X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Bieże olej, brak objawów,

Autor Wiadomość
kamilgum
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-14, 21:07   [Lanos] Bieże olej, brak objawów,

drodzy koledzy, mój lanosik nigdy oleju nie brał, ale ostatnio jakoś 500 km temu sprawdzam olej ubyło odrobinkę, no i myślę ,ok troszkę może ubyć, ostatnio sprawdzam olej a tu minimum,,, dolałem litr,,, i było w normie, ale po 150 km znów z szklankę łyko, bierze olej bez objawów,,,, nie kopci, ani nic, może troszkę słabszy,, ale po za ty tylko nabrał apetytu na olej,,,martwi mnie to wywaliłem na LPG tyle kasy a tu zaś remont :( czytałem ze to wina pierścieni, albo uszczelniacze, o jednym i o drugim nie mam bladego pojęcia, i aż się boję ile mnie to znów wykosztuje, panowie co o tym myślicie?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Alley
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-15, 11:00   

na poczatku wymien uszczelki od głowicy i inne, to sa groszowe sprawy. Jak to nie pomoze to bierz sie za grubsze sprawy, ktore wiecej kosztuja.
 
 
antek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-15, 16:53   

Zdecydowanie cos jet nie tak
Zalezy jeszcze jaka masz noge, jesli dosyc ciezka, to delikatnie moze na gazie podebrac, ale napewno nie szkalnke na 150km. Jesli rzeczywiscie nie dymi to nie mam pojecia co jest, moze uszczelniacze. Tylko bron boze mojego przedmowcy nie sluchaj bo chyba cos mu sie pomylilo, albo pisze glupoty tylko po to aby pisac. Sprawdz tylko czy w plynie chlodniczym nie masz oleju (z regoly powinno byc na odwrot, ale kto wie) Sprawdz na 100% czy nie dymi
 
 
kamilgum
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-15, 17:16   

Alley napisał/a:
na poczatku wymien uszczelki od głowicy


a co ma do tego uszczelka, ?

litry oleju wyciekającego z pod obudowy to bym widział, a mój silnik jest nie spocony,,,

co to płynu chłodniczego sprawdzę, dawno nie był wymieniany więc spuszcze go i wleje na jakiś czas wodę i zobaczymy...
 
 
yarso

Auto: Daewoo Lanos
Imie: Jarek
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 20
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-18, 13:11   

Mam podobny problem. Nie kopci, płyn chłodzący czysty, a oleju ubywa. Wymieniałem uczszelkę pod pokrywą zaworów, bo poprzednia przeciekała i sporo oleju dostawało się do gniazd od świec, ale po wymianie nadal oleju ubywa i nie wiem już co to może być.

Najpierw spróbuj odkręcić zewnętrzną plastikową pokrywę przykrywającą właściwą pokrywę zaworów i zobacz czy świeczki nie pływają w oleju.

P.s. czekam na pomysły Forumowiczów jaka może być przyczyna ubytku oleju.



zielony lanos sedan '01, 1,5 DOHC
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
trybik
PomykacZ

Auto: Renault Megane II / Daewoo Lanos 1.6 SX Sedan
Imie: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-18, 15:07   

u mnie delikatnie pocil sie pod glowica (praktycznie nie bylo widac ale bylo czuc palony olej), po polerce glowicy i wymianie uszczelki, zaraz po zlozeniu silnika polecialy pierscienie... takze i one byly wymienione na nowe - ale to wszystko zrobil moj brat, wczesniejszy wlasciciel na 2 miesiace przed sprzedaza go mnie :)

koszt naprawy - ok. 1200 zl :niewiem:



Z gówna złota nie ulepisz...
 
 
kamilgum
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-18, 22:11   

to fajnie ale 1200 na pewno nie dam,, to olewam to będę dolewał a jak się rozleci to się rozleci,,, 2200 LPG teraz 1200 remont, oj nie nie, ale się zdenerwowałem czemu on po prostu nie działa :P
 
 
laos

Auto: Lanos 1.6 16v + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 29
Skąd: W-w
Wysłany: 2009-05-18, 22:31   

no niestety, czasem przychodzi taki moment, ze trzeba zrobic remoncik silnika aby dalej sprawnie wszystko chodzilo

ja obecnie mam robione pierscienie i uszczelniacze plus uszczelka pod glowice z planowaniem, poniewaz olej tez schodzil w zastraszajacym tempie

po sprawdzeniu szczelnosci nie bylo wyjscia, no chyba ze dolewanie oleju co 5000km :P

remont ok 1400pln
 
 
slawek_p
slawek_p

Auto: Evanda CDX/ Peugeot 206
Imie: sławek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 208
Wysłany: 2009-05-19, 14:22   

laos napisał/a:
po sprawdzeniu szczelnosci nie bylo wyjscia, no chyba ze dolewanie oleju co 5000km :P

remont ok 1400pln


To zależy ile tego oleju co 5000km trzeba by było dolewć, bo jak pół litra ( a nawet litr) to wydaje mi się, że decyzja o remoncie silnika była przedwczesna.
 
 
laos

Auto: Lanos 1.6 16v + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 29
Skąd: W-w
Wysłany: 2009-05-19, 15:12   

jak pisalem ze zjada olej tzn ze "praktycznie wszystko", tak wiec dolewka taka rowna sie wlaniu calego nowego baniaka :/ jak przy wymianie
 
 
laos

Auto: Lanos 1.6 16v + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 29
Skąd: W-w
Wysłany: 2009-05-19, 15:17   

to do mnie ? :> ... jak tak to gdziez tam, po co mi korek a i mam dziure w misce zeby woda sie nie zbierala :P
 
 
laos

Auto: Lanos 1.6 16v + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 29
Skąd: W-w
Wysłany: 2009-05-19, 15:25   

Pomiar byl ( wynikow nie widzialem jeszcze i wskazal na mono zniszczone pierscienie , uszczelniacze oraz pzedmuch miedzy 3 a 4 cylindrem,... dzis odbior. Zobaczymy co tam tez magik wyczarowal, teraz bedzie trzeba jezdzic na dotarciu :P
 
 
laos

Auto: Lanos 1.6 16v + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 29
Skąd: W-w
Wysłany: 2009-05-19, 22:21   

to moze od poczatku:)

przebieg 126tys km, rocznik 2000 z LPG

od jakis 15tys km zaczal strasznie szybko ubywac olej a ostatnio nawet sporo znajdowalo sie w komorach swiec tak wiec uszczelka pod pokrywe zaworow tez do wymiany

postanowilem wkoncu oddac go do mechaniora na diagnostyke - szczelnosc ukladu
okazalo sie, ze niestety pierscienie, uszczelniacze sa w oplakanm stanie a takze i uszczelka pod glowice do wymiany z uwagi na przedmuch miedzy 3 a 4 clindrem

ogolnie strasznie nierowno pracowal silnik na biegu jalowym a o oleju juz nie wspomne, ktory to w ciagu 5 miesiecy po wymianie zniknal, tak ze na bagnecie ledwo mozna go bylo zauwazyc


narawa objela jak juz mowilem wymiane uszczelniaczy, pierscieni, uszczelki pod glowice z planowaniem glowicy, uszczelki pod pokrywe zaworow oraz czyszczenie przepustnicy ( i zapewne sprawdzenie innych przewodow)

calkowity koszt (z czesciami i diagnotyka) wyniosl 1500 pln gdzie w ASO krzykneli 2500pln

teraz mnie czeka docieranie ok 2000km bez gwaltownch przyspieszen i meczenia / wysilania auta na niskich obrotach przy wysokich biegach ( zduszanie)

coz zobaczymy co bedzie w trakcie i po ( za jakies 3 miechy)


PS czy po takim remonciku trzeba by bylo zrobic reset KOMPA ?

pozdro
 
 
slawek_p
slawek_p

Auto: Evanda CDX/ Peugeot 206
Imie: sławek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 208
Wysłany: 2009-05-20, 08:09   

A więc tak:
Jeśli on naprawdę ma te 126tys km, to coś nie tak. Te silniki bez napraw wytrzymują ponad 300tys km. Podejrzewam, że przyczyną uszkodzenia silnika była długotrwała jazda z za małą ilością oleju. Jeśli twierdzisz, że dolewka to cała bańka oleju to by się zgadzało. Po prostu silnik jeździł praktycznie bez oleju. Dlatego jak podaje instrukcja co 500 km należy sprawdzić stan oleju i ewentualnie dolać. W kazdym silniku nawet nowym podczas normalnej eksploatacji może ubywać oleju i jeśli te ubytki uzupełniamy to silnik służy nam bezawaryjnie przez długi czas. Wystarczy jednak, że zaniedbamy proste czynności obsługowe i kosztuje to nas 1500zł.
 
 
laos

Auto: Lanos 1.6 16v + LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 29
Skąd: W-w
Wysłany: 2009-05-20, 08:27   

czemu nie chcesz wierzyc w 126tys km przebiegu 9-o letniego auta ? jesli jezdzi ono tylko po miescie ?


byc moze - samochod dostalem w spadku :P i na szczescie kasa, ktora by poszla na kupno idzie na doprowadzenie auta do pozadnego stanu.

oczywiscie ze naprawa silnika z tymi elementami to zapewne skutek jazdy z mala iloscia oleju ale jak mowie, od roku go kontroluje, wiec to bylo juz nieuniknione aby sluzyl dalej

coz nie byl to majatek ale i nie mala sumka, tak wiec jesli chce sie jezdzic to trzeba placic


PS w takim razie moze przyda sie ta historyjka komus i kazdy bedzie czesciej przygladal sie swojemu autu a przede wsystkim sprawdzal czesto poziom oleju :P
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt