Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2008-12-12, 23:22 [Nexia] 2.0 GT by JRD McLAREN
Hello Everybody... ..from Bratislava
I hope, but in new year I have completed my new engine.
It is C20XE engine, totalty repaired and "little bit" tuned.
Finaly power can be near 180HP (I hope).
Hi, Did you do your engine yourself ? When you finish, can you make a video of your car ? Regards from Lublin (Poland)
Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
azachodny [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-21, 22:27
Hi
Firstly i'm glad that we can share our opinions with abroad living "daewoomaniacs" as well.
I admire your work put into this car. I know it's not easy to make a monster from Nexia. And as i see you will nearly overtake the rest on the motorway.
So regards from northern Poland, and visit our site as often as possible;d And write something from time to time. I know, majority of us can speak english very well, so there isn't any language barrier;d
JRD McLAREN [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-21, 22:48
To Ramir:
Yes, I do it by myself....
..tak trochu popojedem... (some updates)
hrajkanie sa s klapkou.. (throttle body)
hrajkanie sa s podlozkami a hlavou... ( cylinder head and other stuff )
vystuzeny olejovy kanal, voda v oleji by mala byt minulostou
( fixed oil gallery - http://www.orsas.com/CarStuff/cav/ )
"kurna to bude kompresia" - too much pistons excess
...so head can not mounted jet..
Ostatnio zmieniony przez JRD McLAREN 2011-08-04, 20:36, w całości zmieniany 2 razy
some "new" photos...
..actualy is not good time, to buy new componets,
so works go slowly
tak len take "hrajkanie sa" ...
na toto by som sa vydrzal divat donekonecna.... (it look great)
nahodene a "zmestilo sa"
"olejnicku" z toho mat nexem.. (sealing,,)
..."nove" cupliky... (new pins - to center intake manifold)
..ten gyt je niekedy taka fasa vec..
Ostatnio zmieniony przez JRD McLAREN 2011-08-04, 20:37, w całości zmieniany 2 razy
Olcha [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-04, 21:46
It's a serious project I see. Are you going to leave the car's exterior stock? If yes it will be a pretty good sleeper.
Greetings from Poland.
JRD McLAREN [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-17, 19:25
One of key modification on my engine ..
OLD TIMING SYSTEM - with 2 pulleys
MODIFIED TIMING SYSTEM - 1 tensioner and 1 pulley
Ostatnio zmieniony przez JRD McLAREN 2011-08-04, 20:38, w całości zmieniany 2 razy