Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-07-31, 19:02 [Lanos] Wymiana sondy lambda (manual)
Dzisiaj zmieniałem sondę lambda u siebie i coś mnie tknęło by wykonać kilka fotek i do kompendium wrzucić.
1. Kupujemy nową sondę
(Na tym zdjęciu widać nową sondę i starą. Sonda firmy BOSAL.)
2. Tak to wygląda przed przystąpieniem do pracy
(nic nie było jeszcze ruszane)
3. Odkręcamy 3 śrubki. Dobór kluczy różny. U mnie było to kolejno klucze 11, 12, 13 Warto przed odkręcaniem spryskać je WD 40
(na zdjęciu już się pozbyłem śrubek)
4. Tu mamy odkręcone śrubeczki
5. Wykręcamy starą sondę. Potrzebny klucz to 22 najlepiej oczkowy. Przed, odkręceniem wypinamy wtyczkę z gniazda. Sondę też warto popryskać WD 40. Te plamy u mnie widoczne to właśnie WD 40.
6. Tu już jak widać sondy się pozbyłem
7. Mamy porównanie starej i nowej sondy. Jak widać mój zamiennik nie miał wtyczki.
8. Musiałem odciąć starą wtyczkę z kawałkiem kabla i odizolować ok 1 cm. Następnie włożyć w przygotowaną spinkę i zacisnąć kombinerkami. Na koniec założyć opaskę termokurczliwą i ogrzać.
(jeżeli mamy sondę z wtyczką pomijamy ten krok )
9. Tak wygląda sonda gotowa do włożenia na swoje miejsce
10. Wkręcamy sondę i składamy wszystko do kupy
11. Resetujemy ECM wyciągając (mam nadzieję, ze ten ) bezpiecznik (F5, 10A na zdjęciu pokazany tym czymś ) w skrzynce przy lewej nodze kierowcy lub odłączając klemy od aku (można zresetować, ale nie trzeba)
12. Programujemy obroty biegu jałowego w taki sposób:
a) włączyć zapłon na 5 sekund
b) wyłączyć zapłon na 5 sekund
c) uruchomić silnik i nagrzać go do 85 stopni Celsjusza
d) jeżeli mamy klimę włączyć ją na 10 sekund
e) wyłączyć klime
f) zgasić silnik, wyłączyć zapłon
Programowanie zakończone.
To jest chyba cała procedura wymiany sondy lambda w samochodzie Daewoo Lanos. Ja mam silnik 1.5 16v ale w innych jednostkach powinno być identycznie.
Całość to ok 1 godzina powolnej roboty z bieganiem po klucze itd oraz wizytą kolegi
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody własciciela zabronione.
Ciężko jest lekko żyć...
Ostatnio zmieniony przez Figur 2010-06-05, 20:29, w całości zmieniany 3 razy
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-31, 20:23
Figur!
ps. browar towarzyszył przy tej ciężkiej robocie?
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-07-31, 20:27
aseramati napisał/a:
ps. browar towarzyszył przy tej ciężkiej robocie?
Niestety nie bo musiałem jeszcze jeździć potem tym samochodem
[ Dodano: 2009-07-31, 21:29 ]
Uznałem, że warto zebrać to do kupy bo widziałem masę tematów dotyczących wymiany tej części
Nie wspomniałeś o posmarowaniu gwintu sondy. Do niektórych dodają saszetkę specjalnego smarowidła - na bazie smaru grafitowego i mikroskopijnych pęcherzyków szklanych (co by w razie potrzeby dała się łatwiej wykręcić). Jak ktoś ma znajomego modelarza lotniczego - może zapytać o "microballoons" i sam sobie takową pastę sporządzić.
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-08-01, 10:02
Ja tego nie miałem to nie wspominałem.
Ciężko jest lekko żyć...
ci.nek
Auto: Oplowóz
Imie: Marcin Pomógł: 131 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 2408 Skąd: MMz
Wysłany: 2009-08-01, 10:22
Figur za manual,
niedawno też zmieniałem u siebie sondę, na NGK/NTK i u mnie w nowej gwint był już posmarowany tym smarowidłem.
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-11-29, 23:01
Co do spalania znaczącej różnicy nie zaobserwowałem, ale polepszyło się zachowanie w dolnej granicy obrotów. Nie szarpie juz tak i łagodniej moc rozwija.
Ciężko jest lekko żyć...
DoMeL82
Auto: Lanos SX
Imie: DoMeL Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 169 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-12-31, 13:33
koledzy a jakiej firmy jest oryginalna sonda ? i czy duża różnica w cenie jest ?
bo w moim poprzednim samochodzie po zamontowaniu zamiennika sondy spalanie drastycznie wzrosło, a za oryginał chcieli w serwisie ponad 500 zł to dałem se spokój.
Figur Przyjaciel Prezes Zarządu
Auto: Renault Laguna 3 2.0 16V
Imie: Marcin Pomógł: 108 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 10015 Skąd: Świecie (CSW)
Wysłany: 2009-12-31, 18:15
Cena to 70 - 120 zł. Oryginalna to po prostu GM/DU
Dobre są NGK/ NTK lub Bosh