Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2008-12-19, 13:26 [matiz] muli, pali jak smok
Proszę o podpowiedź co może sie dziać w moim okularniku:
- pali 10 litrów albo i lepiej;
- rozpędza sie tylko na wysokoch obrotach;
- zczytałem kody migowe: pokazało 340, 115, 1500;
- świece, kable, filtry, oleje, zawory, rozrząd wymienione;
Diabli mnie już biorą, bo co mechanik to twierdzi, że wszystko jest w porządku. A on jeździ i pali jak UAZ.
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2008-12-19, 20:04
a jak kopułka i palec,moze ci pada aparat zaplonowy,dzieje sie tak ze wylatuje zaplon,przerywa silnik?
edi5000 [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-20, 10:04 Re: [matiz] muli, pali jak smok
olo1410 napisał/a:
Proszę o podpowiedź co może sie dziać w moim okularniku:
- pali 10 litrów albo i lepiej;
- rozpędza sie tylko na wysokoch obrotach;
- zczytałem kody migowe: pokazało 340, 115, 1500;
- świece, kable, filtry, oleje, zawory, rozrząd wymienione;
Diabli mnie już biorą, bo co mechanik to twierdzi, że wszystko jest w porządku. A on jeździ i pali jak UAZ.
zczytałem kody migowe: pokazało 340, 115, 1500;
Pokazało 0340- opto aparatu
0115-sygnal cts. czujnik temperatury płynu chłodzącego
1500- termistor pochlaniacza.
Tu trzeba szukać przyczyny.
CTS może masz uszkodzony czujnik i silnik cały czas podaje większą dawkę paliwa myśląc że jest zimny silnik.
Aparat zapłonowy też może to powodować bo zapłon wypada.
Wysłany: 2008-12-22, 07:50 Re: [matiz] muli, pali jak smok
edi5000 napisał/a:
olo1410 napisał/a:
Proszę o podpowiedź co może sie dziać w moim okularniku:
- pali 10 litrów albo i lepiej;
- rozpędza sie tylko na wysokoch obrotach;
- zczytałem kody migowe: pokazało 340, 115, 1500;
- świece, kable, filtry, oleje, zawory, rozrząd wymienione;
Diabli mnie już biorą, bo co mechanik to twierdzi, że wszystko jest w porządku. A on jeździ i pali jak UAZ.
zczytałem kody migowe: pokazało 340, 115, 1500;
Pokazało 0340- opto aparatu
0115-sygnal cts. czujnik temperatury płynu chłodzącego
1500- termistor pochlaniacza.
Tu trzeba szukać przyczyny.
CTS może masz uszkodzony czujnik i silnik cały czas podaje większą dawkę paliwa myśląc że jest zimny silnik.
Aparat zapłonowy też może to powodować bo zapłon wypada.
No dobra, ale gdzie szukać tego czujnika CTS?
edi5000 [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-22, 11:08
Ten czujnik (CTS) jest poniżej przepustnicy
A dokładnie są dwa : jeden jest od wskażnika temperatury na desce rozdzielczej i ma założoną wsówkę na czujnik, a niżej jego jest właśnie czujnik płynu chłodzącego.
Ten na żółto to właśnie ten, na czerwono idzie do deski.
Ten czujnik (CTS) jest poniżej przepustnicy
A dokładnie są dwa : jeden jest od wskażnika temperatury na desce rozdzielczej i ma założoną wsówkę na czujnik, a niżej jego jest właśnie czujnik płynu chłodzącego.
Obrazek
Ten na żółto to właśnie ten, na czerwono idzie do deski.
Dzieki za pomoc.
[ Dodano: 2008-12-22, 14:53 ]
edi5000 napisał/a:
Ten czujnik (CTS) jest poniżej przepustnicy
A dokładnie są dwa : jeden jest od wskażnika temperatury na desce rozdzielczej i ma założoną wsówkę na czujnik, a niżej jego jest właśnie czujnik płynu chłodzącego.
Obrazek
Ten na żółto to właśnie ten, na czerwono idzie do deski.
mam jeszcze jedno pytanie, gdzie będzie ów termistor pochłaniacza?
edi5000 [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-22, 16:09
Nie wiem gdzie to jest nie mam klimatyzacji a to standardowy błąd w przypadku jej braku.
[ Dodano: 2008-12-22, 16:13 ]
Zrób jeszcze taki manewr że odłącz aku na pare minut, zaprogramuj bieg ja łowy , przejedz się troszkę i znów zczytaj błędy.
[ Dodano: 2008-12-22, 16:16 ]
Możesz mieć też sondę lambda walniętą, jakieś lewe powietrze, posprawdzaj odmę czy nie jest popękana, wszystkie opaski przy filtrze i przepustnicy kabelki od podciśnienia itp, jaki masz przebieg
Nie wiem gdzie to jest nie mam klimatyzacji a to standardowy błąd w przypadku jej braku.
[ Dodano: 2008-12-22, 16:13 ]
Zrób jeszcze taki manewr że odłącz aku na pare minut, zaprogramuj bieg ja łowy , przejedz się troszkę i znów zczytaj błędy.
[ Dodano: 2008-12-22, 16:16 ]
Możesz mieć też sondę lambda walniętą, jakieś lewe powietrze, posprawdzaj odmę czy nie jest popękana, wszystkie opaski przy filtrze i przepustnicy kabelki od podciśnienia itp, jaki masz przebieg