Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Sylwia
Auto: matiz joy 2000 r.
Dołączyła: 16 Lip 2008 Posty: 3
Wysłany: 2008-12-10, 10:36 [Matiz] przebieg 200 tysięcy - jaki olej?
Witam forumowiczów
trafił się Wam kolejny "lajkonik" ;o) od trzech lat jeżdżę matizem rocznik 2000. Zbliżam się do 200 tysięcy km przebiegu i nie ukrywam, że mam duży problem z wyborem oleju. Wiem, że ten temat poruszany był już wielokrotnie, ale ilość sprzecznych informacji jest zastraszająca i ni hu hu, nie wiem co mam zrobić.
Do tej pory jeżdże na oleju półsyntetycznym opla. Nie będę ukrywać, że autko bierze olej, mniej więcej szklankę na 2000 km.
Kot Sylwester
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Rami
Auto: Matiz Joy 00
Imie: Cezary Pomógł: 51 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 3494 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-10, 10:42
U mnie castrol półsyntetyk ,przy 70 tyś.km
[ Dodano: 2008-12-10, 10:43 ]
Jak chla olej trzeba robić motorek
Niebieski jest szybszy bardziej od czerwonego.
łosiek
Auto: teraz bravo 2 Pomógł: 39 razy Wiek: 98 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 932 Skąd: wejherowo
Wysłany: 2008-12-10, 11:28
szkoda oliwy,popatrz za motorkiem sprowadzonym z rozbitka,lub sam poszukaj na allegro,jeżeli napewno pije,bo moze ma wycieki,ale to tez kosztuje,moze popytaj jak z motorkiem od sparka,jest inny komp itd,ale za to duzo usprawnien
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2008-12-10, 11:55
słyszalem ze do takich matizów z takim przebiegiem leja Castrola High Milleage[jakos sie tak pisze] oczywiscie jest to olej mineralny
mirasek
Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 272 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2008-12-10, 12:15
Spróbuj zalać np. półsyntetykiem Motul 4100 15W50 SL/CF
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Koenig Weteran Moher Power
Auto: Audi A6 V6, Citroen C5 X7, Rover 75 V6
Imie: Janusz Pomógł: 115 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 6281 Skąd: Miechów
Wysłany: 2008-12-10, 12:21
Ja radzę DOBRY, powtarzam DOBRY olej mineralny. Rozumiem że bierze ok 1litr na 10000km, to jescze nie jest tragedia.
mirasek
Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 272 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2008-12-10, 15:01
Moim skromnym zdaniem bardziej istotna jest lepkość niż baza oleju
Kolega nie napisał jakiej lepkości olej używa (pojęcie półsyntetyk nie wiele już mówi), ale domyślam sie że górna klasa to SAE 40, dlatego zasugerowałem przejście na SAE 50 (przy uwzględnieniu TBN) który będzie napewno mniej uciekał jak czterdziestka
łosiek napisał/a:
mietek nie powinien brac ani grama,a sa pewne wymagania co do oleju i experymenty skróca jego zycie i tyle
W zasadzie każdy silnik bierze olej, z tym że póki jest nowy można nie zauważyć tego na bagnecie bo są to bardzo małe ilości ale jest to napewno więcej niż 1 gram między wymianami
Jeszcze przydatna ciekawostka - niektóre silniki "nie lubią" górnego poziomu oleju, znam kilka przypadków (jeden z autopsji) gdzie kurczowo trzymano sie górnej kreski na bagnecie a silnik brał ok. setki na 1000km i można było w kółko dolewać a wystarczyło zostawić poziom na połowie skali i jak ręką odjął
Sylwia
Auto: matiz joy 2000 r.
Dołączyła: 16 Lip 2008 Posty: 3
Wysłany: 2008-12-11, 15:22
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Tytułem wyjaśnienia wycieków żadnych nie stwierdził ani mechanik ani ja. A na fakt spalania oleju wskazuje także niebieski dymek spalinowy, który po wlaniu uszczelniacza jakby znikł. Półsyntetyk, który leję do silniczka to zdaje się, że 10W40, ale pewność będę miała jak wrócę do domu.
Autko generalnie jest w nienajgorszym stanie (poza wymianą alternatora, tylko wymiany eksploatacyjne).
Mechanicy niestety składają "sprzeczne zenania" względem oleju. Serwisowi każą jeździć na dotychczasowym a życzliwi doradzają przejście na mineralny ze wskazaniem na Castrol High Milleage, czy jakoś tak.
Lubię swój samochodzik i nie chciałabym mu zrobić krzywdy lejąc byle co, stąd to całe zamieszanie.
Kot Sylwester
piaseq Photoshop Abuser
Auto: Matiz K-Line, Friend
Imie: Paweł Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 138 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2008-12-12, 14:36
A zastanawiałaś się nad jazdą na oleju, który zaleca fabryka czyli 10W30? Olej w silniku nie służy tylko do smarowania wału korbowego ale wszystkich elementów i z tego co mi wiadomo niektóre z nich, w zależności od konstrukcji silnika, wymagają określonej klasy oleju.
To, że po wlaniu lepkiego przestanie brać olej np. poprzez zużyte pierścienie tłokowe nie znaczy, że np nie będzie problemów z klawiaturą lub innym elementem gdzie taki olej będzie niewłaściwy.
Raczej radziłbym usunąć przyczynę zwiększonego spalania oleju niż usuwać skutki wlewając inny olej.
Generalnie o Matizach guzik wiem, ale to taki sam samochód jak każdy inny.
"I can't be arsed to use SEARCH... it returns no results anyway "
Matiz Friend 1999
Matiz K-Line 2001
mach7
Auto: matiz
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 21
Wysłany: 2008-12-30, 13:49
też szykuje się do wymiany oleju, na blacie 200 tys stuknęło. ale zawsze lałem syntetyk . ostatnie 3 razy był to Lotos 5W/40. oleju nie bierze. praktycznie na 15 tys miedzy wymianami to minimalna ilość raz doleje.
czy myślicie że przy tym przebiegu trzeba zmienić olej na mineralny lub półsyntetyczny ? mimo tego że nie bierze oleju .?
aaha, i jeszcze jedno, czy należało by kiedyś w końcu wymienić olej w skrzyni biegów bo z tego co się orientuje to od nowości nie był ruszany.... .