X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] FAQ Kody usterek silnika ECM

Autor Wiadomość
jurde
Przyjaciel


Auto: Lanos 1,5 SE
Imie: Jurek
Wiek: 64
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 89
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2006-07-30, 20:30   [Lanos] FAQ Kody usterek silnika ECM

Dla chcących wiedzieć co boli ich silnik

Jak odczytać kod usterki?

Gdy podczas użytkowania Lanoska zapali nam się kontrolka CHECK na tablicy rozdzielczej możemy sami odczytać kod usterki i sprawdzić go w tabeli zamieszczonej poniżej. Do tej operacji potrzebny będzie tylko kawałeczek drutu, a najlepiej zwykły biurowy spinacz, który "rozciągamy". Bierzemy spinacz i latarkę i idziemy do samochodu. Siadamy sobie na siedzeniu pasażera. Patrząc od frontu na schowek, z lewej strony od spodu, znajduje się złącze diagnostyczne. Oglądamy je sobie oświetlając latarką i widzimy, że ma ono opisane piny, a nas interesują dwa: A i B. I właśnie je mostkujemy spinaczem (innym drucikiem). Teraz wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy w pozycję zapalenia się kontrolek. W tym momencie zacznie pracować wentylator chłodnicy- jest to normalne, więc się tym nie przejmujemy. Teraz najważniejsze- odczytanie kodu usterki. Pierwszym kodem jaki się nam pokaże, będzie kod 12. Po nim pokaże się kod informujący nas o tym co się działo z naszym samochodem.

Jednak odczytanie nie jest takie proste. Każdy kod jest pokazywany trzykrotnie w odstępie 3,2 sekundy. Natomiast przerwa między "składnikami" kodu wynosi 1,2 sekundy. Np. kod 12 wygląda tak: mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie. I taka liczba mrugnięć powtarzana jest trzy razy. Po niej następuje wyświetlenie właściwego kodu informującego o danej usterce.

Dla przykładu usterka nr 32: mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie- tak wygląda kod 32, który też oczywiście jest powtarzany trzykrotnie.

http://www.fox2plus.one.pl/kodyd.html
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-08, 14:55   

Jak odczytać kod usterki?

Gdy podczas użytkowania Lanoska zapali nam się kontrolka CHECK na tablicy rozdzielczej możemy sami odczytać kod usterki i sprawdzić go w tabeli zamieszczonej poniżej. Do tej operacji potrzebny będzie tylko kawałeczek drutu, a najlepiej zwykły biurowy spinacz, który "rozciągamy". Bierzemy spinacz i latarkę i idziemy do samochodu. Siadamy sobie na siedzeniu pasażera. Patrząc od frontu na schowek, z lewej strony od spodu, znajduje się złącze diagnostyczne. Oglądamy je sobie oświetlając latarką i widzimy, że ma ono opisane piny, a nas interesują dwa: A i B. I właśnie je mostkujemy spinaczem (innym drucikiem). Teraz wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy w pozycję zapalenia się kontrolek. W tym momencie zacznie pracować wentylator chłodnicy- jest to normalne, więc się tym nie przejmujemy. Teraz najważniejsze- odczytanie kodu usterki. Pierwszym kodem jaki się nam pokaże, będzie kod 12. Po nim pokaże się kod informujący nas o tym co się działo z naszym samochodem.

Jednak odczytanie nie jest takie proste. Każdy kod jest pokazywany trzykrotnie w odstępie 3,2 sekundy. Natomiast przerwa między "składnikami" kodu wynosi 1,2 sekundy. Np. kod 12 wygląda tak: mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie. I taka liczba mrugnięć powtarzana jest trzy razy. Po niej następuje wyświetlenie właściwego kodu informującego o danej usterce.

Dla przykładu usterka nr 32: mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie- tak wygląda kod 32, który też oczywiście jest powtarzany trzykrotnie.

Nie w każdym przypadku złącze diagnostyczne jest opisane, dlatego też niżej zdjęcie złącza (widok od frontu, czyli z pozycji pasażera)



1 Moduł sterowania skrzynią automatyczną (TCM) Niski sygnał
2 Moduł sterowania skrzynią automatyczną (TCM) Wysoki sygnał
3 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
4 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
5 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
6 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
7 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do masy (-) w obwodzie pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM
8 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do zasilania (+) w obwodzie pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM
12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obotu wału korbowego
13 Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury powyżej 146 stopni Celsjusza
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury poniżej -35 stopni Celsjusza
16 Czujnik spalania detonacyjnego Niewłaściwy sygnał z czujnika
17 Wtryskiwacz Zwarcie do masy wtryskiwacza
18 Moduł ECM Błędny sygnał z czujnika spalania detonacyjnego
19 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Niewłaściwy sygnał z czujnika
21 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za niskie napięcie
23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt wysokiej temperatury - powyzej 140 stopni Celsjusza
24 Czujnik prędkości samochodu (VSS) Sygnał z czujnika VSS <6 km/h i czujnika MAP <25kPa
25 Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt niskiej temperatury - ponizej -38,5 stopni Celsjusza
27 Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji (ACP) Zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji >3115 kPa
29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy
32 Przekaźnik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za wysokie napięcie
34 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie napięcie
35 Regulator biegu jałowego (IACV) Oboty silnika przy zamkniętej przepustnicy różnią się od założonych obrotów biegu jałowego o 170 obr/min
41 Styk B modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
42 Styk A modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
45 Czujnik tlenu Bogata mieszanka, napięcie powyżej 865 mV
49 Akumulator Za wysokie napięcie
51 Moduł ECM Niewłaściwie zainstalowana pamięc EPROM
53 Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
55 Moduł ECM Usterka pamięci ECM (EPROM)
61 Zawór pochłaniacza oparów paliwa (CCP) Zwarcie cewki zaworu do masy
62 Zawór pochłaniacza oparów paliwa (CCP) Zwarcie do zasilania
63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy
87 Przekażnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do masy
88 Przekażnik sprężarki klimatyzacji Za wysokie napięcie
93 Moduł ECM Usterka


Źródło informacji:
IKL Internetowy Klub Lanosa
 
 
łosiek


Auto: teraz bravo 2
Wiek: 98
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 932
Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-02-02, 01:22   

cos mi się gdzieś obiło że sprawdzac mozna kody błędow poprzez zwieranie odpowiednich tylko w lanosach do 2003 r ,potem był inny system EOBD (nowsza generacja),i tylko prawdziwe info przez kompa,zmiana była takze w układzie paliwowym,przez to ,ze normy spalin były ostrzejsze trzeba było zamontowac czujnik pochylenia pojazdu(pewnie był potrzebny do regul. odpow cisnienia paliwa,bo ma to duze znaczenie co do czystości spalin-tak jak w nowych turbodieslach-podnoszone jest cisnienie paliwa na listwie common rail-uzyskuje sie czystsze spaliny,bo spalanie jest dokładniejsze-oczywiscie ma na to wpływ wiele innych czynników)
 
 
albert1
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-21, 13:24   

No u mnie też się pali check i chętnie bym tak zrobił i mam pytanie - gdzie wyświetli mi tą usterkę? tzn na tablicy gdzieś przy liczniku czy gdzieś indziej? Mam lanosa z 2001 roku
 
 
Koenig
Weteran
Moher Power


Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 6281
Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-03-21, 13:30   

Kod błędu to odczytujesz z liczby mrugnięć kontrolki "check", nigdzie żaden kod się nie wyświetla.



 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
łosiek


Auto: teraz bravo 2
Wiek: 98
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 932
Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-03-21, 14:14   

chyba ze na allegro zakupisz czytnik,on sam zliczy mrugniecia i pokaze pod postacią cyferki np. 030 a ty sprawdzisz w knidze co to
 
 
zbigi1979

Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1
Wysłany: 2008-03-21, 20:56   

Apropos czytnika kodów check do Lanosa. Czy koledzy podowiedzą mi gdzie to kupić i za ile? :)
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-21, 21:13   

zbigi1979, taniej wyjdzie kupic spinacz biurowy
 
 
Balceer
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-28, 20:09   

"...Dla przykładu usterka nr 32: mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie- tak wygląda kod 32, który też oczywiście jest powtarzany trzykrotnie. ..."

a jak odczytam np kod 5 czy 35 jak to bedzie mrugac? Prosze pomozcie bo u mnie sie pali check po wyczyszczeniu krokowca i nie wiem co jest?
Z gorz dziekuje za pomoc i wyrozumialosc :piwo:
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-28, 20:32   

Kod:
Natomiast przerwa między "składnikami" kodu wynosi 1,2 sekundy. Np. kod 12 wygląda tak: mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie. I taka liczba mrugnięć powtarzana jest trzy razy. Po niej następuje wyświetlenie właściwego kodu informującego o danej usterce.

Dla przykładu usterka nr 32: mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie- tak wygląda kod 32, który też oczywiście jest powtarzany trzykrotnie.

To czego nie rozumiesz? :P

Kod 5 to: <mrug><0,4s> <mrug><0,4s> <mrug> <0,4s> <mrug<0,4s> <mrug>
Kod 35 to: mrug><0,4s> <mrug><0,4s> <mrug> <1,2s> mrug><0,4s> <mrug><0,4s> <mrug> <0,4s> <mrug><0,4s> > <mrug>
 
 
Balceer
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-29, 11:40   

Witam ponownie!
Dzis z samego rana zbadalem mojego lanosika. Wykazal blad 23 czyli "Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt wysokiej temperatury - powyzej 140 stopni Celsjusza". Pomozcie w czym problem czy cos do wymiany czy moze podczas wykrecania krokowego moglem zle cos przykrecic itp.
Ponownie Z gory dziekuje za pomoc i wyrozumialosc :piwo:
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-05, 21:43   

edited
Ostatnio zmieniony przez Bradley 2008-06-15, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzychu1102
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-23, 21:21   

łosiek napisał/a:
cos mi się gdzieś obiło że sprawdzac mozna kody błędow poprzez zwieranie odpowiednich tylko w lanosach do 2003 r ,potem był inny system EOBD (nowsza generacja),i tylko prawdziwe info przez kompa


Z tego co ja wiem to nowy system EOBD wszedl w lanosach od 2001r. Ale na 100% nie jestem pewny.
 
 
konklo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-18, 11:39   

Witam . Kody tutaj są ale jak mam wywnioskować który to skoro nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedajęcym im mrugnięć. Prosze o pomoc.
 
 
Bradley
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-18, 12:02   

konklo, przeczytaj jeszcze raz ten temat, potem jeszcze raz, a jak nie pomoze to jeszcze raz. W koncu zrozumiesz, ze wszystko jest tutaj podane jak na dloni :)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt