X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira]Niebieski dym po odpaleniu zimnego silnika.

Autor Wiadomość
sniegu

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 9
Wysłany: 2008-12-20, 16:37   [Nubira]Niebieski dym po odpaleniu zimnego silnika.

Witam. Przeszukalem cale forum ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania.
1) Po odpaleniu zimnego silnika po calej nocy przez ok 15 sec samochod kopci na niebiesko. Po chwili wszystko wraca do normy i spaliny wygladaja normalnie. Niestety samochod najprawdopodobniej spala mi 200ml oleju na 1000km. Czy to spalanie oleju moze objawiac sie takim chwilowym kopceniem na zimnym silniku? Gdy silnik jest cieply efekt kopcenia nie wystepuje.
2) W samochodzie byla wymieniana uszczelka pod glowica poniewaz ubywalo plynu chlodzacego. Po wymianie uszczelki w styczniu tego roku jeszcze ani razu nie dolewalem plynu ale zauwazylem ze jego poziom nieco spadl. Mechanik radzil mi aby korek zbiornika byl dokrecony "z czuciem" nie na sile. Czy to mozliwe ze ten ubytek plynu chlodzacego po niespelna roku jazdy wynika z odparowania czesci plynu? Czy ubytek plynu jest normalnym zjawiskiem czy niestety znowu jest cos nie tak?
Samochod to Nubira I 1.6 16V.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
99DIGI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-20, 16:57   Re: [Nubira]Niebieski dym po odpaleniu zimnego silnika.

Na mój gust płyn chłodniczy powinien pozostawac w nornie... Nie paruje przeciez... Chyba ze gdzieś masz nieszczelnosc... A tu nasuwa mi się mysl ze pod uszczelką ... Czyli żle złożona głowica... Ale to tylko domysły. A korek powinien byc po prostu dokręcony i tyle. Olej bierze kazdy samochód...ale w tzw normie... Jak przejedziesz tysiąc kilosów po autostradzie z prędkością 160 na godzine to zdziwie się jak ojej pozostanie nienaruszony... Chyba zorumiesz co mam na mysli... :myśli:

[ Dodano: 2008-12-20, 17:17 ]
Aha... Jesli się nie myle głowice warto dokręcic po jakimś czasie...tysiąc...dwa tysiące kilometrów Moze byc tak ze zimny silnik w tym wypadku głowica po dostaniu temperatury rozszerza się i samoistnie uszczelnia... :myśli: Tyle teorii...
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-20, 17:18   

Nie pisałeś, czy sprawdzana była głowica - czy jest równa, jeśli nie trzeba splanować. To może być przyczyna. Sama wymiana uszczelki nie wystarczy, jeśli głowica jest krzywa. Z obserwacji mojego - ponad 70tyś. i nie kopci, płynów nie ubywa.
Olej może też ssać przez prowadnice zaworów. Sprawdź dokładnie całą głowice , łącznie z zaworami. :piwo:



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
sniegu

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 9
Wysłany: 2008-12-20, 17:32   

Glowica byla planowana. Po zdjeciu glowicy byly tez wymienione uszczelniacze. Zuzycie oleju sie nie zmienilo, duzo wolniej ubywa plynu chlodniczego. Co znaczy to chwilowe kopcenie na niebiesko na zimnym silniku? To normalne?Po przejechaniu ok 1000km silnik byl sprawdzony i o ile sie nie myle dokrecono tez glowice.
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-20, 17:46   

To chwilowe kopcenie to chyba nie problem. Jak odpalę mietka też trochę daje jasnoniebieski dymek,ale zaraz znika.Nie ma tego na ciepłym motorze. Płynów nie ubywa. Płynu chłodniczego musi trochę ubywać ( aby nie za wiele) -paruje woda.
Jeśli ubywa oleju - sprawdź ciśnienie w cylindrach ( około 30zł w zależności od regionu), ponieważ może ssać przez pierścionki,lub jakiś jest walnięty. Na koniec- pisałeś,że wymienione były uszczelniacze. Jeśli są duże luzy na prowadnicach ,to sama wymiana usczelniaczy jest tylko doraźnym zabiegiem. :piwo:



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
ptasiek1981


Auto: LEGANZA
Imie: Adam
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 114
Skąd: Jerzykowo
Wysłany: 2008-12-20, 18:38   

Jeżeli dymi na niebiesko to znaczy że bierze olej, a to niezdrowy objaw. Zresztą jak sam stwierdziłeś 200ml oleju na 1000km to już sporo. Ile masz przejechane w tej nubirze i jaki ma silnik? Co do płynu chłodzącego to minimalne ubytki się zdarzają i wcale nie musi lecieć do silnika. Przy autkach z LPG zwłaszcza.



Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać....
 
 
sniegu

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 9
Wysłany: 2008-12-20, 19:20   

Nubira 99r 1.6 16V z LPG przebied troche ponad 73 000. Problem z olejem zaczal sie po zalaniu kiedys silnika syntetykiem po polsyntetyku (podobno wyplukalo silnik). Dlatego wymienione byly uszczelniacze i silnik spowrotem jest na polsyntetyku. Kopcenie jest tylko zaraz po odpaleniu na zimno i jest to troche niebieskawy a pozniej czarny dym - jakby jakies zanieczyszczenia wydmuchiwal. Niedlugo po odpaleniu spaliny wygladaja juz normalnie i nie widac zadnego niebieskiego dymu. Przy nadmiernym spalaniu oleju chyba dym caly czas bylby niebieskawy czy sie myle? Wymiana uszczelki pod glowica zalatwila chyba problem nadmiernego ubytku plynu chlodniczego (podobno miedzy 3 i 4 cylindrem jakos sie przedostawal - ciekawi mnie dlaczego przy tak malym przebiegu?) Teraz nie widac zadnej mazi na korku wlewu oleju wiec chyba wszystko ok. Wymiana uszczelniaczy chyba jednak niestety nie pomogla bo caly czas musze kontrolowac olej. Przebieg jest oryginalny - Nubira jest od nowosci w rodzinie :)
 
 
Rami


Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary
Pomógł: 51 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 3494
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-20, 19:58   

Jeśli czarny dym (to jak pisalem) - sprawdż ciśnienie na cylindrach, jeśli jest ok - będziesz pewny,że to wina głowicy :piwo:

[ Dodano: 2008-12-20, 19:58 ]
Przy takim przebiegu nie powinna dymić :myśli:



Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
 
 
ptasiek1981


Auto: LEGANZA
Imie: Adam
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 114
Skąd: Jerzykowo
Wysłany: 2008-12-20, 20:23   

moj znajomy mechanik mówił mi że on nie zmienia oleju. Jeździ cały czas na półsyntetyku bez względu na ilość przejechanych km. Syntetyczny olej wymyje silnik więc to może być powodem z rana tego niebieskiego dymu. Ale skoro mówisz, że przeszedłeś znów na półsyntetyk to poczekaj jeszcze trochę a silnik się uszczelni. Kontroluj tylko co jakiś czas poziom oleju i obserwuj czy niebieski obłoczek dalej się pojawia. A co do tej uszczelki pod głowicą to miałem kiedyś podobną sytuacje w oplu astrze. przebieg także miałem niewielki, natomiast pewnego razu zdarzyło mi się zanadto przegrzać silnik :) Wentylator na chłodnicy mi się zepsuł, temperatura płynu mocno skoczyła do góry no i następstwem tego była uszczelka pod głowicą do wymiany.



Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł Stróż potrafi latać....
 
 
sniegu

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 9
Wysłany: 2008-12-20, 23:40   

Problem w tym ze wymiana oleju na polsyntetyk byla w styczniu 2008r...Przejechalem z 6000km i nadal jest niebieska chmura.
 
 
Markon
Przyjaciel
Błota i off roadu


Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz
Pomógł: 190 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 6249
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2008-12-21, 01:07   

ze dymi na niebiesko to oznaka tego ze jest za mało tlenu i jest słabe spalanie to naturalny objaw możesz miedz brudny filtr powietrza lub zapchany przelot po rozgrzaniu zazwyczaj mija jak by to był olej byłby ciemny dym śmierdzący



 
 
 
VERSUS


Auto: Chevrolet NUBIRA KOMBI CDX 1.8
Imie: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 664
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2008-12-21, 04:04   

jest okres zimowy i są skoki temp. to ma wpływ jak na olej tak i na spalanie, może być większa. płynu może ubywać jeśli masz nie sprawny korek od zbiorniczka, powinien regulować ciśnienie wydzielające się pod wpływem wysokiej temperatury, jeśli nie przepuszcza to płyn pod wpływem ciśnienia wycieknie wszelakim możliwym ujściem, (przedewszystkim na łączeniach). co do oleju to na ten okres w ubytku można polemizować. jak już wspomniałem jest zima i zanim motor dostanie temp.będzie kopcił, ale to tylko teoria więc dla pewności sprawdź kompresjie na tłokach i może podepnij pod komputer



PFD 2008
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-12-21, 04:24   

jesli dymi po rozruchu to stawiałbym na uszczelniacze zaworów po nocnym postoju olej przez uszczelniacze spływa na zawory a po uruchomieniu spala sie stąd ten dym,potem olej spala sie w mniejszej ilości i już nie dymi. A przebieg jest rzeczywisty? U mojego ojca w nexi uszczelka poddała sie po 140tys normalnie skorodowała miedzy cylindrami (płyn zielone borygo)
 
 
sniegu

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 9
Wysłany: 2008-12-21, 11:09   

Przebieg oryginalny jak juz wczesniej pisalem. Jak moge sprawdzic czy korek od zbiornika wyrownawczego jest sprawny? Co mozna zbadac po podpieciu pod komputer?Jest dostepne oprogramowanie i interfejs zebym sam mogl to zrobic?
 
 
VERSUS


Auto: Chevrolet NUBIRA KOMBI CDX 1.8
Imie: Łukasz
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 664
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2008-12-21, 19:36   

niewiem jak to jest z podpinaniem domowym sposobem ja byłem u mechanika, a korek no to raczej nie ma go jak przetestować, pozostaje kupić nowy jak nie jesteś go pewny



PFD 2008
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt