Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2007-12-29, 19:02 [nubira] - Bierze olej, jak mozna zdiagnozowac, co jest ?
Witam.
Posiadam nubirke 1.6 na gazie. Ostatnio co raz czesciej musze dolewac oleju. Samochod jest zwawy i chyba raczej nie kopci. Posiadam zlacze diagnostyczne. Czy da sie jakos odczytac dzieki temu sprezanie silnika oraz cisnienie oleju ?
Z gory dziekuje za porade.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Bourne [Usunięty]
Wysłany: 2007-12-29, 19:51
Uszczelniacze zaworowe mogły sie wypalić
Trzeba by było także sprawdzić kompresję
[ Dodano: 2007-12-29, 19:52 ]
levis napisał/a:
Czy da sie jakos odczytac dzieki temu sprezanie silnika oraz cisnienie oleju ?
]
NIE
Jakobek [Usunięty]
Wysłany: 2007-12-31, 13:53
Moja nubi też podobno bierze 1l na 10 - 12 tys km, ale mam ją dopiero od listopada wiec jeszcze nie zauważyłem. Ciekaw jestem tylko czy to jest dużo i powód do rozpaczy i szukania przyczyn czy da się z tym jeszcze żyć?
Bradley [Usunięty]
Wysłany: 2007-12-31, 14:32
Bierze olej w elektryce? (Chyba zmiana dzialu?)
wieprzmak inz
Auto: daewoo nubira 3,kalos
Imie: Michal Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 303 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-01-02, 12:58
Jakobek napisał/a:
Moja nubi też podobno bierze 1l na 10 - 12 tys km, ale mam ją dopiero od listopada wiec jeszcze nie zauważyłem. Ciekaw jestem tylko czy to jest dużo i powód do rozpaczy i szukania przyczyn czy da się z tym jeszcze żyć?
w nowych samochodach podaja w instrukcji opel zuzycie oleju 0,6/5000km wiec twoje 1l na 10000 12000 to w dzisiejszych czasach norma a nie wada a tak apropo to dziwne ze zuzycie tak wzrasa mimo nowych technologii
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Gwiazdoor [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-02, 13:18
wieprzmak napisał/a:
dziwne ze zuzycie tak wzrasa mimo nowych technologii
Tu technologia nie ma nic do rzeczy, to kwestia tolerancji wykonania.
tobi2221
Auto: nubira II
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 4
Wysłany: 2011-01-11, 19:34
Witam! Moja nubi 2.0 16v na lpg bierze olej około 1l na 1000 km. Zalana była minralnym lecz zmieniłem na półsyntetyczny taki jaki jest zalecany w książce. Praca silnika poprawiła się, głównie przy odpalaniu. Wyczyściłem odmę bo była zalepiona brudem. Ale zużycie oleju nadal nie zmalało. Zakupiłem ceramizer. Kolega zmierzył mi ciśnienie na cylindrach i odpowiednio wyszło: 1-14.0 2- 12.0 3- 13.5 4- 12.5. Nie zalałem ceramizera ponieważ kolega stwierdził zużyte uszczelniacze na zaworach i w przyszłym tygodniu ma mi wymienić. Koszt około 200 zł. W tym przypadku ceramizer nie zadziała ewentualnie po wymianie uszczelniaczy można zalać. Przebieg autka 185 tys km. Planowanie głowicy też zrobię. Macie pomysły co może jej dolegać?
sprezanie nie jest zle wiec pewnie winne sa uszczelniacze
siwy7896
Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał Pomógł: 78 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1930 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-11, 21:05
A kopci po odpaleniu po nocy czy na wyzszych obrotach?
tobi2221
Auto: nubira II
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 4
Wysłany: 2011-01-12, 21:56
Rano jak odpale to początkowo nie kopci potem po rozgrzaniu. Płynu nie ubywa, białego serka na korku wlewu oleju nie ma. Kopci na biało. Jak podłożyłem rękę czy biały piapier pod tumik to nie ma kropek oleju. Mechanik powiedział że prawdopodobnie wypala olej. Wyciek też wykluczyłem. Uszczelniacze to koszt 1,5 zł za szt. uszczelka pod głowice 50 zł, planowanie 50 zł plus robocizna. Jak jest mało oleju w silniku to słabiej kopci i obroty przy odpalaniu wskakuja do 2700 potem jest falowanie i auto chodzi jak traktor. Jak jest olej ok to max 2200 i to na chwile a potem silnik mruczy az milo. Moc silnika jest ok. Jak wsiąde do xsary 1.6 to nie ma czym jechac. Jak uwazacie beda to uszczelniacze?Bo czytałem tez ze moze byc zapieczony pierscien?Ale wtedy nie byloby slabsze cisnienie?
siwy7896
Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał Pomógł: 78 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1930 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-12, 22:10
Jak by uszczelniacze to kopcilby po nocnym odpaleniu, a skoro nie zakopci stawiam na pierscienie.
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2011-01-12, 22:15
przy takim przepalaniu oleju o ile niema wycieków to raczej pierścienie sie skończyły...
tobi2221
Auto: nubira II
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 4
Wysłany: 2011-01-13, 22:14
Gdzie znajduje sie rurka odmy która wchodzi w skrzynię korbową składa się z dwóch części i mogła się dolna wysunąć do lustra oleju dlatego bierze mi olej. Jakby mial ktos foto albo prosiłbym o dokładny opis gdzie mam to szukać.
siwy7896
Auto: Laguna II phI 2.0T LPG
Imie: Rafał Pomógł: 78 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1930 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-13, 22:15
Obok bagnetu masz rurke do pokrywy zaworow, to jest odma, a z drugiej strony druga rurka idzie do dolotu.