X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Espero] Problem z kontrolkami

Autor Wiadomość
apirat
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-29, 15:58   [Espero] Problem z kontrolkami

Witam,

tak jak w temeacie. Od kilku dni mam zainstalowany LPG w moim espero 1.5/16v.Wszystko było by ok oprócz kilku spraw! Od niedawna zauwazyłem swiecącą się kontrolkę (taki silniczek po lewej stronie konsoli), który po prostu zapala się gdy jadę z prędkościa powyżej 80km/h ( 5 bieg), gdy stoje np. w korku albo jadę 40-50 km/h to po prostu gaśnie!Może ktoś miał taki problem i potrafi określić czym to jest spowodowane, oraz czy przejmować się tą kontrolką czy nie trzeba?
PS.Spalanie gazu jest wydaje mi się w normie około 11-12L Gazu w trybie mieszanym (trasa+miasto),

Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź i chęć pomocy
Pozdrawiam
"apirat"
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-29, 16:03   

Jedz od gazownikow, niech poprawiaja. Prawdopodbnie sie przelewa autko i jest zbyt bogato :)



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
Pietro
Weteran


Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr
Pomógł: 341 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 4665
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-29, 16:06   

Ta kontrolka "silniczek" to tzw. "check engine" - kontrolka informująca zazwyczaj o jakimś problemie wykrytym przez komputer sterujący pracą silnika (ECM). Jeżeli "check" zaczyna tak świecić się w czasie jazdy, może sam sprawdzić co jest tego przyczyną. Tutaj masz informacje jak sprawdzić kody błędów zgłaszanych przez ECM. Przeczytaj dokładnie, a powinieneś poradzić sobie z odczytaniem błędów ;)
 
 
ziemniak
Weteran


Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek
Pomógł: 140 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 7538
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-29, 16:11   

No tak, tylko po oc to samemu robic, skoro gazownicy dali tylka ;P



Lexus LS400 UCF10 '94 4.0 V8 PB
Lexus LS460 USF40 '06 4.6 V8 PB
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7
Sodowanie Białystok
Piaskowanie Białystok
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-10-29, 16:46   

ziemniak napisał/a:
No tak, tylko po oc to samemu robic, skoro gazownicy dali tylka ;P


Dokładnie. Jeździć i męczyć ich do skutku. Aż naprawią problem. Pewnie nie przyłożyli się do regulacji i skład mieszanki jest niewłaściwy...
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
apirat
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-29, 16:55   

Tylko problem w tym że gazownik, który montował mieszka 80km oddalony od mojego miejsca zmieszkania:D Skusiłem się ceną montażu (1050zł z montażem gaz oczywiście cały nowy!! ) wydawało się, że to dobra oferta.Dzwoniłem do tego pana co montował i powiedział, że to normalne ponieważ samochód myśli że ciągle jest na bendzynie i po prostu komputer wariuje.Mówił że najprawdopodobniej to przez wtyskiwacze.Czy to możliwe, że od tego?
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-10-29, 17:08   

To jaką Ty tam instalację zamontowałeś? Za 1050 zł to chyba tylko I gen. A wtedy check się będzie palił.
 
 
Gość

Wysłany: 2009-10-29, 17:09   

apirat napisał/a:
samochód myśli że ciągle jest na bendzynie

Niech gazownik zmieni lekarza na takiego od nóg najlepiej bo ten od głowy to już mu nie pomoże .
apirat napisał/a:
Mówił że najprawdopodobniej to przez wtyskiwacze

A co miał powiedzieć , że jest paprak i sie nie zna na instalacji ??
Zaoszczędzić chciałeś to teraz jeździj do niego aż do skutku żeby ci naprawił .
 
 
apirat
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-29, 17:11   

właśnie poszedłem zewrzeć styk A i B (2 piny z lewej strony Kostki, która znajduję sie obok miejsca pasażera) jednak 0 rezultatów, nic nie pokazuje na desce rozdzielczej po przekręceniu kluczykiem do pozycji II( Silnika nie uruchamiam!!!) Co źle robię?

[ Dodano: 2009-10-29, 17:33 ]
Już doszedłem do tego, zaczeło walić mi takimi kodami
1 migniecie chwila przerwy po chwili 2 krotkie migniecia( powtorzenie x2)
3 krótkie mignięcia chwila przerwy 2 krótkie migniecia( powtorzenie x2)
4 krótkie mignięcia chwila przerwy 4 krótkie mignięcia ( powtorzenie x2)
5 krótkich mignięć chwila przerwy 3 krótkie migniecia( powtorzenie x2)

Co o tym sądzicie?

PS. Po zwarciu pinu A i B zaczął samoczynnie chodzić wentylator od chłodnicy czy to normalne?
Ostatnio zmieniony przez apirat 2009-10-29, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość

Wysłany: 2009-10-29, 17:35   

apirat napisał/a:
PS. Po zwarciu pinu A i B zaczął samoczynnie chodzić wentylator od chłodnicy czy to normalne?

Tak
 
 
apirat
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-29, 17:40   

Imobilaiser może walić błędem tylnie prawe drzwi się nie zamykają to pewnie tym spowodowane...Błąd 4/4 (44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka) czyli że sonda do wymiany? I jeszcze nie wiem co to za błąd (32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu)
 
 
Gość

Wysłany: 2009-10-29, 17:43   

12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obotu wału korbowego
32 Przekaźnik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
53 Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
12 sie nie przejmuj , tak ma być jak silnik nie pracuje .
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-10-29, 17:58   

Pietrolot napisał/a:
12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obotu wału korbowego
32 Przekaźnik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
53 Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
12 sie nie przejmuj , tak ma być jak silnik nie pracuje .


Błąd 12 występuje zawsze. Błąd 32 to pewnie odłączona pompka paliwa podczas jazdy na LPG. Gazownik zamiast emulatora zainstalował dodatkowy przekaźnik. Błąd 44 uboga mieszanka. Sonda pewnie jest dobra, instalacja LPG nie zachowuje odpowiedniego składu mieszanki. Błąd 53 to immobilizer. Nie wiem czemu się pojawia ale to raczej nie ma związku z tą bardzo fachowo założoną instalacją LPG... Napisz gdzie zakładałeś gaz. Będziemy wiedzieli kogo unikać.
 
 
apirat
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-29, 18:17   

Czyli jednym słowem gaz do d***?
Cytat:
Sonda pewnie jest dobra, instalacja LPG nie zachowuje odpowiedniego składu mieszanki.


A jak zrobić żeby zachowywała:P

[ Dodano: 2009-10-29, 18:25 ]
Znalazłem coś takiego
http://www.swistak.pl/a36...a-inst-LPG.html

To jest ten cały przekaźnik? czy wystarczy cos takiego kupić i zamontować i będzie ok? czy cała instalację trzeba na nowo ciągnać
 
 
viper-gutek

Auto: LANOS 1.5 SE LPG
Pomógł: 69 razy
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 994
Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-10-29, 18:30   

Są sposoby żeby instalacja I gen nie powodowała błędu składu mieszanki. Jednym z nich jest ustawienie instalacji ale to wymaga wielu prób bo niewielkie odchyłki od mieszanki idealnej powodują pojawienie się check. Najlepszym wyjściem jest doinstalowanie silniczka krokowego ze sterownikiem. Kolejnym sposobem jest doinstalowanie emulatora sondy lambda. On oszukuje sterownik silnika, że mieszanka jest idealna. Żeby nie pojawiał się błąd przerwa w obwodzie pompki zamiast przekaźnika musi być emulator wtryskiwaczy. Jak założysz emulator wtrysków, emulator lambdy i silnik krokowy ze sterownikiem to będziesz miał II gen i to musi chodzić. Taka instalacja kosztuje 1600-1800 zł i tyle powinna kosztować. To nie silnik gaźnikowy i na takiej jak masz instalacji to za długo nie popracuje
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt