X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[leganza] podświetlenie klimatronik

Autor Wiadomość
wionek
Masta


Auto: Mondeo 2,0 TDCi/Matiz 0,8/Eks Legia, Eks Lani
Imie: Sajmon
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 284
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-01-21, 17:32   [leganza] podświetlenie klimatronik

Mam mały prolem w moim Climatroniku przepaliło się pare diodek, i niektóre przyciski nie są podświetlone, można to jakoś naprawić?? wie ktoś jakie diody (żaróweczki) są tam zastosowane, jak rozebrać climatronik, jak się do tego zabrać??



Łosi mi katana my fellows ;)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
grzeg21
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-22, 10:50   

Witam. Przesyłam link:
http://daewooforum.pl/dae...larm-vt1852.htm

Tam jest takie zdjęcie, na którym jest schemat deski rozdzielczej w leganzie

A jeżeli chodzi o wymianę to trzeba zrobić tak:
Podważyć śrubokrętem z prawej strony na dole "drewnianą " zaślepkę znajdującą się wokół klimatronika, radia... Tylko delikatnie żeby nie połamać!!! Ona w całości jest na zatrzaskach, następnie zobaczy pan 4 śrubki do odkręcenia panelu klimy.
Odkręcamy śrubki a potem sprawa się komplikuje, bo do panelu klimy jest podłączona nie tylko wtyczka zasilająca, ale również rurka, przez którą jest zasysane powietrze ze środka kabiny do czujnika temp wewnętrznej . Tą rurkę trzeba delikatnie zdjąć - jest przyklejona na czymś podobnym do silikonu.
Przepalone żarówki trzeba wymienić intuicyjnie tzn. rozebrać panel klimy (banał - kilka śrubek), żarówki są do kupienia w większości sklepów motoryzacyjnych)

I TERAZ SPRAWA NAJWAŻNIEJSZA ŻEBY TO POSKŁADAĆ TO TRZEBA ZDEMONTOWAĆ CAŁĄ KONSOLE, KTÓRA ZNAJDUJE SIE MIĘDZY FOTELAMI- PRZYNAJMNIEJ U MNIE TAK BYŁO - BO PRODUCENT NIE PRZEWIDZIAŁ ZAPASU TEJ RURKI, CO POWIETRZE ZASYSA Z KABINY - A Z TEGO CO PAMIĘTAM KABLA Z WTYCZKĄ WYSTARCZYŁO!!!

Demontaż konsoli między fotelami jest dość skomplikowany - Jeżeli jest pan zainteresowany pomocą odnośnie demontażu konsoli to proszę odpowiedzieć na forum, bo to jest trochę pisania a ja teraz gnam do pracy.

Pozdrawiam, grzeg21
 
 
seksista

Auto: Opel Vectra C
Imie: Adrian
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 161
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2008-01-22, 12:44   

Gdzie ty masz rurkę w climatroniku w moim nie ma takiej opcji tak chyba jest w nubie albo moja jest spartolona.
 
 
grzeg21
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-22, 23:36   




Na czerwono zaznaczyłem rurkę która zasysa powietrze z kabiny a na drugim skanie zaznaczyłem czujnik do którego rurka jest podłączona.

Jak tylko bedzie to możliwe to umieszcze zdjęcia real.

Oraz trzeci skan jak rozebrać konsolę między fotelami.
 
 
seksista

Auto: Opel Vectra C
Imie: Adrian
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 161
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2008-01-24, 15:25   

Powiem Ci że masz tylko wiadomości z książki i źle je odczytujesz nie ma rurki w legi do czujnika temperatury w kabinie tylko moduł zasysania powietrza w climatroniku który jest bezpośrednio podpięty i nie koliduje z wymiana żarówek.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
grzeg21
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-24, 22:32   

Więc niech kolega "wionek" opisze jak wymienił żarówki i co jest u niego w leganzie.

A ty Adrianie wytłumacz nam, co to jest: "moduł zasysania powietrza w climatroniku który jest bezpośrednio podpięty" bo ja nie bardzo rozumiem co chciałeś przez to powiedzieć, spróbuj opisać to jakoś zrozumiale.

P.S. Jak tylko będę w domu to specjalnie dla ciebie zdemontuje, zrobię zdjęcia i tu umieszczę.
 
 
wionek
Masta


Auto: Mondeo 2,0 TDCi/Matiz 0,8/Eks Legia, Eks Lani
Imie: Sajmon
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 284
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-01-25, 11:46   

jak tylko to zrobie napeweno od razu opisze, chwilowo kompletny brak czasu :( ale myslę ze może w następnym tygodniu troche luźniej bo w weekend mam zjazd



Łosi mi katana my fellows ;)
 
 
Kat

Auto: Leganza 2.0 CDX
Pomógł: 43 razy
Wiek: 49
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 972
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-01-28, 15:30   

Witam. W kwestii podświetlenia klimatronika w leganzie to wymieniałem osobiście już kilkakrotnie żaróweczki. I kolega Grzeg21 ma rację. Rurka jest, ale nie na na silikonie. Jest na przysłowiowy "wcisk". U mnie na szczęście jest na tyle długa że nie trzeba demontować całej konsoli środkowej. Czasem wystarczy wyjąć radio i mały schowek pod nim i można się spokojnie zabrać do składania, pamiętając oczywiście o dwóch kostkach z przewodami. Jeśli chodzi o żarówki to są one bardzo małe (mają dwa długie przewody które trzeba włożyć w odpowiednie gniazda mocowania w tylnym panelu centralki klimatronika). Kupiłem zielone 14V. Kosztują 90gr/szt. Świecą trochę słabiej, ale dłużej wytrzymują. Powodzenia.
 
 
wionek
Masta


Auto: Mondeo 2,0 TDCi/Matiz 0,8/Eks Legia, Eks Lani
Imie: Sajmon
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 284
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-03-02, 14:38   

No i wkońcu zrobiłem owe podświetlenie. Na szczęście nie musiałem rozbierać konsoli, a zrobiłem to tak:
1. zdjąłem obudowę drewnopodobną na zatrzaski
2. odkręciłem climatronik (cztery śrubki po bokach panelu)
3. odłączyłem dwie kostki z tyłu climatronika oraz rurkę od czujnika (oczywiście JEST, u mnie była na wcisk a na około trzpienia coś na kształt gąbkowej uszczelki)
4. po odkręceniu śrubek mocujących obudowę rozsunąłem obudowy i wyjąłem taśmę łączącą płytki drukowane (jak zdejmiecie obudowę będziecie wiedzieli o co chodzi) co pozwoliło na odzielenie panelu z żarówkami
5. wyjąłem żaróweczki które faktycznie są bardzo malutkie, zamiast nich przylutowałem żarówki stosowane do podświetlenia desek rozdzielczych takie standardowe na wcisk fakt że żarówki takie są dosyć duże w porównaniu do poprzednich ale jest wystarczająco miejsca.
6. złozyłem całość w taki sam sposób jak rozebrałem
7. wyjąłem CB radio które mam w miejscu półeczki nad climatronikiem co pozwoliło na nasunięcie rurki na trzpień od dołu climatronika, niby mało miejsca ale da radę, po czym zapiąłem kostki przykręciłem śrubkami mocującymi, przykręciłem CB wstawiłem obudowę drewnopodobną na wcisk i gotowe :brawo:

a przy okazji jak miałem rozebrany climatronic to wyczyściłem ten czujnik co zasysa powietrze bo syfu tam było od groma :piwo:



Łosi mi katana my fellows ;)
 
 
Kat

Auto: Leganza 2.0 CDX
Pomógł: 43 razy
Wiek: 49
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 972
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-03-03, 08:01   

Fakt. :brawo: Czujnik warto wyczyścić, bo jak jest zasyfiony źle sczytuje temp. wewnętrzną i w ustawieniu "auto" wieje "głupotami" :piwo:
 
 
wionek
Masta


Auto: Mondeo 2,0 TDCi/Matiz 0,8/Eks Legia, Eks Lani
Imie: Sajmon
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 284
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-03-03, 20:30   

:piwo:



Łosi mi katana my fellows ;)
 
 
mały1973

Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 1
Wysłany: 2008-05-06, 20:45   

Witam. Zakupilem Legie z klimą manualną i mam pyt., jakie są możliwości zastosowania klimatronika, co trzba zmienić, na pewno panel, ale czy instalacja jest dostosowana itp. Może ktoś ma w tym doświadczenie.
 
 
Ralf
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-06, 21:02   

Zupełnie inne sterowanie, trzeba by przerabiać całą instalację.
 
 
wionek
Masta


Auto: Mondeo 2,0 TDCi/Matiz 0,8/Eks Legia, Eks Lani
Imie: Sajmon
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 284
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-05-08, 19:56   

Ralf napisał/a:
Zupełnie inne sterowanie, trzeba by przerabiać całą instalację


za duży koszt. i mnóstwo pracy



Łosi mi katana my fellows ;)
 
 
tomek1309

Auto: Leganza CDX
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 5
Wysłany: 2008-05-28, 17:20   

Witam
Widzę że koledzy orientują się w tym klimatroniku. Mam takie pytanie, otóż klima elaegancko mi działa dmucha zimne powietrze, ale przy ustawieniu na auto przęłącza się na obieg zamknięty i zwiększa obroty na maksa, to oczywiście normalne zachowanie , ale po jakimś czasie gdy już schłodzi powinny obroty się chyba zmniejszyć , a u mnie zmniejszy się czasem o jedną kreseczke, a jest już wydaje mi sie wystarczająca temperatura. Obroty spadają gdy zaczynam zwiększać temperature na klimie i zbliża się do temperatury na zegarku.
I jeszcze takie pytanie , do czego konkretnie służy ten wężyk do czujnika , bo rozumiem czujnik temperatury jest w w tym panelu.
Pozdrawiam
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt