X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Nexia] 2.0 GT by JRD McLAREN

Autor Wiadomość
JRD McLAREN
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-12, 23:22   [Nexia] 2.0 GT by JRD McLAREN

Hello Everybody... ..from Bratislava

I hope, but in new year I have completed my new engine.
It is C20XE engine, totalty repaired and "little bit" tuned.
Finaly power can be near 180HP (I hope).

Car is Nexia GLX with 16V engine, KAYABA Excel-G suspensions
and rear disc brake,

Here is some photos from my garage..






















More photos on:
http://195.28.90.62/dohc/auto/
http://195.28.90.62/dohc/dbrake/
http://195.28.90.62/dohc/naprava/
http://195.28.90.62/dohc/rozpera/

http://195.28.90.62/dohc
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
bieniek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-12, 23:24   

wow :brawo: nice one.
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-12, 23:49   

Hello
Good project very

Nice Swap C20xe and Rear Disc Brake
:brawo: :brawo: :brawo: :szok: :buahaha: :krzyczy:


Back brake match is from that car ??
http://195.168.25.155/doh...es/DSCN5191.jpg

Have you from rozpera what (which) car?


I apologize for my weak english ;)
 
 
JRD McLAREN
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-13, 10:05   

Thx..

Rear Brake is form Astra F GSI,...but is usable form Vectra A, B, Calibra ..etc..
and is two version of this systems ... (working at 3 years fine..)
ABS version - http://195.28.90.62/dohc/dbrake
and NON-ABS version - http://195.28.90.62/dohc/dbrake-NONABS/ - new on friend's car

And "rozpera" is front brace, but must be little bit modified before instalation.

..old engine..

and here is latest car photos..
http://195.28.90.62/dohc/auto/dscn6516.jpg
http://195.28.90.62/dohc/auto/dscn6517.jpg
http://195.28.90.62/dohc/auto/dscn6518.jpg
http://195.28.90.62/dohc/auto/dscn6519.jpg
http://195.28.90.62/dohc/auto/dscn6520.jpg
Ostatnio zmieniony przez JRD McLAREN 2011-08-04, 21:34, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-13, 17:27   

Good project :brawo: :brawo: :brawo:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
JRD McLAREN
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-19, 21:04   

..now I have cylinder head at home..
..[url] with fixed oil galery[/url]..

and I can complet the engine this week...
 
 
ChesterNS
Ahoj


Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3513
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-12-19, 22:42   

Hello
Welcome another maniac of Daewoo and tuning. I like your Nexia, it`s a very good project in my opinion. Keep working my friend :brawo:



Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją ;d
 
 
 
zmien
Weteran
Agent Tomek


Auto: Opel Vectra C wściekłe 2.0T/VC 2.0 175 KM
Imie: Tomek
Wiek: 27
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 5362
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2008-12-19, 22:55   

Hello. Nice nexia. Red the best color :P



www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM w kombi :P
 
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Wiek: 42
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-20, 12:05   

Hi, Did you do your engine yourself ? When you finish, can you make a video of your car ? Regards from Lublin (Poland) :brawo: :brawo: :brawo: :piwo: :piwo: :piwo:



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
azachodny
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-21, 22:27   

Hi

Firstly i'm glad that we can share our opinions with abroad living "daewoomaniacs" as well.


I admire your work put into this car. I know it's not easy to make a monster from Nexia. And as i see you will nearly overtake the rest on the motorway. ;d

So regards from northern Poland, and visit our site as often as possible;d And write something from time to time. I know, majority of us can speak english very well, so there isn't any language barrier;d
 
 
JRD McLAREN
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-21, 22:48   

To Ramir:
Yes, I do it by myself....

..tak trochu popojedem... (some updates)

hrajkanie sa s klapkou.. (throttle body)





hrajkanie sa s podlozkami a hlavou... ( cylinder head and other stuff )


vystuzeny olejovy kanal, voda v oleji by mala byt minulostou
( fixed oil gallery - http://www.orsas.com/CarStuff/cav/ )


"kurna to bude kompresia" - too much pistons excess



...so head can not mounted jet..
Ostatnio zmieniony przez JRD McLAREN 2011-08-04, 21:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Wiek: 42
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-22, 17:22   

KURNA - a to bude KOMPRESIA :jupi: :D jak łotpali :D



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
JRD McLAREN
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-04, 21:33   

some "new" photos...
..actualy is not good time, to buy new componets,
so works go slowly

tak len take "hrajkanie sa" ...

na toto by som sa vydrzal divat donekonecna.... (it look great)

nahodene a "zmestilo sa"

"olejnicku" z toho mat nexem.. (sealing,,)

..."nove" cupliky... (new pins - to center intake manifold)


..ten gyt je niekedy taka fasa vec..

Ostatnio zmieniony przez JRD McLAREN 2011-08-04, 21:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Olcha
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-04, 21:46   

It's a serious project I see. Are you going to leave the car's exterior stock? If yes it will be a pretty good sleeper.
Greetings from Poland. ;)
 
 
JRD McLAREN
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-17, 19:25   

One of key modification on my engine .. :wink:

OLD TIMING SYSTEM - with 2 pulleys


MODIFIED TIMING SYSTEM - 1 tensioner and 1 pulley
Ostatnio zmieniony przez JRD McLAREN 2011-08-04, 21:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt