Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam!
Chciałem na własną rękę zamontować hak do Lanosa (sedan). Zakupiłem takowy na "pewnym serwisie aukcyjnym", hak przyszedł ale wygląda troszke inaczej niż myślałem:
W Lanosie fabryczne otwory pod montaż haka są 4 (po 2 z każdej strony wnęki na koło zapasowe), wszystkie 4 pionowe. Hak który otrzymałem z każdej strony ma po jednym otworze pionowym i jednym poziomym
Moje pytania:
1) Czy ktoś miał do czynienia z takim typem montażu i jak sobie z tym poradził?
2) Potrzebowałbym szczegółowego manuala "jak zdemontować zderzak tylni" - bez tego śrub z boku sie nie zamontuje tak czy inaczej
Ostatnio zmieniony przez plk 2009-01-08, 12:18, w całości zmieniany 3 razy
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Sledz Grupa Podlaska
Auto: bus
Imie: Bartek Pomógł: 15 razy Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 1434 Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-12-24, 22:29
dwie sprawy z mojej strony.
1.to ma homologacje?
2.czy serio chcesz to montowac sam?
ad 1) Tak - przynajmniej jest tabliczka znamionowa, no i producent przyznaje się do produkcji haków do tego modelu, pozatym dystrybutor przybił pieczątke na gwarancji
ad 2) Dlaczego? (pytam poważnie). Od kilku lat grzebie przy maluszku i jakoś nic mi jeszcze nie odpadło (łącznie z hakiem). W lokalnej firmie zaśpiewali mi 420zł za hak i ok 100-150 za montaż - spasowałem. W Lanosie wymaga to jakiejś specjalnej techniki/sprzętu?
Sledz Grupa Podlaska
Auto: bus
Imie: Bartek Pomógł: 15 razy Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 1434 Skąd: Białystok
Wysłany: 2008-12-24, 22:39
1. no to okej
2. pytam bo pamietam ze kumpel w tamtym roku montowal sobie sam hak, i mu sie oberwal po pol roku bo wyszlo ze jak ciagal przyczepki to sruby sie poluzowaly. poprostu sie martwie o twoje bezpieczenstwo
Pomykacz:
Jeśli o to chodzi to zasadniczo 2 kwestie....
1) nie montuje się do skorodowanych elementów podwozia
2) warto okresowo sprawdzać stan dokręcenia śrub
Bourne_Nexus:
Dzięki, ale nie zupełnie o to mi chodziło. Książke "Sam naprawiam" posiadam, ale poza tym (dla mnie mało szczegółowym) rysunkiem i bardzo ogólnym opisem nic więcej na ten temat tam nie ma.
Chodziło mi raczej o opis w stylu "co kolejno odkręcać i na co uważać żeby nie zepsuć" - innymi słowy - ktoś kto to robił niech napisze pokolei jak
Ostatnio zmieniony przez plk 2008-12-24, 22:52, w całości zmieniany 2 razy
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-24, 22:47
śruby najlepiej wkręcać na preparat zwany stop śrubą
Wie ktoś może czy znajde gdzieś (możliwie blisko tyłu/dołu) wiązke przewodów z wszystkimi potrzebnymi do podpięcia gniazda haka? (2xmigacze, stop, 2xpozycja, przeciwmgielne) ?
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-06, 21:00
podpinasz pod instalacje lewej tylnej lampy - wiązka jest właśnie w bagażniku po tej stronie
Dorzucę kilka uwag po montażu - może komuś się przyda:
1) Polecam hak producenta HAK-HOL - bardzo dobrze dopasowany - i otwory montażowe i kształt. Odnośnie firmy HAK-POL - chyba jako jedyni z popularnych producentów wymagają wiercenia w podłużnicach z boku
2) nawiercanie otworów:
1 - od dołu trzeba ściągnąć gumę mocowani tłumika przy otworze fabrycznym i nagiąć ten pręt na którym się ją zakłada troszke do tyłu i na dół - tak żeby się dało nakrętke 19 zamontować
2 - w bagażniku demontujemy plastik ten osłaniający zamek - trzyma się o ile pamiętam na 7 'klinach' - da się delikatnie je wyciągnąć bez niszczenia
3 - punktakiem lub długim wiertłem nabijamy/nawiercamy (fi kilka mm) od dołu możliwie pionowo 4 otwory. Jeżeli był tylko punktak to rozwiercamy od góry te od przodu samochodu
4 - otwory bliżej tyłu samochodu są pod wzmocnieniami (chyba) zderzaka (takie jakby trójkątne powyginane blaszki. W tych blaszkach są od góry 2 otwory, należy nawiercić trzeci ok 1,5 - 2cm w stronę przodu samochodu od tego mniejszego
5 - otwór w blaszkach (z pkt 4) rozwiercamy tak do 32mm (potrzebne do tego żeby kluczem śrubę od góry złapać
6 - otwory w podłodze (wszystkie 4) rozwiercamy od góry do fi22 - tak żeby tulejki 'na styk' weszły (polecam otwornice bi-metaliczne i wiertarkę z wolnymi obrotami)
7 - polecam zakonserwować nowe otwory
8 - do zestawu są podkładki które miały wejść pod trójkątne blaszki (pkt 4) - w moim przypadku były za duże (średnica) - trzeba było je zeszlifować po ok 5mm z 2 stron - po szlifowaniu polecam zakonserwować
9 - przymierzamy hak i wstępnie dokręcamy na śrubach bliżej tyłu samochodu (dołączone śruby 95mm wystarczają)
10 - dobrze dokręcamy śruby bliżej przodu samochodu (moment ok 80Nm), nakrętki na wspomniany kilka postów wyżej preparat
11 - dokręcamy śruby tylne też na w/w preparat
12 - wszystkie śruby poza tą przy mocowaniu tłumika polecam dokręcać od dołu (nakrętki), ta przy mocowaniu tłumika ma mało miejsca i na klucz nasadowy raczej nie da rady, ale płaskim da się chwycić i od góry dokręcać
13 - montaż okablowania oczywiście dowolnie - jeżeli wystarczy przewodu to polecam wpiąć się w okolice gniazd żarówek. Przelotki na przewód robić nie trzeba... w bagażniku jest w podłodze (obok koła) otwór z gumową zaślepką - miejsce idealne