Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Mam mały prolem w moim Climatroniku przepaliło się pare diodek, i niektóre przyciski nie są podświetlone, można to jakoś naprawić?? wie ktoś jakie diody (żaróweczki) są tam zastosowane, jak rozebrać climatronik, jak się do tego zabrać??
Tam jest takie zdjęcie, na którym jest schemat deski rozdzielczej w leganzie
A jeżeli chodzi o wymianę to trzeba zrobić tak:
Podważyć śrubokrętem z prawej strony na dole "drewnianą " zaślepkę znajdującą się wokół klimatronika, radia... Tylko delikatnie żeby nie połamać!!! Ona w całości jest na zatrzaskach, następnie zobaczy pan 4 śrubki do odkręcenia panelu klimy.
Odkręcamy śrubki a potem sprawa się komplikuje, bo do panelu klimy jest podłączona nie tylko wtyczka zasilająca, ale również rurka, przez którą jest zasysane powietrze ze środka kabiny do czujnika temp wewnętrznej . Tą rurkę trzeba delikatnie zdjąć - jest przyklejona na czymś podobnym do silikonu.
Przepalone żarówki trzeba wymienić intuicyjnie tzn. rozebrać panel klimy (banał - kilka śrubek), żarówki są do kupienia w większości sklepów motoryzacyjnych)
I TERAZ SPRAWA NAJWAŻNIEJSZA ŻEBY TO POSKŁADAĆ TO TRZEBA ZDEMONTOWAĆ CAŁĄ KONSOLE, KTÓRA ZNAJDUJE SIE MIĘDZY FOTELAMI- PRZYNAJMNIEJ U MNIE TAK BYŁO - BO PRODUCENT NIE PRZEWIDZIAŁ ZAPASU TEJ RURKI, CO POWIETRZE ZASYSA Z KABINY - A Z TEGO CO PAMIĘTAM KABLA Z WTYCZKĄ WYSTARCZYŁO!!!
Demontaż konsoli między fotelami jest dość skomplikowany - Jeżeli jest pan zainteresowany pomocą odnośnie demontażu konsoli to proszę odpowiedzieć na forum, bo to jest trochę pisania a ja teraz gnam do pracy.
Pozdrawiam, grzeg21
seksista
Auto: Opel Vectra C
Imie: Adrian Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 161 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2008-01-22, 12:44
Gdzie ty masz rurkę w climatroniku w moim nie ma takiej opcji tak chyba jest w nubie albo moja jest spartolona.
grzeg21 [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-22, 23:36
Na czerwono zaznaczyłem rurkę która zasysa powietrze z kabiny a na drugim skanie zaznaczyłem czujnik do którego rurka jest podłączona.
Jak tylko bedzie to możliwe to umieszcze zdjęcia real.
Oraz trzeci skan jak rozebrać konsolę między fotelami.
seksista
Auto: Opel Vectra C
Imie: Adrian Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 161 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2008-01-24, 15:25
Powiem Ci że masz tylko wiadomości z książki i źle je odczytujesz nie ma rurki w legi do czujnika temperatury w kabinie tylko moduł zasysania powietrza w climatroniku który jest bezpośrednio podpięty i nie koliduje z wymiana żarówek.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
grzeg21 [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-24, 22:32
Więc niech kolega "wionek" opisze jak wymienił żarówki i co jest u niego w leganzie.
A ty Adrianie wytłumacz nam, co to jest: "moduł zasysania powietrza w climatroniku który jest bezpośrednio podpięty" bo ja nie bardzo rozumiem co chciałeś przez to powiedzieć, spróbuj opisać to jakoś zrozumiale.
P.S. Jak tylko będę w domu to specjalnie dla ciebie zdemontuje, zrobię zdjęcia i tu umieszczę.
jak tylko to zrobie napeweno od razu opisze, chwilowo kompletny brak czasu ale myslę ze może w następnym tygodniu troche luźniej bo w weekend mam zjazd
Łosi mi katana my fellows
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-01-28, 15:30
Witam. W kwestii podświetlenia klimatronika w leganzie to wymieniałem osobiście już kilkakrotnie żaróweczki. I kolega Grzeg21 ma rację. Rurka jest, ale nie na na silikonie. Jest na przysłowiowy "wcisk". U mnie na szczęście jest na tyle długa że nie trzeba demontować całej konsoli środkowej. Czasem wystarczy wyjąć radio i mały schowek pod nim i można się spokojnie zabrać do składania, pamiętając oczywiście o dwóch kostkach z przewodami. Jeśli chodzi o żarówki to są one bardzo małe (mają dwa długie przewody które trzeba włożyć w odpowiednie gniazda mocowania w tylnym panelu centralki klimatronika). Kupiłem zielone 14V. Kosztują 90gr/szt. Świecą trochę słabiej, ale dłużej wytrzymują. Powodzenia.
No i wkońcu zrobiłem owe podświetlenie. Na szczęście nie musiałem rozbierać konsoli, a zrobiłem to tak:
1. zdjąłem obudowę drewnopodobną na zatrzaski
2. odkręciłem climatronik (cztery śrubki po bokach panelu)
3. odłączyłem dwie kostki z tyłu climatronika oraz rurkę od czujnika (oczywiście JEST, u mnie była na wcisk a na około trzpienia coś na kształt gąbkowej uszczelki)
4. po odkręceniu śrubek mocujących obudowę rozsunąłem obudowy i wyjąłem taśmę łączącą płytki drukowane (jak zdejmiecie obudowę będziecie wiedzieli o co chodzi) co pozwoliło na odzielenie panelu z żarówkami
5. wyjąłem żaróweczki które faktycznie są bardzo malutkie, zamiast nich przylutowałem żarówki stosowane do podświetlenia desek rozdzielczych takie standardowe na wcisk fakt że żarówki takie są dosyć duże w porównaniu do poprzednich ale jest wystarczająco miejsca.
6. złozyłem całość w taki sam sposób jak rozebrałem
7. wyjąłem CB radio które mam w miejscu półeczki nad climatronikiem co pozwoliło na nasunięcie rurki na trzpień od dołu climatronika, niby mało miejsca ale da radę, po czym zapiąłem kostki przykręciłem śrubkami mocującymi, przykręciłem CB wstawiłem obudowę drewnopodobną na wcisk i gotowe
a przy okazji jak miałem rozebrany climatronic to wyczyściłem ten czujnik co zasysa powietrze bo syfu tam było od groma
Łosi mi katana my fellows
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-03-03, 08:01
Fakt. Czujnik warto wyczyścić, bo jak jest zasyfiony źle sczytuje temp. wewnętrzną i w ustawieniu "auto" wieje "głupotami"
Witam. Zakupilem Legie z klimą manualną i mam pyt., jakie są możliwości zastosowania klimatronika, co trzba zmienić, na pewno panel, ale czy instalacja jest dostosowana itp. Może ktoś ma w tym doświadczenie.
Ralf [Usunięty]
Wysłany: 2008-05-06, 21:02
Zupełnie inne sterowanie, trzeba by przerabiać całą instalację.
Zupełnie inne sterowanie, trzeba by przerabiać całą instalację
za duży koszt. i mnóstwo pracy
Łosi mi katana my fellows
tomek1309
Auto: Leganza CDX
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 5
Wysłany: 2008-05-28, 17:20
Witam
Widzę że koledzy orientują się w tym klimatroniku. Mam takie pytanie, otóż klima elaegancko mi działa dmucha zimne powietrze, ale przy ustawieniu na auto przęłącza się na obieg zamknięty i zwiększa obroty na maksa, to oczywiście normalne zachowanie , ale po jakimś czasie gdy już schłodzi powinny obroty się chyba zmniejszyć , a u mnie zmniejszy się czasem o jedną kreseczke, a jest już wydaje mi sie wystarczająca temperatura. Obroty spadają gdy zaczynam zwiększać temperature na klimie i zbliża się do temperatury na zegarku.
I jeszcze takie pytanie , do czego konkretnie służy ten wężyk do czujnika , bo rozumiem czujnik temperatury jest w w tym panelu.
Pozdrawiam