Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2008-05-07, 11:21 [Lanos] 1.6 16v+ LPG strzela w filtr powietrza
Lanos 1.6 16v+ LPG strzela w filtr powietrza przy zmianie biegu na niższy i chwilowemu nie dodaniu gazu a jak dodam gazu i dopiero puszcze sprzęgło to jest good. powie mi ktoś o co chodzi bo nie mam pojęcia??????
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-05-07, 15:10
Nie tak łatwo odpowiedzieć. Przyczyn może być wiele: niewłaściwy skład mieszanki, niedokładne spalanie, stare świece, kable wysokiego napięcia, zanieczyszczony filtr powietrza. Wymieniłbym w/w elementy i konieczna regulacja gazu.
mbgliwice
Auto: Lanos 16 16v
Imie: Maciej
Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-05-08, 15:10
Witam!!
Ja mam podobny problem, mam lanosa 1.6 16V i jak wymienie świece i kable to te wytrzymują mi ok 3000 km. i padają, słychać strzały w filtrze powietrza przy dodawaniu gazu (instalacja LPG jest sekwencyjna). Próbowałem już kilka rodzajów kabli WN i na każdych jest to samo!!
Pozdrawiam
Kat
Auto: Leganza 2.0 CDX Pomógł: 43 razy Wiek: 49 Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 972 Skąd: Bukowno
Wysłany: 2008-05-08, 19:38
Świece i kable nawet najgorszej firmy nie mają prawa padać po 3000 km! Po 15 000 owszem (jeśli są kiepskie). Do dobrego gazownika radzę. A najlepiej do tego, który montował sekwencję. Przy sekwencyjnym wtrysku gazu (III i IV generacja gazu) nie ma prawa być żadnych strzałów. Zupełnie inaczej jest podawany gaz. Przy sekwencji jest wtrysk gazu (nic nie ma prawa strzelać). w II generacji gaz jest podawany przez mikser razem z powietrzem od strony filtra powietrza i tu czasem zdarzają sie strzały powrotne (montuje się wtedy specjalną klapkę lub pierścień "strzału", żeby nie rozpieprzy.... obudowy filtra powietrza. Na pewno masz sekwencję? Czy może nie? Powtórzę:Do dobrego gazownika radzę! Powodzenia i pozdr.
mbgliwice
Auto: Lanos 16 16v
Imie: Maciej
Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-05-08, 20:22
tak, sakwencja jest na 100 % - jeżeli chodzi o te strzały to może się źle wyraziłem ponieważ to nie śą strzały takie jak w LPG I generacji (po których ludzie uciekają na ulicach) tylko te strzały które mam to trzeba sie przysłuchać bo to jest ciche - przy otwarciu maski i wciśnięciu gazu lepiej słychać w filtrze powietrza.
A jeżeli chodzi o jazdę to przy przyśpieszaniu w momencie strzału przerywa .
Pozdrawiam
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
adams12345 [Usunięty]
Wysłany: 2008-05-08, 21:56
a mi sie wydaje ze to czujnik polozenia walu poprostu podaje w niedobrym mniejscu iskre
karol-1987 [Usunięty]
Wysłany: 2008-05-09, 23:23
moim zdaniem nei ma co gdybac tylko pojechac do dobrego fachowca takiego ktory sprawdzi wszystko i da diagnoze, bo tak to bez sensu, jest tyle mozliwosci ze masakra...
czujnik polozenia walu dziala albo nie, wiec jesli ogolnie chodzi a czasem strzela to bym nie stawiał. generalnie jak ktos tam wyzej powiedzial, strzelanie szczegolnie na sekwencji co to wielce dziwnego, w kazdej formie, wiec zająłbym sie tym prozadnie.
ps. zwykle na gazie strzela jesli jest zbyt uboga mieszanka.
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-05-10, 10:41
Kat napisał/a:
Świece i kable nawet najgorszej firmy nie mają prawa padać po 3000 km!
To mało jeszcze na tym świecie widziałeś
Razem z bratem zakupiliśmy sobie przewody WN - jakieś "oryginalne" Daewoo GM (od razu zaznaczam, że nie na Allegro, tylko w sklepie mot. - 68 zł/1 komplet. - znalazłem jeszcze paragon) i założyliśmy je do swoich Lanosów... U brata problemy zaczęły się praktycznie natychmiast - samochód szarpał najpierw delikatnie przy ruszaniu, a potem coraz mocniej i w końcu zaczął strzelać... Brat przewody wymienił po 2500 km na Bosch'a. U mnie z kolei kable "wytrzymały" gdzieś ok 4500 km... ale jazda to już była masakra - samochód przerywał nawet na benzynie Kable po wymontowaniu były tak twarde, że gdy je zginałem by z powrotem włożyć do kartonu, guma na nich pękała...
Potem wzorem brata zakupiłem w IC kable Bosch i problemy (podobnie jak u niego) skończyły się jak ręką odjął. Koszt ze zniżką to ok. 96 zł.
Ostatnio zmieniony przez Pietro 2008-05-11, 01:17, w całości zmieniany 1 raz
henryk54 [Usunięty]
Wysłany: 2008-05-10, 21:39
Odnośnie do Pietro po prostu kupiłeś zamiast kabli W/N jakieś badziewie i tyle :Ja również mam sekwencję w swoim Lanku 1,5 16v i zauważyłem że trzeba uważać gdzie się tankuje ostatnio zatankowałem na Orlenie i KOSZMAR nie polecam ORLENU .Do ostatniego tankowania było super . Teraz czekam żeby zbiornik się opróżnił jak naj prędzej .
kecayy [Usunięty]
Wysłany: 2008-05-10, 22:03
trochę nie na temat z postu ale pośrednio owszem. chodzi o tankowanie LPG w "dziwnych " miejscach no a później szalone historie ze strzałami spadkami mocy itd. NIE TANKOWAĆ NA LUKOIL (na pewno w bydgoszczy).
zmien Weteran Agent Tomek
Auto: Opel Vectra C 2.0T/Octavia 2 1.6
Imie: Tomek Pomógł: 67 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 5398 Skąd: Pajęczno (EPJ)
Wysłany: 2008-05-10, 22:27
U mnie pomogła wymiana świec i filtra założyłem stożkowy, ale nie wiem czy jest w tym jakaś różnica oprócz wyglądu. Sprawdź również taki krótki gumowy przewód odpowietrzający mógł się gdzieś przedziurawić.
www.photoblog.pl/paulik9
Daewoo Lanos 1.5 100KM, Vectra C było 2.2 147KM jest 2.0T 175KM, Vectra C modyfikowana genetycznie 2.0T 220KM Skoda Octavia 1.6....
Pietro Weteran
Auto: Lanos Hatchback T-150 1.6, full SX, 92U
Imie: Piotr Pomógł: 341 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 4665 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-05-11, 01:26
henryk54 napisał/a:
Odnośnie do Pietro po prostu kupiłeś zamiast kabli W/N jakieś badziewie i tyle
Odkrywca Ameryki Toż to przecież właśnie piszę o tym, że kupowanie tanich rzeczy kończy się szybko ponownym (najczęściej większym) wydatkiem...
I to, że kable WN potrafią być tak lichej jakości, że "padają" zaraz po zamontowaniu...
mbgliwice
Auto: Lanos 16 16v
Imie: Maciej
Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-05-11, 07:39
Witam ponownie!!
Ostatnio rozebrałem tą górną plastikową część silnika wyczyściłem kable WN i zbiłem szczelina na świecach z 1,1 mm do 0,85, prz okazji wyczyściłem jeszcze świece i muszę powiedzieć że jak narazie pomogło.
Pozdrawiam
Gomaniak [Usunięty]
Wysłany: 2008-05-11, 10:25
Usunięto
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-05-13, 08:06
Jeżeli silnik jest zagazowany,to odstęp elektrod musi być mniejszy o 0,1 mm niż podaje producent dla danego typu silnika do pracy na benzynie.
No i oczywiście częstsze wymiany świec,przewodów WN i filtra powietrza niż podaje to producent.