X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] [Matiz]Zimny silnik pracuje jak diesel

Autor Wiadomość
evestrum

Auto: Matiz
Imie: Mariusz
Wiek: 51
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-01-24, 09:06   [Matiz] [Matiz]Zimny silnik pracuje jak diesel

Mam problem z silnikiem w matizie.Mianowicie jak jest zimny to chodzi jak diesel,najgorzej ten klekot słychać na wolnych obrotach.Podczas jazdy praktycznie nie słychać tego klekotu.Jak silnik się zagrzeje to jest poprawa ale na wolnych obrotach ciągle da się usłyszeć specyficzne klekotanie.
Dodam ze silnik przy tym zachowuje się normalnie nie traci mocy,i nic złego się nie dzieje przynajmniej na razie.
Zawory zostały ustawione przez mechanika,podobno są ustawione idealnie ale to nie pomogło nic z tym klekotaniem
Czy ktoś ma jakiś pomysł ,co może się dziać z tym silnikiem?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Przemko28

Auto: lanos 1,5 16v 2000r
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 172
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2015-01-24, 09:26   

Jak zawory są dobrze ustawione to przyczyną mogą być wyklepane dźwigienki zaworowe. Warto też przy okazji obejrzeć wałek rozrządu bo krzywki lubiły się zużywać, lecz to na klekotanie nie ma wpływu



Jeśli pomogłem to kliknij co trzeba :)
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-01-24, 11:46   

sprawdź ciśnienie oleju i jaki masz wlany ?
rozrząd nie przeskoczył ?
evestrum napisał/a:
Zawory zostały ustawione przez mechanika,podobno są ustawione idealnie ale to nie pomogło nic z tym klekotaniem
a wiesz na ile ustawiał ?
Przemko28 napisał/a:
mogą być wyklepane dźwigienki zaworowe
mogą. i nici z regulacji...
 
 
evestrum

Auto: Matiz
Imie: Mariusz
Wiek: 51
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-01-24, 13:21   

Olej Lotos półsyntetyczny
Nie wiem na ile były ustawione zawory,ale przed ustawieniem tez klepało a po ustawieniu nie ma żadnej zmiany.
Pasek raczej nie przeskoczył,bo poza tym niepokojącym klepaniem silnik chodzi idealnie(zapala,nie gaśnie,nie traci mocy)
Czyli to raczej nie wałek rozrządu?Bo tak mi sugerowała jedna osoba
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2015-01-25, 11:23   

możliwe że wałek rozrządu, trzeba sprawdzić jego stan. Czesta przypadłość tych silników, że wycierają się krzywki na wałku ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
evestrum

Auto: Matiz
Imie: Mariusz
Wiek: 51
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-01-25, 11:40   

Czyli jednak padający wałek rozrządu tez może wydawać taki klekoczący dźwięk?
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł,co to mogłoby ewentualnie jeszcze być,to będę wdzięczny
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2015-01-25, 12:55   

evestrum napisał/a:
Pasek raczej nie przeskoczył,bo poza tym niepokojącym klepaniem silnik chodzi idealnie(zapala,nie gaśnie,nie traci mocy)
mnie w 16V na prawidłowym ustawieniu klekotał jak wściekły. przestawiłem o 1 ząbek koło ssące i przestał. strat na mocy nie odczuwałem itp, itd
również dodatkowy "przeskok" o 1 koła wydechowego wiele nie zmieniło. na hamowni nie byłem, czyli to tylko moje subiektywne wrażenie :P
dwa wałki u mnie, jeden u ciebie. mamy pewnie inny kąt przestawienia rozrządu o ten 1 ząbek, i pewnie odczułbyś różnicę, ale... także tyle co do rozrządu.

zużycie krzywek kompensujesz luzami zaworów i coś powinno się zmienić. chyba że masz już tak wytarte powierzchnie pracujące ze sobą, że mimo regulacji, podczas pracy układają się po swojemu.
i tak, pierwsze do wałka rozrządu trzeba odkręcić dźwigienki i ich wałki.
http://allegro.pl/dzwigie...4927139475.html
otwór ma być okrągły, po założeniu na to
http://allegro.pl/orygina...5022075896.html
nie może być luzu.
teraz zobaczysz wałek rozrządu.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt