Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2009-10-29, 15:58 [Espero] Problem z kontrolkami
Witam,
tak jak w temeacie. Od kilku dni mam zainstalowany LPG w moim espero 1.5/16v.Wszystko było by ok oprócz kilku spraw! Od niedawna zauwazyłem swiecącą się kontrolkę (taki silniczek po lewej stronie konsoli), który po prostu zapala się gdy jadę z prędkościa powyżej 80km/h ( 5 bieg), gdy stoje np. w korku albo jadę 40-50 km/h to po prostu gaśnie!Może ktoś miał taki problem i potrafi określić czym to jest spowodowane, oraz czy przejmować się tą kontrolką czy nie trzeba?
PS.Spalanie gazu jest wydaje mi się w normie około 11-12L Gazu w trybie mieszanym (trasa+miasto),
Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź i chęć pomocy
Pozdrawiam
"apirat"
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-29, 16:03
Jedz od gazownikow, niech poprawiaja. Prawdopodbnie sie przelewa autko i jest zbyt bogato
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-29, 16:06
Ta kontrolka "silniczek" to tzw. "check engine" - kontrolka informująca zazwyczaj o jakimś problemie wykrytym przez komputer sterujący pracą silnika (ECM). Jeżeli "check" zaczyna tak świecić się w czasie jazdy, może sam sprawdzić co jest tego przyczyną. Tutaj masz informacje jak sprawdzić kody błędów zgłaszanych przez ECM. Przeczytaj dokładnie, a powinieneś poradzić sobie z odczytaniem błędów
ziemniak Weteran
Auto: LS400, LS460
Imie: Maciek Pomógł: 140 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 7538 Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-10-29, 16:11
No tak, tylko po oc to samemu robic, skoro gazownicy dali tylka ;P
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-10-29, 16:46
ziemniak napisał/a:
No tak, tylko po oc to samemu robic, skoro gazownicy dali tylka ;P
Dokładnie. Jeździć i męczyć ich do skutku. Aż naprawią problem. Pewnie nie przyłożyli się do regulacji i skład mieszanki jest niewłaściwy...
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
apirat [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-29, 16:55
Tylko problem w tym że gazownik, który montował mieszka 80km oddalony od mojego miejsca zmieszkania:D Skusiłem się ceną montażu (1050zł z montażem gaz oczywiście cały nowy!! ) wydawało się, że to dobra oferta.Dzwoniłem do tego pana co montował i powiedział, że to normalne ponieważ samochód myśli że ciągle jest na bendzynie i po prostu komputer wariuje.Mówił że najprawdopodobniej to przez wtyskiwacze.Czy to możliwe, że od tego?
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-10-29, 17:08
To jaką Ty tam instalację zamontowałeś? Za 1050 zł to chyba tylko I gen. A wtedy check się będzie palił.
Gość
Wysłany: 2009-10-29, 17:09
apirat napisał/a:
samochód myśli że ciągle jest na bendzynie
Niech gazownik zmieni lekarza na takiego od nóg najlepiej bo ten od głowy to już mu nie pomoże .
apirat napisał/a:
Mówił że najprawdopodobniej to przez wtyskiwacze
A co miał powiedzieć , że jest paprak i sie nie zna na instalacji
Zaoszczędzić chciałeś to teraz jeździj do niego aż do skutku żeby ci naprawił .
apirat [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-29, 17:11
właśnie poszedłem zewrzeć styk A i B (2 piny z lewej strony Kostki, która znajduję sie obok miejsca pasażera) jednak 0 rezultatów, nic nie pokazuje na desce rozdzielczej po przekręceniu kluczykiem do pozycji II( Silnika nie uruchamiam!!!) Co źle robię?
[ Dodano: 2009-10-29, 17:33 ]
Już doszedłem do tego, zaczeło walić mi takimi kodami
1 migniecie chwila przerwy po chwili 2 krotkie migniecia( powtorzenie x2)
3 krótkie mignięcia chwila przerwy 2 krótkie migniecia( powtorzenie x2)
4 krótkie mignięcia chwila przerwy 4 krótkie mignięcia ( powtorzenie x2)
5 krótkich mignięć chwila przerwy 3 krótkie migniecia( powtorzenie x2)
Co o tym sądzicie?
PS. Po zwarciu pinu A i B zaczął samoczynnie chodzić wentylator od chłodnicy czy to normalne?
Ostatnio zmieniony przez apirat 2009-10-29, 17:36, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Wysłany: 2009-10-29, 17:35
apirat napisał/a:
PS. Po zwarciu pinu A i B zaczął samoczynnie chodzić wentylator od chłodnicy czy to normalne?
Tak
apirat [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-29, 17:40
Imobilaiser może walić błędem tylnie prawe drzwi się nie zamykają to pewnie tym spowodowane...Błąd 4/4 (44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka) czyli że sonda do wymiany? I jeszcze nie wiem co to za błąd (32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu)
Gość
Wysłany: 2009-10-29, 17:43
12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obotu wału korbowego
32 Przekaźnik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
53 Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
12 sie nie przejmuj , tak ma być jak silnik nie pracuje .
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-10-29, 17:58
Pietrolot napisał/a:
12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obotu wału korbowego
32 Przekaźnik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
53 Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
12 sie nie przejmuj , tak ma być jak silnik nie pracuje .
Błąd 12 występuje zawsze. Błąd 32 to pewnie odłączona pompka paliwa podczas jazdy na LPG. Gazownik zamiast emulatora zainstalował dodatkowy przekaźnik. Błąd 44 uboga mieszanka. Sonda pewnie jest dobra, instalacja LPG nie zachowuje odpowiedniego składu mieszanki. Błąd 53 to immobilizer. Nie wiem czemu się pojawia ale to raczej nie ma związku z tą bardzo fachowo założoną instalacją LPG... Napisz gdzie zakładałeś gaz. Będziemy wiedzieli kogo unikać.
apirat [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-29, 18:17
Czyli jednym słowem gaz do d***?
Cytat:
Sonda pewnie jest dobra, instalacja LPG nie zachowuje odpowiedniego składu mieszanki.
To jest ten cały przekaźnik? czy wystarczy cos takiego kupić i zamontować i będzie ok? czy cała instalację trzeba na nowo ciągnać
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2009-10-29, 18:30
Są sposoby żeby instalacja I gen nie powodowała błędu składu mieszanki. Jednym z nich jest ustawienie instalacji ale to wymaga wielu prób bo niewielkie odchyłki od mieszanki idealnej powodują pojawienie się check. Najlepszym wyjściem jest doinstalowanie silniczka krokowego ze sterownikiem. Kolejnym sposobem jest doinstalowanie emulatora sondy lambda. On oszukuje sterownik silnika, że mieszanka jest idealna. Żeby nie pojawiał się błąd przerwa w obwodzie pompki zamiast przekaźnika musi być emulator wtryskiwaczy. Jak założysz emulator wtrysków, emulator lambdy i silnik krokowy ze sterownikiem to będziesz miał II gen i to musi chodzić. Taka instalacja kosztuje 1600-1800 zł i tyle powinna kosztować. To nie silnik gaźnikowy i na takiej jak masz instalacji to za długo nie popracuje