Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-07-15, 22:44 [Nexia 8V] Wtrysk - Tryb awaryjny czyli problem
Witam Panowie i odrazu prosze o pomoc, niżej dokładnie opisze całą sprawe:
Kupiłem Nexie z wywalonymi uszczelkami przed i za katalizatorem, ogólnie była dość głośna i mułowata (podejrzewałem hamulce). Jak wymieniłem uszczelki to po jakiś 10km zaświeciła mi się kontrolka od wtrysku i po szarpnięciu przełączył się na tryb awaryjny. Poszperałem po forum i doszłem do wniosku, że winny jest może Zawór Recyrkulacji Spalin EGR. Zamontowałem blaszkę pod ten zawór do zaślepienia i taśmą izolacyjną zaślepiłem jeszcze jeden i drugi króciec na który zakładany jest wężyk. Po zapaleniu silnika kontrolka zgasła a silnik na reście zaczął płynnie pracować na biegu jałowym i elegancko przyśpieszać. Postawiłem auto na 4 dni i po tym czasie zaczął się problem bo znowu przełączył się na tryb awaryjny, silnik na biegu jałowym znowu poszarpuje i jest mułowaty przy przyśpieszaniu. Sprawdziłem blaszkę którą wyciąłem jest ok, taśma izolacyjna też. Auto ma nową sondę Lambda, prawie nowe świece z przewodami WN. Układ wydechowy jest szczelny, może to nie istotne ale poprzedni właściel wstawił rurę zamiast tłumika za katalizatorem.
Mam nadzieje, że opisałem swój problem dość jasno i liczę na pomoc w rozwiązaniu tego problemu
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Gwiazdoor [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-16, 08:50
Krisss napisał/a:
i po szarpnięciu przełączył się na tryb awaryjny
Jak to poznałeś?
Odczytaj kody błędów i wtedy będziesz wiedział co się stało. Bez tego to jest zabawa w szklaną kulę.
Bradley [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-16, 09:31
Krisss napisał/a:
ak wymieniłem uszczelki to po jakiś 10km zaświeciła mi się kontrolka od wtrysku i po szarpnięciu przełączył się na tryb awaryjny.
Nie wiem co to za kontrolka. Nie ma takiej. Moze chodzi o check engine.
Nexia trybu awaryjnego (notlauf) tez nie ma.
Proponuje jednak zaczac od sczytania kodow bledow (dzial kompendium wiedzy) a pozniej opisz jakie bledy odczytales.
Krisss [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-16, 10:08
Chodzi o to, że zapaliła się pomarańczowa kontrolka, dokładnie ta obok niskiego poziomu płynu w zbiorniczku spryskiwacza szyby. Z tego co wiem to odpowiada ona za układ wtryskowy?! Zapaliła się w czasie jazdy po gwałtownym szarpnięciu a reszte już opisałem wyżej.
Gwiazdoor napisał/a:
Odczytaj kody błędów i wtedy będziesz wiedział co się stało. Bez tego to jest zabawa w szklaną kulę.
O ile laptopa mam skąd wziąść to niestety ale nie mam kabla...
Gwiazdoor [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-16, 11:15
Krisss napisał/a:
O ile laptopa mam skąd wziąść to niestety ale nie mam kabla...
Do tego wystarczy spinacz biurowy. Zajrzyj do działu "Kompendium wiedzy".
Bradley napisał/a:
Nexia trybu awaryjnego (notlauf) tez nie ma.
Musi mieć. Kiedy komputer nie dostaje informacji z jakiegoś czujnika to przechodzi w tryb awaryjny właśnie.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Krisss [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-16, 19:15
Dobra sprawdziłem, jakie to proste wychodzą dwa błędy:
A to pewnie czujnik nawalil. Znajduje sie pod aparatem zaplonowym.
Krisss [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-16, 20:10
Bradley napisał/a:
Sprawdz wszystkie wezyki podcisnienia w okolicy kolektora ssacego.
Aby było dobrze to jutro powymieniam te wszystkie wężyki i ściski.
Bradley napisał/a:
A to pewnie czujnik nawalil. Znajduje sie pod aparatem zaplonowym.
Jutro go wyczyszcze i zresetuje kompa. Ewentualnie ile może kosztować ten czujnik jeśli czyszczenie nie pomoże??
[ Dodano: 2009-07-17, 11:34 ]
Wyczyściłem wszystko, poskracałem na chwile przewody przy kolektorze dolotowym (docelowo je wymienie). Jak zapalilem silnik to kontrolka dalej się świeciła, jak ruszyłem po kilku metrach zgasła i Nexia zaczeła pracować elekgancko. Niestety po jakimś 1km kontrolka znowu się zapaliła, przejechałem kilka km i zgasiłem silnik na kilka minut i zapaliłem znowu się to powtórzyło zrobiłem to jeszcze trzeci raz niestety kontrolka nie zgasła nawet na chwile. Sprawdziłem błędy komputera, oprócz tych które są nadal doszedł jeszcze jeden:
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)