X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[matiz] Jaki olej do skrzyni biegów?

Autor Wiadomość
mieki

Auto: Matiz
Imie: Piotr
Wiek: 57
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Przedmieścia Radomia
Wysłany: 2008-04-07, 21:47   [matiz] Jaki olej do skrzyni biegów?

Zamierzam wymienić. Macie jakieś doświadczenia? Producent podaje - zdaje się - 75W80. Nie znam się na "skrzyniowych" olejach. Czy to 75 oznacza - jak w silnikowych - większą odporność na mrozy niż np. 85?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 21:57   

kup 75w/90 jest lepszy
 
 
Administrator
Administrator

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 3843
Wysłany: 2008-04-07, 21:58   

Cytat:
Do skrzyń biegów stosuje się oleje przekładniowe, które podzielone są wg klasyfikacji jakościowej i lepkościowej. Wg klasyfikacji API oleje przekładniowe oznacza się literami GL i cyfrą od jeden do sześć. Im wyższa cyfra tym olej może pracować w trudniejszych warunkach. Klasyfikacja lepkościowa informuje nas, w jakich temperaturach olej może pracować. Obecnie stosuje się oleje wielosezonowe i w naszej strefie klimatycznej zaleca się 75W/90 lub 80W/90. Jednak niektórzy producenci nakazują wlewać do skrzyni biegów olej silnikowy (np. wszystkie modele Hondy sprzed kilku lat). Zastosowanie zbyt gęstego, rzadkiego lub innego rodzaju oleju może spowodować pogorszenie zmiany biegów lub szybkie zużycie skrzyni.


całość :
http://www.motofakty.pl/a..._w_skrzyni.html

Plik .pdf o olejach przekładniowych:
http://www.off-road.pl/in...do_pdf=1&id=237
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 21:59   

http://www.off-road.pl/in...id=237&Itemid=2

[ Dodano: 2008-04-07, 23:00 ]
- SAE 75/90 – oleje wielosezonowe o lepkości kinematycznej w temperaturze 100o C i temperaturze krzepnięcia ok. -45o C
 
 
dawid2p
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-07, 22:01   

U mnie chodzi na elfie. Lepszy niz nalewali w aso
:D (lepsza synchronizacja biegów, a szczególnie 1)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
mieki

Auto: Matiz
Imie: Piotr
Wiek: 57
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 23
Skąd: Przedmieścia Radomia
Wysłany: 2008-04-08, 20:39   

dawid2p napisał/a:
U mnie chodzi na elfie. Lepszy niz nalewali w aso
:D (lepsza synchronizacja biegów, a szczególnie 1)

No właśnie powoli dotarło do mnie, że moje kłopoty z redukcją z trójki na dwójkę to wypisz wymaluj wynik kiepskiego oleju w skrzyni - redukcję można zrobić, ale jak samochód toczy sie 10 km/h. Przy wyższych prędkościach tak jakby synchronizator (pierścień?) blokował. Jak wymienię, to dam znac.
Wygląda na to, że zaleję Valvoline 75W90 GL 4 (jest też GL 5, ale czy to warto?).
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2008-04-14, 17:16   

ja wymienile po 40 tyskm na elfa 75W/85 GL-4,znaczna poprawe zauwazylem,ale trójka czesto mi haczy z 2 na 3
 
 
pwil

Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 25
Wysłany: 2008-04-24, 08:53   

Miałem przez 5 lat Matizolota. Na początku wymieniłem olej na Mobil1 i było chyba lepiej z 2, ale 2 wchodziła bez rewelacji przy większych prędkościach, a szcczególnie redukcja z 3 na 2 nie była ok. W międzyczasie jeździłem trochę innym Matizem (nowszym, rocznym) i tam było lepiej i sprzęgło lżej chodziło... Po 5 latach w końcu zmieniłem linkę sprzęgła (choć tamta zdaniem mechaników była ok) bo zaczęła skrzypieć i... sprzęgło zaczęło chodzić 10x lżej tak, że nie mogłem się przyzwyczaić, 2 wchodziła jak tylko chciałem... Gdybym to wiedział 5 lat wcześniej... ;(

Sprawdź linkę sprzęgła, czy chodzi lekko i czy wysprzęgla dobrze. U mnie niby wysprzęglało zupełnie, ale to nie wystarczało.
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-12, 06:55   

Castrol SMX-S (SAE 75W-85) i tylko to! biegi chodza jak w maśle.
 
 
łosiek


Auto: teraz bravo 2
Pomógł: 39 razy
Wiek: 98
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 932
Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-07-12, 10:11   

mobil 1 syntetyk-sa tez o tych parametrach mineraly ale to twój wybór
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-14, 08:47   

Mineralny olej to zabojstwo dla skrzyni. (5 z przodu to syntetyk, 10 to polsyntetyk a 15 to mineralny)
Ostatnio zmieniony przez profil skasowany 2008-07-14, 09:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yoshi
Weteran


Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek
Pomógł: 174 razy
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 8447
Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2008-07-14, 09:02   

Cytat:
(5 z przodu to syntetyk, 10 to polsyntetyk a 10 to mineralny)


15 to mineralny



Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
 
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2008-07-14, 11:46   

koledzy a do czego te oznaczenia sie tycza?oleju w skrzyni biegów?
 
 
profil skasowany
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-14, 13:17   

Chcesz poznac sklad chemiczy oleju? po co ci to? po prostu lac taki jak fabryka zaleca i bedzie wsio OK! Nic innego jak tylko olej nie nalejesz wiec zawracanie sobie glowy co to za oznaczenia i i z ktorego on jest tłoczenia mija sie z celem.

Oleje mineralne - to mieszanina wysokowrzących (temp. powyżej 350 stopni C) węglowodorów nasyconych i aromatycznych z pewną domieszką związków heterocyklicznych otrzymana z przeróbki ropy naftowej. Jest to baza dla innych olejów. Frakcja ta stanowi zatem główny składnik niektórych olejów silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych oraz dla smarów plastycznych.

Oleje pół syntetyczne - są to oleje produkowane na bazie olejów mineralnych lub pochodzą z tak zwanego procesu hydrokrakingu, który polega na poprawie własności oleju mineralnego poprzez regulację długości łańcuchów węglowodorowych.

Oleje syntetyczne - to oleje, których podstawowym składnikiem są substancje nie będące produktami bezpośredniego przetwórstwa ropy naftowej. Najczęściej są to syntetyczne węglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Właściwości takich olejów poprawiane są przez różnego rodzaju dodatki (więcej o dodatkach - click) uszlachetniające. Oleje te są znacznie stabilniejsze termicznie i mogą pracować w podwyższonej temperaturze i dużych naciskach na smarowane powierzchnie.
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2008-07-14, 14:25   

Cytat:
(5 z przodu to syntetyk, 10 to polsyntetyk a 15 to mineralny)


o to mi chodzi,a to co piszesz o tych olejach to to znam na pamiec,do czego niby sie ma to wyjasnienie[cytat] to co napisales dotyczy olejów silnikowych[klas lepkosciowych],ja tak to odbieram.ale ok.pozdro
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt