Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam! Zastanawiam się nad zmianą oleju silnikowego,obecnie jeżdżę na elf sporti 15w-40 przebieg 90 tyś.Z tym eflem jest tak że po przejechaniu większej ilości kilometrów np 5 tyś. zaczyna go powoli ubywać.Na co zmienić???
■Zawiera dodatki zwiększające elastyczność uszczelnień silnika
■Zapewnia mniejsze zużycie oleju
mirasek
Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 272 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2009-10-13, 15:49
Maniek napisał/a:
■Zapewnia mniejsze zużycie oleju
W porównaniu do... ?
Może nie zupełnie w temacie ale dziwi mnie jedna rzecz, jak ktoś próbuje "ratować" silnik minerałem 15w40 gdy już zaczyna pobierać oliwę. Przecież taki olej po rozgrzaniu do roboczej temperatury ma praktycznie taką samą lepkość co np. 10w40, a w dodatku zwykle niższą temperaturę zapłonu czyli więcej niskowrzących składników, co w efekcie prowadzi do jeszcze większych ubytków oleju poprzez odparowanie (i w bonusie więcej nagaru). Co innego np. 15w50 który faktycznie jest bardziej lepki, ma wyższą odporność na ścinanie i tworzy grubszy film olejowy niż ...w40 - taki olej może pomóc.
Szkoda że Castrol na oficjalnej stronie nie podaje własności fizyko-chemicznych mineralnego High Mileage 15W40 (chyba że coś przeoczyłem), jedynie ze źródła nieoficjalnego moge przytoczyć pewne parametry...
lepkość w 40 st.C - 106 mm2/s
lepkość w 100 st.C - 14,7 mm2/s
temp. płynięcia - -27 st.C
temp. zapłonu - 196 st.C
liczba TBN - 8,0 mgKOH/g
Dla porównania półsyntetyczny Magnatec 10W40:
lepkość w 40 st.C - 95,3 mm2/s
lepkość w 100 st.C - 14,34 mm2/s
temp. płynięcia - -36 st.C
temp. zapłonu -
liczba TBN - 8,0 mgKOH/g
I jeszcze półsyntetyczny Motul 4100 Power 15W50:
lepkość w 40 st.C - 154 mm2/s
lepkość w 100 st.C - 19,7 mm2/s
temp. płynięcia - -30 st.C
temp. zapłonu - 230 st.C
liczba TBN - 8,0 mgKOH/g
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
profil skasowany [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-13, 18:57
mirasek napisał/a:
W porównaniu do... ?
Zadaj to pytanie firmie Castrol.
mirasek
Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 272 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2009-10-13, 21:35
Tak właśnie zrobiłem Czekam na odpowiedź.
mirasek
Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 272 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2009-10-14, 08:17
Pomiar kompresji nie zawsze rzetelnie wykluczy ubytki oleju przez układ pierścienie-tulej. Silnik czterosuwowy ma przynajmniej dwa rodzaje pierścieni, kompresyjne i zgarniające, wystarczy że tym drugim spadnie skuteczność (zużycie, osłabienie sprężyny rozpierającej, itp.) i mamy branie oleju przy dobrej kompresji, co nie jest rzadkością...
Jednak nie w tym problem skoro zauważalne ubytki występują dopiero po przejechaniu 5 tys.km, poza tym kolega nie napisał ile tego oleju ubywa...
Ten przebieg który podałem jest pewny ponieważ kupiłem go od kolegi z pracy który miał go od nowości,czyli znam to autko od samego początku (jak go kupiłem to miał 34 tyś. przejechane) .Problem jest w tym że silnik był zalewany tym właśnie olejem mineralnym już po 20 tysiącach przebiegu.Oleju ubywa mi około 300-400 ml na 1000 kilometrów.
[ Dodano: 2009-10-14, 23:41 ]
Z kolei mechanik powiedział mi że takie zużycie to nic,norma to 1 litr na 1000 kilometrów.
Z kolei mechanik powiedział mi że takie zużycie to nic,norma to 1 litr na 1000 kilometrów
niezly mechanik
mar75 napisał/a:
Oleju ubywa mi około 300-400 ml na 1000 kilometrów.
czyli na 10tys musisz dolac 3-4l,do mietka wchodzi jakies 3l to nie oplaca sie wymieniac
mar75 napisał/a:
Ten przebieg który podałem jest pewny
to albo mineralne oleje maja az taki zgubny wplyw na silnik albo go ktos niezle skatowal
mar75 napisał/a:
zaczyna go powoli ubywać
a takie prozaiczne pytanie silnik nie ma wyciekow? moze poszedl uszczelniacz?
zmien Weteran Agent Tomek
Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek Pomógł: 67 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 5398 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2009-10-15, 08:15
Producent (Daewoo) jeśli dobrze pamiętam to przy 100000km zalecał przejście z syntetyka na półsyntetyk... Jak ktoś mu zalał od razu minerała to miał niezły rozum :/
Wyremontuj silnik i lej syntetyk
www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
Rami
Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary Pomógł: 51 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 3494 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-10-15, 09:30
Od początku latam na mobilu półsyntetyku ( oczywiście od pierwszej wymiany po 10 tyś) . Minęło 9 lat i nie kupuje oleju na dolewkę . Mobile sie dziwuja , ze nie ma wycieków i nie chleje jak skoda ,albo fiat
Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
Bercik [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-15, 09:35
zmien napisał/a:
Producent (Daewoo) jeśli dobrze pamiętam to przy 100000km zalecał przejście z syntetyka na półsyntetyk...
Nawet nie wiedziałem. Nexia ma już 156 tys. km i jeździ nadal na mobil 5W50. Matiz ma 92 tys. km i jeździ na lotosie 5W40. Dolewki raczej symboliczne więc nie zamierzam zmieniać klasy oleju.
life
Auto: Matiz
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 74
Wysłany: 2009-10-15, 17:39
Ja kupilem mojego Matiza z przebiegiem 85000 i mial juz wlany polsyntetyk Lotos 10W40, przy 87000 (po 10000) wlalem tez 10W40 ale mobil1 i teraz ma kolo 90000 przebiegu. Czyli wnioskuje na podstawie wczesniejszych wypowiedzi ze polsyntetyk byl wlany za wczesnie? Oleju chyba troszke bierze nie wiem dokladnie ale zauwazylem ze koncowka rury wydechowej jest pokryta czarnym osadem, wkladajac palec jest taki "osmolony" czyli bierze olej? Jest sie czym martwic?
Rami
Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary Pomógł: 51 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 3494 Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-10-16, 10:30
U mnie tez osmolony troszke, ale oleju nie chleje. Nie dolewam pomiędzy wymianami - 10tyś