X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Wymiana termostatu 1.5 16V

Autor Wiadomość
chudy
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-27, 23:39   [Lanos] Wymiana termostatu 1.5 16V

Witam! Jako że dzisiaj zaopatrzyłem naszego Lanosa w pewną dogodność, jaką jest nowy termostat, postanowiłem rozwiać niektórych osób wątpliwości jak to się robi.
Opis dotyczy silnika 1.5 16 zaworowego.
Nie ma w tym w sumie nic trudnego...
Przepływomierz znajduje się w miejscu zaznaczonym na czerwono.



Najpierw odkręcamy obejmę (niebieski) z grubej rury idącej do chłodnicy, zdejmujemy rurę. UWAGA w rurze jest płyn - jeżeli auto jest mocno nagrzane można się poparzyć! Następnie odkręcamy dwie śruby mocujące termostat (czerwony).



Po odkręceniu śrub przepływomierz można wysunąć. Zostaje nam tylko zdjąć klips z mniejszego weżyka i mamy termostat "na stole". Zaznaczyłem także miejsce uszczelki ale do tego wrócimy za chwile.



Teraz mamy dwie opcje: Albo wybieramy plastikową obudowę, albo decydujemy się na wymianę samego wkładu.



Ja wybrałem drugą opcje, czyli wymiana wkładu. Obudowa składa się z dwóch elementów i jest skręcona śrubami mocującymi termostat. Rozkładamy obudowę (możemy sobie pomóc imadłem, srubokrętem i małym młotkiem).



wymieniamy wkład. Stary może być zapieczony. Należy go bardzo delikatnie wybić. Wkładamy nowy wkład i składamy wszystko do "kupy" :D Oczywiście czyszcząc przed złożeniem obudowe z syfu i osadzonego kamienia.



Składamy w odwrotnej kolejności pamiętając o uszczelce pod przepływomierz (tej zaznaczonej na czerwono kilka fotek wcześniej). Sugeruje wyczyścić śruby szczotką drucianą przed wkręceniem aby w przyszłości nie było z nimi trudności...



Wiem że w ośmio zaworowych jednostkach sprawa jest inaczej rozwiązana (nie wiem dokładnie jak).
Po zakończonej pracy należy uzupełnić płyn chłodniczy. Po odpaleniu gruba rura idąca od przepływomierza do chłodnicy powinna być zimna, aż do uzyskania przez silnik temperatury roboczej. Jeżeli tak się stanie należy niezwłocznie udać się na browar :piwo: .
Mam nadzieję że komuś pomogłem.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-02-28, 09:54   

Nooo... :) Ładny manual :brawo: Pewnie nie jednemu pomoże ;)
Warto by było przenieść go do Kompendium...
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-02-28, 12:53   

chudy napisał/a:
w ośmio zaworowych jednostkach sprawa jest inaczej rozwiązana (nie wiem dokładnie jak).
tam termostat jest pod pompa wody,trzeba roskrecac oslony rozrzadu,zdjac pasek i pompe wody




 
 
zmien
Weteran
Agent Tomek


Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek
Pomógł: 67 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 5398
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2009-02-28, 21:26   

Obudowa termostatu w 1,5 16v niestety lubi pękać przy próbie wyjęcia z niej termostatu :/ Obudowa była droższa od termostatu chyba o 12zł.....



www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
 
 
 
chudy
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-01, 00:31   

zmien napisał/a:
Obudowa termostatu w 1,5 16v niestety lubi pękać przy próbie wyjęcia z niej termostatu :/ Obudowa była droższa od termostatu chyba o 12zł.....

Jak ja kupowałem to mieli tylko plastikowe obudowy, a przedtem miałem metal...
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
zmien
Weteran
Agent Tomek


Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek
Pomógł: 67 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 5398
Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2009-03-02, 13:29   

W metalowym z mechanikiem poobrywaliśmy uszy przy wyjmowaniu termostatu tragedia.



www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt