X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Problem z LPG

Autor Wiadomość
lukasz8106
Lanos

Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Łukasz
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 15
Wysłany: 2008-12-03, 21:08   [Lanos] Problem z LPG

Witam wszystkich
Mam problem z gazem w swoim lanosie 1.5 98r. Samochód wiruje mi na obrotach, jest dużo słabszy w porównaniu z jazdą na benzynie, potrafi mi zgasnąć gdy przy 90km/h wrzucę na luz. Byłem u gazowników trochę podregulowali ale stwierdzili, że parownik do wymiany. Nie wiem czy rzeczywiście trzeba go wymieniać czy tylko chcą mnie naciągnąć na kasę. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc lub jakieś rady co dalej z tym fantem zrobić.
Pozdrawiam :omg:


Edit Y.
Kolega Łukasz przeczyta dokładnie regulamin i weźmie sobie do serca podpunkt o stosowaniu [TAGów] !
:zły:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
łosiek


Auto: teraz bravo 2
Pomógł: 39 razy
Wiek: 98
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 932
Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-12-03, 21:39   

jaki przebieg?w lanosie raczej nie ma problemu z rozrzedzaniem mieszanki lpg o2,bo zasysanie jest tak rozwiązane ze nie rzuca powietrza do filtra pędem ,jezeli na lpg przechodzi od obrotów to tutaj czesto jest reduktor szybciej do wymiany niz gdy przechodzi od temperatury-proste-membrany na zimnym gazie nie sa elastyczne i szybciej pękają,dlatego wymagane jest przejscie gdy do kabiny zawieje ciepławym powietrzem,ale wazny przebieg i co to zainstalka,zawsze mozesz dowiedziec sie u konkurencji i zweryfikowac dane
 
 
zmien
Weteran
Agent Tomek


Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek
Pomógł: 67 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 5398
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2008-12-03, 21:47   

Że Ci gaśnie przy 90 km/h to ja bym się chyba trochę bał nim jeździć... Tak jak łosiek mówi membrany pękają w parowniku gdy nie ma odpowiedniej temperatury. Jednak większość instalacji LPG jest zrobiona tak, że jak odpalisz dasz do 2500 obr i już jedziesz na LPG. A silniczek krokowy masz czy śrubę ?



www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
 
 
 
lukasz8106
Lanos

Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Łukasz
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 15
Wysłany: 2008-12-03, 21:58   

Przebiegu mam około 155tyś a instalacja jednopunktowa,reduktor firmy lovtec,elektrozawór lovtec. gaz był zakładany w 05.2002 r.

[ Dodano: 2008-12-03, 22:01 ]
co do silniczka krokowego to nie wiem czy jest czy może śruba. jutro sprawdzę. Co do gaśnięcia samochodu to jest to problem, bo już kilka razy zgasł mi w takich momentach, że aż mi się ciepło zrobiło.:-( Gaz był zakładany przy przebiegu 19tyś a więc reduktor ma prawo już szwankować.Ciekawi mnie tylko jaki jest koszt takiego reduktora i czy to wogóle coś pomoże?
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-12-03, 22:01   

Przebieg 155 tys - to przebieg od początku, czy od momentu założenia instalacji?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
lukasz8106
Lanos

Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Łukasz
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 15
Wysłany: 2008-12-03, 22:04   

ten przebieg jest od początku. gaz był założony przy 19tyś.
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-12-03, 22:15   

Ok, właśnie doczytałem ;) Generalnie żywotność membran reduktora, w zależności od tego jak się traktuje parownik, waha się ok. 60 do nawet 160 tys km. Akurat reduktory Lovtec (to taka czesko-włoska wersja Lovato) mają, mimo wszystko, opinię dość trwałych i prostych w regulacji parowników.
Sprawdź jaki masz u siebie model tego Lovtec'a, ew. sprawdź jak wygląda wizualnie (zrób jakieś foto) i poszukaj np. na Allegro czy takich nie sprzedają. Wymiana powinna być dość łatwa, tylko tak czy siak będziesz musiał wyregulować instalację, co będzie wymagało wizyty u gazowników. Jeżeli masz takiego Lovtec'a, to jak widzisz ich ceny są przystępne.
 
 
lukasz8106
Lanos

Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Łukasz
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 15
Wysłany: 2008-12-03, 22:27   

Dzięki Pietro za link z parownikiem na allegro. Jutro sprawdzę jaki jest u mnie ale tak wizualnie wydaje mi się, że to właśnie taki. Co do gazowników to zdaję sobie sprawę,że wizyta u nich po wymianie nieunikniona. Zastanawia mnie tylko czy wymiana tego parownika sprawi, że samochód odzyska swoją moc i bedzie równomiernie pracował bez jakiegoś tam gaśnięcia.
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-12-03, 22:48   

Gdy u mojego ojca kończył się reduktor przy przebiegu ok. 130 tys km, to objawy były podobne. Samochód gasł często na luzie, gorzej przyspieszał i coraz więcej palił... u niego skończyło się na wymianie parownika na BRC i teraz wszystko działa tak jak powinno.
A... i pamiętaj o tym, aby kupując parownik nie brać takiego do zbyt dużych mocy. 100kW to powinien być raczej max.
Takie małe OT - czy z instalacją lpg czy bez, mimo wszystko należy unikać wrzucania na luz przy większych prędkościach ;)
 
 
zmien
Weteran
Agent Tomek


Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek
Pomógł: 67 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 5398
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2008-12-04, 01:15   

Pietro, niektórzy na luzie nawet tory kolejowe przejeżdżają...... ja latem czasami stosuję taki ecodriving, ale zimą już nie :P



www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
 
 
 
łosiek


Auto: teraz bravo 2
Pomógł: 39 razy
Wiek: 98
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 932
Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-12-04, 04:59   

lepszym eko jest wrzut 5 biegu i puszczenie pedału gazu,należy unikać jazdy na luzie,samo z siebie wynika ze to bieg jałowy,czyli postojowy-zapytaj L-ki,jest to 1 info jakie zapodają,nie jeździć na wciśniętym sprzęgle i jeździć jak najdłużej na zasprzęglonym silniku,a przebieg wskazuje na membrany,moze lepiej niech gazownik kupi-przynajmniej jakby co,to on bierze na siebie że cos nie tego (życie ;) )
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-12-04, 08:35   

zmien napisał/a:
Pietro, niektórzy na luzie nawet tory kolejowe przejeżdżają...... ja latem czasami stosuję taki ecodriving, ale zimą już nie :P


Jazda na biegu jałowym raczej ma niewiele wspólnego z ecodriving'iem ;) Większe oszczędności da takie zachowanie, jw. opisał łosiek. Przy jeździe "na luzie" samochód i tak spala ok. 1-2 litrów paliwa na godzinę. Z kolei przykładowo, jak jedziesz np. z górki, czy na dłuższej prostej, wrzucisz bieg i puścisz gaz, po 3 sekundach komp odcina wtryskiwacze i nie podaje paliwa, a samochód dalej jedzie ;) Niestety przy instalacjach gazowych II i III generacji nie ma co liczyć na odcięcie, bo gaz jest podawany do kolektora, tak więc nawet przy jeździe na biegu bez wciśniętego gazu, jego niewielka dawka trafia do silnika. Z kolei już IV gen (sekwencje) gdzie gaz jest podawany przez wtryskiwacze, działa podobnie jak wtryski benzynowe - po 3-4 sekundach wtryskiwanie gazu jest odcinane. ;)
 
 
lukasz8106
Lanos

Auto: Lanos 1.5 8V
Imie: Łukasz
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 15
Wysłany: 2008-12-04, 19:27   

Witam ponownie wszystkich
Byłem dzisiaj u gazownika, podkręcił trochę obroty i narazie problem ustąpił,tzn nie gaśnie jak wrzucę na luz, lepiej się zbiera. Nie wiem jak to się przełoży na spalanie. czekam aż wyjeżdzę gaz i zatankuje na nowo i dopiero wtedy zobaczę ile mi teraz będzie palił. Zresztą zaczynam myśleć poważnie o zmianie reduktora, bo może dzięki temu wreszcie samochód odzyska na mocy i skończą się problemy z gazem.
 
 
ptasiek1981


Auto: LEGANZA
Imie: Adam
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 114
Skąd: Jerzykowo
Wysłany: 2008-12-13, 19:30   

Witam wszystkich. Miałem podobny problem gdy jeszcze miałem opelka. Tzn. Gdy tylko wrzuciłem na luz momentalnie mi gasł. Na benzynie było ok. U mnie rozwiązanie było banalnie proste. Odłączyłem tą gumową rurę doprowadzające powietrze do filtra powietrza ( nie mylić z rurą doprowadzającą powietrze od filtra do silnika! ). Jak ręką odjął :)



Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać....
 
 
magikk17
MagikK17


Auto: Lanos 1.5 D HB
Imie: Rafał
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 246
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-12-13, 23:39   

ptasiek1981 napisał/a:
Witam wszystkich. Miałem podobny problem gdy jeszcze miałem opelka. Tzn. Gdy tylko wrzuciłem na luz momentalnie mi gasł. Na benzynie było ok. U mnie rozwiązanie było banalnie proste. Odłączyłem tą gumową rurę doprowadzające powietrze do filtra powietrza ( nie mylić z rurą doprowadzającą powietrze od filtra do silnika! ). Jak ręką odjął :)


dziwne że tego Twoj gazownik tego nie zrobił tak się zawsze robiło przy mieszalnikowych instalacjach i wlotach typy "incognito" i podobnych



niektórym mój przeszkadzał :]
 
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt