Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Nie używam ;D
A jest jakieś zastosowanie jej w zimie? ;D
Np. do osuszania szyb, generalnie przynajmniej raz w miesiącu zaleca się włączenie klimatyzacji na parę minut w celu przesmarowania łożysk sprężarki, przeczyszczenia układu itp.
Fanel napisał/a:
Czyli jest możliwość sprawdzenia...?
Zakłady serwisujace klimatyzację mają taką możliwość.
POZIOM NABICIA SPRAWDZISZ TYLKO W SERWISIE. wlacz klime jesli zadziala to znaczy ze czynnik jeszcze jest
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2009-01-16, 14:44
W zimie nie sprawdzisz w żaden sposób czy masz odpowiednią ilość czynnika. Latem jak włączysz klimę to powinno lecieć zimniejsze powietrze niż na zewnątrz. W zimie zawsze poleci zimne na zimnym ustawieniu. Tylko serwis klimatyzacji. Odciągną resztki czynnika, odgrzybią, osuszą i sprawdzą szczelność układu. Nabiją ponownie czynnik chłodzący, olej i czynnik UV. Taka operacja to koszt ok. 200zł. Polecam wstrzymać się do wiosny i powtarzać taką operację co 2 lata. Nie wiem ile czynnika wchodzi do lanosa, bo to zależy od długości przewodów całego układu. Do leganzy ok. 830g, do nubiry chyba 760. Pozdr.
tadzio7
Auto: lanos full 1.6 SX
Imie: Tadeusz Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 169 Skąd: Sulejówek ok.W-wy
Wysłany: 2009-01-16, 14:46
albo spróbuj ścisnąć przewody gumowe palcami przy sprężarce.
jeśli go ściśniesz palcami to oznacza że masz prawie pustą .
a twarde to że jest czynnik chłodzący.
azachodny [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-16, 14:48
Jak nie używałeś to lepiej nie używaj do serwisu bo tam niezłe bakterię się potrafią zagnieździć.
A klimka w zimie bardzo dobrze osusza wnętrze. Tyle że zwiększa juz zwiekszone zużycie paliwka.
Fanel [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-16, 15:21
tadzio7 napisał/a:
albo spróbuj ścisnąć przewody gumowe palcami przy sprężarce.
jeśli go ściśniesz palcami to oznacza że masz prawie pustą .
a twarde to że jest czynnik chłodzący.
Sprawdzę to, może chociaż orientacyjnie dowiem się czy coś tam jeszcze jest.
Cytat:
Jak nie używałeś to lepiej nie używaj do serwisu bo tam niezłe bakterię się potrafią zagnieździć.
A klimka w zimie bardzo dobrze osusza wnętrze. Tyle że zwiększa juz zwiekszone zużycie paliwka.
Jak kupowałem samochód to oczywiście sprawdzałem czy działa. Jako, że był to październik to może dwa razy ją włączałem - też było OK.
Pozatym jeśli wysusza wnętrze to może warto ją włączyć w zimie na trochę, co zapobiegnie zamarzaniu szyby w środku
Ogólnie to wybieram się lankiem do Włoszech w wakacje i nie chciałbym, żeby spotkała mnie niespodzianka w postaci wyczerpanej klimy w połowie drogi ;D
Może faktycznie przed wyjazdem warto by ją nabić do pełna.
ChesterNS Ahoj
Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin Pomógł: 70 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 3513 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-09, 10:18
Podłączę się pod temat
Ma ktoś jakiś pomysł czym uszczelnić klimę? Albo chociaż jak znaleźć nieszczelność?
Gaz z barwnikiem już przerabiałem i nic to nie wniosło. Najpierw gaz uszedł po 2 miesiącach a po drugim nabiciu po 2 tygodniach.
Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją
aesculus [Usunięty]
Wysłany: 2009-05-11, 10:42
ChesterNS, I nigdzie nie widać znacznika???
W takim razie możesz mieć walnięty parownik.
ChesterNS Ahoj
Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin Pomógł: 70 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 3513 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-11, 18:45
aesculus napisał/a:
ChesterNS, I nigdzie nie widać znacznika???
No właśnie nie widać
Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją
pawel_zal
Auto: Peugeot 407
Imie: Paweł Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 105 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2013-03-15, 15:52
Planuję kupić inne aut. i w poniedziałek jadę oglądać upatrzone Lacetti i mam takie pytanko odnośnie klimatyzacji..
Kupując teraz auto kiedy temperatura oscyluje wokół 0 jak sprawdzić czy klimatyzacja działa poprawnie?
Bo w lecie nie mam problemu jest upał włączę klimę i czuję czy leci chłodne powietrze czy nie. Natomiast w zimie jak to sprawdzić?
Auto: Lanos 1.5 16v SE
Imie: Grzegorz Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 512 Skąd: Brzeg
Wysłany: 2013-03-15, 16:09
Ogólnie jest pare kroków aby ją sprawdzić,
Po pierwsze jak załączysz klime słychać jak sprzęgiełko na sprężarce sie załącza.
I tym sposobem mówisz sprzedającemu żeby odpalił auto, otwierasz maske i mówisz mu żeby włączył klime, jak słychać "pstryknięcie" znaczy że układ powinien działać poprawnie.
Ale tylko pod warunkiem że jest seryjny. Bo jak już wcześniej pisali, masz czujnik poziomu czynnika i jak jest rozszczelnienie czy za mało czynnika po prostu nie załączy sprężarki.
Jak już to zrobisz a klima jest manualna możesz na rozgrzanym silniku dać na maksymalną temp na pokrętle, poczekać chwile przyłożyć rękę do kratki i włączyć klimatyzacje i też chwile poczekać.
Wtedy sobie porównujesz czy czuć jakąś różnice temp.
Ogólnie powyżej 3 stopni C będziesz czuć różnice, bez tego zabiegu jak po prostu włączysz klimatyzacje.