40Ah kupiony u tych wlasnie panow 12.08.2008 i od razu zamontowany. Problem ze startowaniem pojawil sie po naprawie w tymze warsztacie okolo 1 miesiac temu. Wymieniane byly klocki tarcze ostatni garnek wydechu i zdaje sie wahacze. Pan powiedzial, ze strasznie sie namordowal, musial ciac sruby, bo tak wszystko skorodowane.. moze przy okazji ucial cos potrzebnego ;)
Pozdrawiam, M..
 
 
MORTEM

Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 44
Wysłany: 2008-12-04, 20:32   

Zgaś samochód, odłącz klemę dodatnią lub ujemną, podłącz amperomierz i wszystko będziesz wiedział.
 
 
piotrynski

Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 32
Wysłany: 2008-12-04, 21:18   

przy typowym zwarciu,auto by juz sie spalilo...
 
 
marp

Auto: Matiz 2003 knallrot
Imie: Marp
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 6
Wysłany: 2008-12-05, 19:02   

MORTEM napisał/a:
Zgaś samochód, odłącz klemę dodatnią lub ujemną, podłącz amperomierz i wszystko będziesz wiedział.

To ja wiem.. nie jestem do konca id.... moje pytanie bylo: jaki POWINIEN byc pobor pradu, na to pytanie oczekiwalem odpowiedzi, nie tekstow w stylu: "podlacz sobie amperomierz".
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 186 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2952
Skąd: piła
Wysłany: 2008-12-05, 19:41   

Pobór prądu powinien wynosić od 0 , 25 do 0 , 4 A . Zależne to jest od poboru prądu podtrzymania pamięci radia oraz alarmu.
 
 
MORTEM

Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 44
Wysłany: 2008-12-06, 09:08   

marp napisał/a:
MORTEM napisał/a:
Zgaś samochód, odłącz klemę dodatnią lub ujemną, podłącz amperomierz i wszystko będziesz wiedział.

To ja wiem.. nie jestem do konca id.... moje pytanie bylo: jaki POWINIEN byc pobor pradu, na to pytanie oczekiwalem odpowiedzi, nie tekstow w stylu: "podlacz sobie amperomierz".


Ale nie podłaczyłeś tylko pytasz. To można było policzyć z I-go prawa Kirchoffa i informacji zawartych w książce Bujańskiego lub manuala znajdującego się na tym forum.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt