Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-05-26, 21:52 [espero] 15.16v nie pali na pb
witam mam dość obszerny problem z espero mianowicie auto przestało palić na pb jeździ tylko na lpg, myśle że wtryski trzeba wymienić ale dziś postanowiłem sprawdzić błędy w kompie i okazało sie że pokazuje bł nr 13 Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu niestety niewiem jak sprawdzić sonde spalanie gazu ok 10 l czyli w normie auto na gazie jeździ w miare dobrze tylko nieraz nie chce zapalić (przeważnie tak sie dzieje gdy silnik jest rozgrzany zimny zawsze pali nawet gdy było -25c) pomaga tylko tz popych wystarczy że silnik sie przękręci i espero odpala. Z elektryki padło jeszcze oryginalne połączenie wentylatora na hłodnicy, czytałem że po zwarciu zworek AiB powinien załączyć sie wentylator ale u mnie tego nie ma a to dlatego że teraz jest na krutko z aku do termostatu i na wentylator ale komputer innego bł niż ten 13 (i oczywiście standardoiwy 12) nie pokazał Jutro wymienie wtryski zobacze co będzie sie działo ale co do błędów i tego niedziałającego oreginalnego połączenia z wentylatorem nie mam pojęcia i potrzebuje pomocy
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
slawek_p slawek_p
Auto: Evanda CDX/ Peugeot 206
Imie: sławek Pomógł: 13 razy Dołączył: 07 Maj 2009 Posty: 208
Wysłany: 2009-05-27, 07:43
Błąd nr 13 (błąd sonda lambda) nie ma wpływu na odpalanie, gdyż na początku pracy silnika sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Natomiast częstą przyczyną złego odpalania może być zepsuty czujnik temperatury silnika. Sprawdziłbym też regulator ciśnienia paliwa.
Markon Przyjaciel Błota i off roadu
Auto: SGV2, Ford Escape, M Pajero2
Imie: Mariusz Pomógł: 190 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 6249 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2009-05-27, 07:56
sprawdź czy nie odłączył się kabelek od immobilizera
Pablo88
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 12
Wysłany: 2009-05-27, 13:05
Dzis wymieniłem wtryski i auto nadal nie pali na pb najpierw sprawdze regulator ciśnienia przemyje go i zobacze co będzie sie działo ale zauważyłem że wtryski nie wydaja chatrakterystycznego dzwięku kiedy sie otwierają czy immobilajzer jest temu winien pompka paliwowa pracuje, a na gazie pali. Jak przestanie padac to odłącze kabel od wtrysku i sprawdze czy podaje napięcie próbówką , styki od aparatu zapłonowego jeszcze sprawdze one sterują praca wtryskiwaczy
castagnet
Auto: Nexia Sedan 8V
Imie: Artek Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 268
Wysłany: 2009-05-27, 13:09
Ciężki problem, podobnie jak mój.
Ale pierwsze co bym zrobił na Twoim miejscu to sprawdź kable i świece. Jak będą sfatygowane to zmien od razu.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Pablo88
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 12
Wysłany: 2009-05-27, 13:28
kable i świece chyba nie mają wielkiego wpływu jeśli pali i jeździ na lpg to na pb przynajmiej powiniem pomiałkiwać a on nic po przełączeniu z lpg na pb po prostu gaśnie
castagnet
Auto: Nexia Sedan 8V
Imie: Artek Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 268
Wysłany: 2009-05-27, 13:42
Z jednej strony tak, ale chociaż sprawdź czy świece i kable nie są totalnie przepalone.
Pablo88
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 12
Wysłany: 2009-05-27, 14:22
kable i świece wporządku
[ Dodano: 2009-05-27, 18:26 ]
i dzis nic nie wymyśliłem wykręciłem regulator cisnienia i zauważyłem że w listwie nie ma nawet kropli paliwa a pompka paliwowa pracowała tzn było słychać jak pracowała ale po odpięciu przewodu przy niej pod siedzeniem i przekreceniu zapłonu oprucz szumu to nic nie podawała paliwa, jutro będe miał nową mam nadzieje że to rozwiąże problem i już będzie wszystko wporządku a wtryski mam nadzieje że nie będą bublem i będa sprawne bo troche sie nagimnastykowałem żeby je tam wsadzić
Pablo88
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 12
Wysłany: 2009-05-29, 14:09
wymiana Pompy paliwa pomogła, samochód pochodził chwile na paliwie ale pomiedzy wtryskiwaczem a listwą ciekło dosyć poważnie paliwo, okazało sie że przecieła sie uszczelka wtryskiwacza i mam pytanie gdzie można dostać takie uszczelniacze??
Najlepiej w okolicy Płocka
Walcze z espero już 5 dzień i co dzień coś nowego i jeszcze ten deszcz