X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Matiz] brak iskry

Autor Wiadomość
piotrkusiu

Auto: Matiz
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 22
Wysłany: 2009-01-11, 16:59   [Matiz] brak iskry

Matiz- benzyna. Żona sobie odpaliła, zaczęła odśnieżać i szykowała się do jazdy. Matiz chodził tak z 10min i nagle zgasł. Do dzisiaj się nie uruchomił. Kręci ale nic.
Sprawdziłem trochę i brak iskry wykryłem nawet na kablu od cewki. Na 2 kablach dochodzących do cewki napięcie jest (1 cały czas, 2 jak się kręci).
Za pomocą spinacza odczytałem kody:

0110 - niski sygnał czujnika MAT
0110 - wysoki sygnał czujnika MAT
1500 - przerwa w obwodzie parownika

ostatnim się nie przejmuje bo klimy nie mam ale czy ten 0110 potrafiłby unieruchomić silnik?

Tylko nie piszcie że aparat zapłonowy do wymiany :pomocy: bo nie wiem czy można samemu wymieniać a koszt w ASO razem z lawetą (20km) to ok 600-800zl :pomocy:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
edi5000
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-11, 17:57   

Gaśnie immobilajzer??

[ Dodano: 2009-01-11, 18:01 ]
Przeczyść kopułkę i palec, wykręć swiece zobacz w jakim są stanie czy suche, posprawdzaj wszystkie bepieczniki w komorze silnika i w kabinie, zobacz czy pompa chodzi i czy masz paliwo,
Opto by ci raczej wywaliło, MaP to by ci auto muliło.

[ Dodano: 2009-01-11, 18:52 ]
Może masz cewkę uszkodzoną jeszcze.
 
 
piotrkusiu

Auto: Matiz
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 22
Wysłany: 2009-01-11, 20:59   

Świece wymieniłem, kable też, cewka nowa, palec i kopułka też - iskry nie ma już przed kopułką
Błąd MAT to od tego, że kabelek był niepodłączony- czyli właściwie nie ma błędów
Immo reaguje normalnie- wkładam kluczyk i kontrolka gaśnie
pompka po przekręceniu kluczyka pracuje normalnie, silnik kręci ale nic- po kilku próbach w kabinie lekko czuć benzyną
w zeszłym roku opto było czyszczone a palec był wymieniany 3 razy- luźno siedział czy coś, ale od lipca było OK
pomocy :beczy:
 
 
edi5000
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-11, 21:30   

piotrkusiu napisał/a:
Świece wymieniłem, kable też, cewka nowa, palec i kopułka też - iskry nie ma już przed kopułką
Błąd MAT to od tego, że kabelek był niepodłączony- czyli właściwie nie ma błędów
Immo reaguje normalnie- wkładam kluczyk i kontrolka gaśnie
pompka po przekręceniu kluczyka pracuje normalnie, silnik kręci ale nic- po kilku próbach w kabinie lekko czuć benzyną
w zeszłym roku opto było czyszczone a palec był wymieniany 3 razy- luźno siedział czy coś, ale od lipca było OK
pomocy :beczy:


Mat to czujnik temperatury i bez tego było by ok.
Masz alarm??
Proponuje się jeszcze popytać na autokąciku w klubie Matiza, ja więcej doświadczeń z matizem nie mam na szczęście.
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 186 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3710
Skąd: KWA/KR
Wysłany: 2009-01-11, 22:55   

pozostaje aparat zapłonowy,tzn czujnik optyczny to on ustala kiedy i w jakim momencie puscic iskre do cewki a póżniej na swiece,tzn inaczej jakby to nazwac jest to czujnik polozenia wałka rozrzadu[w innych autach sa czujniki polozenia wału korbowego]natomiast w mietku tak to jest rozwiazane ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv, tamto gg jest nieaktualne. Jak tylko niebede w Afrcye to odpisze:P
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
piotrkusiu

Auto: Matiz
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 22
Wysłany: 2009-01-12, 07:08   

steyr napisał/a:
pozostaje aparat zapłonowy,tzn czujnik optyczny to on ustala kiedy i w jakim momencie puscic iskre do cewki a póżniej na swiece,tzn inaczej jakby to nazwac jest to czujnik polozenia wałka rozrzadu[w innych autach sa czujniki polozenia wału korbowego]natomiast w mietku tak to jest rozwiazane ;)


aparat zapłonowy- niestety tylko DAC dostępny
powiedzcie mi czy nie jest problemem samemu go wymienić i czy trzeba po tym zabiegu ustawiać zapłon i tym podobne (palec i kopułkę sam wymieniałem i tam widziałem tylko 2 śrubki od aparatu).
 
 
edi5000
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-12, 09:44   

Czyli masz mando, powinien być bezawaryjny, Wymienisz sam bez problemu cały aparat, zapłon trzeba ustawić, ale jak go wsadzisz w podobne ustawienie jak stary to do mechanika powinieneś dojechać. Najlepiej jakbyś miał jakiegoś zanajomwgo z matizem to byś zobaczył, podmienił itp.
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 186 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3710
Skąd: KWA/KR
Wysłany: 2009-01-12, 11:24   

dokładnie najlepiej podmianka dla pewnosci ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv, tamto gg jest nieaktualne. Jak tylko niebede w Afrcye to odpisze:P
 
 
edi5000
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-12, 12:04   

Z aparatem z tego co ludzie piszą jest tak że zazwyczaj pokazuje błąd i jak się silnik rozgrzeje to gaśnie, po ostygnięciu znów zapala i tak w koło. Robiłeś mu reset komputera tzn klemę zdejmowałeś ?? . Aparat mando należy do tych raczej bez problemowych, ja jeżdziłem ze 3tys km z urwaną jedną szpilką od kopułki i było ok, dopiero jak ją ruszyłem zobaczyłem że lużno siedzi. Jak będziesz wyjmował aparat to uważaj na olej, lubi sobie wycieknąć, przyszykuj jakiś korek z materiału nie wchłaniającego bo ci zabrudzi pół silnika od strony skrzyni. Możesz też samą optykę w aparacie wymienić będzie to mniej kosztowało albo gdzieś na szrocie poszsukać matizka i kupić aparat mando choć z tym to różnie bywa bo nie chcą sprzedawać bo wtedy silnik jest nie kompletny ale warto się zapytać a nawet tam podmienić na chwilę jak się zgodzą.

[ Dodano: 2009-01-12, 12:10 ]
Na twoim miejscu pokolei bym wykluczał możliwości, nie patrzył na to że miesiąc temu coś się wymieniało bo wiele części to żemiosło więc mogło się popsuć. Poczytaj w necie jak np sprawdzić układ paliwowy czy zapłonowy bo tu trzeba szukać przyczyny tymbardziej że do końca nie wiadomo co to a błędów nie wywala. Albo jak piszę podmieniać z innego matiza i eliminować możliwości. Albo mechanik co weżmie więcej niż część kosztowała.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-12, 20:29   

Witam,

miałem podobnie - sobota cały dzień Matiz jeździł, niedziela rano padł, brak iskry.
Sprawdzałem cewkę itd. wszystko było ok.
Zdecydowałem się na wymianę aparatu DAC (na nowy DAC, brak było MANDO), mimo że uszkodzony moduł optyczny objawia się na ogół przez gaśnięcie po rozgrzaniu i check pokazuje jego błąd (komputer odcina paliwo gdy nie ma odczytów z czujnika, w razie wypadku itp., jakoś tak to jest). Wymieniałem parę miesięcy temu sam moduł, ale chyba nie były za bardzo przypasowane bo po rozebraniu aparatu zauważyłem wytarty pasek na tarczce, może aparat zapłonowy też już swoje przeżył ;) .
Po wymianie całego aparatu jeździ, zobaczymy jak długo ;)
Mimo wszystko popatrzył bym jeszcze co jest z tym czujnikiem MAT, gdyby nie był potrzebny to by go nie było.

pozdro
 
 
piotrkusiu

Auto: Matiz
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 22
Wysłany: 2009-01-12, 20:40   

Matiz zapalił- przyniosłem od kolegi akumulator, podłączyłem kablami i odpalił bez niczego. Co dziwne teraz kilka razy odpalałem na starym aku i pali za każdym razem :jupi:
Nie wiem o co chodzi- mam złe przeczucia, że usterka nie została usunięta...
Czy może być tak, ze akumulator pada i w czasie rozruchu kręci dobrze, ale napięcia brak dla immo albo na cewkę i wtedy nie ma iskry?
 
 
edi5000
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-12, 21:38   

Może zresetowałeś kompa i odpalił.
 
 
łosiek


Auto: teraz bravo 2
Pomógł: 39 razy
Wiek: 88
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 932
Skąd: wejherowo
Wysłany: 2009-01-12, 21:45   

zobacz czy sa w dobrym stanie styki od takiej czarnej kostki po srodku komory nad kolektorem platykowym ,na scianie przegrody-tam wchodzą takie cienkie kabelki-delikatne to jest-mi to akurat przypadkiem wykrył elektryk,jest to sygnał z cewki
 
 
piotrkusiu

Auto: Matiz
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 22
Wysłany: 2009-01-12, 22:19   

edi5000 napisał/a:
Może zresetowałeś kompa i odpalił.

nie odpinałem starego akumulatora wogóle- komputer 0 błędów - poza tymi co miał zawsze czyli klima i czujnki powietrza
zobaczę co jutro rano będzie- jak odpali to pojadę do mechanika, niech mi amperaż na aku zmierzy.

brak mi pomysłów- samonaprawiający się matiz :/
 
 
edi5000
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-12, 22:23   

Może ci tylko ładowanie sprawdzić i pobór prądu no chyba ze ma jakiś dobry sprzęt. Jak masz miernik to jak chcesz to możesz to sam sprawdzić.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt