Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2012-03-24, 12:10 [Matiz] Czy to już koniec silnika ?
Witam,
jeszczę nie tak dawno bo w styczniu padł w matizie prawdopodobnie termostat (silnik nie dogrzewał się).
Teraz dogrzewa się i osiąga 11:55 po krótkiej jeździe, może trochę dłuższej ale osiąga tą temp.
Problem w tym, że jak kupiłem matiza w tamtym roku (wrzesień) to brał olej tylko że teraz bierze tego oleju jakby więcej.
Jak się jedzie to kopci niemiłosiernie aż jak spojrzę w lusterko to mgła za mną, no i do tego śmierdzi jak z dwusuwa.
Jeszcze jedno co zauważyłem to cieknący olej z rury wydechowej, końcówka rury jest jakby mokra i brudna w oleju no i zderzak w okolicy końcówki wydechu jest też poplamiony.
No i oczywiście matiziak jest słabszy
Co mnie czeka ? wydawać w naprawę 2000zl ponad w coś tak małego jest chyba nie opłacalne...
Chyba od padniętego termostatu silnik nie padnie. Chyba ktoś zatarł silnik lub padła uszczelka pod głowicą by tak silnik brał olej. Naprawa teraz jest pewnie nieopłacalna bowiem lepiej kupic drugi silnik.
iceman20 [Usunięty]
Wysłany: 2012-03-24, 13:11
Nie wiem nie znam się ale na moje oko to nie jest zatarty, bo zatarty nie odpaliłby z braku kompresji.
Nie wiem jak to możliwe żeby olej wyciekał, tryskał z końcówki rury ...
Rura wydechowa jest czarna od sadzy? Jeśli tak, to pierścienie do wymiany oraz uszczelniacze zaworów. Zobacz czy nie masz masła pod korkiem wlewu oleju oraz czy w zbiorniku wyrównawczym nie pływają oka od oleju. Jeśli, któreś z tych objawów występuje to dodatkowo do wymiany uszczelka pod głowicą. Oleju powinien Ci brać maksymalnie różnicę ilościową mierzoną między min i max (około 1l na 10tys km), jak piszą koledzy na forum, jeśli bierze więcej to silnik do remontu.
Jakim olejem go zalewasz?
iceman20 [Usunięty]
Wysłany: 2012-03-25, 11:51
Olej to Orlenowski kupuje. Zdaje mi się że bierze więcej niż 1l na 10tys. Dużo więcej.
[ Dodano: 2012-03-25, 13:19 ]
Rura jest czarna i mokra (chyba od oleju) zresztą na tylnim zderzaku w okół końcówki rury wydechowej są ślady oleju.