X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nexia 8V] Wtrysk - Tryb awaryjny czyli problem

Autor Wiadomość
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-15, 22:44   [Nexia 8V] Wtrysk - Tryb awaryjny czyli problem

Witam Panowie i odrazu prosze o pomoc, niżej dokładnie opisze całą sprawe:

Kupiłem Nexie z wywalonymi uszczelkami przed i za katalizatorem, ogólnie była dość głośna i mułowata (podejrzewałem hamulce). Jak wymieniłem uszczelki to po jakiś 10km zaświeciła mi się kontrolka od wtrysku i po szarpnięciu przełączył się na tryb awaryjny. Poszperałem po forum i doszłem do wniosku, że winny jest może Zawór Recyrkulacji Spalin EGR. Zamontowałem blaszkę pod ten zawór do zaślepienia i taśmą izolacyjną zaślepiłem jeszcze jeden i drugi króciec na który zakładany jest wężyk. Po zapaleniu silnika kontrolka zgasła a silnik na reście zaczął płynnie pracować na biegu jałowym i elegancko przyśpieszać. Postawiłem auto na 4 dni i po tym czasie zaczął się problem bo znowu przełączył się na tryb awaryjny, silnik na biegu jałowym znowu poszarpuje i jest mułowaty przy przyśpieszaniu. Sprawdziłem blaszkę którą wyciąłem jest ok, taśma izolacyjna też. Auto ma nową sondę Lambda, prawie nowe świece z przewodami WN. Układ wydechowy jest szczelny, może to nie istotne ale poprzedni właściel wstawił rurę zamiast tłumika za katalizatorem.

Mam nadzieje, że opisałem swój problem dość jasno i liczę na pomoc w rozwiązaniu tego problemu :niewiem:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-16, 08:50   

Krisss napisał/a:
i po szarpnięciu przełączył się na tryb awaryjny
Jak to poznałeś?

Odczytaj kody błędów i wtedy będziesz wiedział co się stało. Bez tego to jest zabawa w szklaną kulę. :wink:
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-16, 09:31   

Krisss napisał/a:
ak wymieniłem uszczelki to po jakiś 10km zaświeciła mi się kontrolka od wtrysku i po szarpnięciu przełączył się na tryb awaryjny.

Nie wiem co to za kontrolka. Nie ma takiej. Moze chodzi o check engine.
Nexia trybu awaryjnego (notlauf) tez nie ma.


Proponuje jednak zaczac od sczytania kodow bledow (dzial kompendium wiedzy) a pozniej opisz jakie bledy odczytales.
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-16, 10:08   

Chodzi o to, że zapaliła się pomarańczowa kontrolka, dokładnie ta obok niskiego poziomu płynu w zbiorniczku spryskiwacza szyby. Z tego co wiem to odpowiada ona za układ wtryskowy?! Zapaliła się w czasie jazdy po gwałtownym szarpnięciu a reszte już opisałem wyżej.

Gwiazdoor napisał/a:
Odczytaj kody błędów i wtedy będziesz wiedział co się stało. Bez tego to jest zabawa w szklaną kulę.


O ile laptopa mam skąd wziąść to niestety ale nie mam kabla...
 
 
Gwiazdoor
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-16, 11:15   

Krisss napisał/a:
O ile laptopa mam skąd wziąść to niestety ale nie mam kabla...
Do tego wystarczy spinacz biurowy. ;) Zajrzyj do działu "Kompendium wiedzy".
Bradley napisał/a:
Nexia trybu awaryjnego (notlauf) tez nie ma.
Musi mieć. Kiedy komputer nie dostaje informacji z jakiegoś czujnika to przechodzi w tryb awaryjny właśnie.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-16, 19:15   

Dobra sprawdziłem, jakie to proste :brawo: wychodzą dwa błędy:

14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)

33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)

Dobra, gdzie są te czujniki?? Mam nadzieje, że wystarczy je wyczyścić, ewentualnie ile te czujniki orientacyjnie kosztują??
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-16, 20:01   

Krisss napisał/a:
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)

Sprawdz wszystkie wezyki podcisnienia w okolicy kolektora ssacego.
Krisss napisał/a:
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)

A to pewnie czujnik nawalil. Znajduje sie pod aparatem zaplonowym.
 
 
Krisss
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-16, 20:10   

Bradley napisał/a:
Sprawdz wszystkie wezyki podcisnienia w okolicy kolektora ssacego.


Aby było dobrze to jutro powymieniam te wszystkie wężyki i ściski.

Bradley napisał/a:
A to pewnie czujnik nawalil. Znajduje sie pod aparatem zaplonowym.


Jutro go wyczyszcze i zresetuje kompa. Ewentualnie ile może kosztować ten czujnik jeśli czyszczenie nie pomoże??

[ Dodano: 2009-07-17, 11:34 ]
Wyczyściłem wszystko, poskracałem na chwile przewody przy kolektorze dolotowym (docelowo je wymienie). Jak zapalilem silnik to kontrolka dalej się świeciła, jak ruszyłem po kilku metrach zgasła i Nexia zaczeła pracować elekgancko. Niestety po jakimś 1km kontrolka znowu się zapaliła, przejechałem kilka km i zgasiłem silnik na kilka minut i zapaliłem znowu się to powtórzyło zrobiłem to jeszcze trzeci raz niestety kontrolka nie zgasła nawet na chwile. Sprawdziłem błędy komputera, oprócz tych które są nadal doszedł jeszcze jeden:

23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)

Powoli dostaje już epopleksji :beczy:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt