X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nexia] Montaż uniwersalnego centralnego zamka MANUAL

Autor Wiadomość
coolz86
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-12, 10:14   [Nexia] Montaż uniwersalnego centralnego zamka MANUAL

Witam.

Posiadam nexię GL 2 drzwiową, i chciałbym do niej założyć centralny zamek z pilota.
W zasadzie to już kupiłem zestaw z tej aukcji:
http://allegro.pl/central...1689698255.html

I przed montażem chciałem podpytać czy ktoś bawił się już w coś takiego i posiada jakieś zdjęcia z przebiegu montażu ? :)
Ogólnie chodzi mi o ustawienie siłowników w drzwiach, i podłączenie zasilania i masy, może jakieś rady aby uniknąć błędów? :)

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez coolz86 2011-07-18, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
coolz86
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-18, 20:47   

Podbijam temat, ale tym razem nie z zapytaniem a z rozwiązaniem problemu o który pytałem.
Przeglądając wcześniej forum nie znalazłem konkretnego tematu w którym byłby opisany przebieg montażu centralnego zamka
to pomyślałem że może sam spróbuję napisać kilka uwag, które mogą przydać się komuś w przyszłości.

Na forum jest masa innych tematów z których wyciągnąłem kilka cennych porad.

Posiadam Nexię w HB 3 drzwi.
Centralny zamek który kupiłem posiadał w zestawie sterownik, 2 siłowniki (master i slave), 2 piloty, okablowanie i parę drobiazgów do montażu.
Zakupiony na allegro od użytkownika dzik02.
Początkowo kupiłem zamek z pilotami stałokodowymi, ale gdzieś wyczytałem że są jeszcze zmiennokodowe i poprosiłem sprzedawcę o zamianę, oczywiście nie robił problemu i zamienił.
Tak wygląda zestaw który kupiłem:

W tej cenie na pewno nie jest to szał, ale mi w zupełności wystarcza - swoje robi, zamyka i otwiera bez problemu.
Moja porada przed kupnem - lepiej podpytać sprzedawcę czy w danym zestawie przewód od plusa jest zabezpieczony bezpiecznikiem, jeżeli nie warto dokupić oprawkę i bezpiecznik. Druga sprawa to czy na kablach od kierunkowskazów są zabezpieczenia (jakieś diody, ale nie pamiętam nazwy ;) ). W zakupionym przeze mnie zestawie był bezpiecznik i na kablu od plusa i zabezpieczenia na kablach do kierunków.

Jak wcześniej wspomniałem w zestawie z centralnym zamkiem otrzymujemy potrzebne okablowanie i elementy do montażu.

Ja do montażu dokupiłem:
- 2,5mb kabla do przedłużenia kabla do masy
- 2,5mb kabla do przedłużenia kabla do plusa
- peszel na schowanie kabla ~2 metrów
- 2 konektory oczkowe do zarobienia kabla na końcówkach które podłączamy do akumulatora
- 4 podkładki pod śruby
- Dla wersji GL można zaopatrzyć się w takie rurki gumowe do przeciągnięcia kabli z kabiny do drzwi

Do montażu potrzebujemy:
- Śrubokręt x
- Kombinerki
- Klucze 10 i 13
- Nożyk
- Taśma izolacyjna lub koszulki termokurczliwe
- Lutownica (opcjonalnie)

Przebieg montażu.

Zacząłem od zlokalizowania otworu w ścianie grodziowej aby przeciągnąć kable z akumulatora do wnętrza.
Aby to zrobić odkręciłem zbiornik wyrównawczy płynu do chłodnicy oraz zbiorniczek od płynu hamulcowego.



Następnie trzeba odgiąć okładzinę która przylega do blachy.
Po odgięciu okładziny jakieś 15cm poniżej maski mamy mały otworek z gumową zaślepką, u mnie przechodził przez niego jakiś kabelek.
Tym otworem przeciągnąłem sobie wcześniej kupione kable do podłączenia pod akumulator.
Nie trzeba ich niczym przeciągać, wystarczy je pchać od strony silnika. W środku wyjdą nad pedałami.

Po przeciągnięciu kabli schowałem je w peszel, zarobiłem i zalutowałem konektorki na końcach, pozakładałem zbiorniczki z powrotem. Tym sposobem etap
grzebania pod maską jest zakończony.



Kolejnym etapem było zdjęcie tapicerki z drzwi i montaż siłowników.
Siłowniki z zakupionego przeze mnie zestawu pasują idealnie w otwory fabryczne.
Przed przymocowaniem siłownika mocujemy do niego metalowy pręt z zestawu który będzie przymocowany do cięgna w drzwiach.
Przykręcamy siłowniki na śrubki załączone w zestawie, dodatkowo podkładamy po podkładce pod każdą śrubkę.



Kiedy siłowniki są przykręcone, lokalizujemy cięgno w drzwiach które odpowiada za zamykanie i otwieranie drzwi, to te które wychodzi na rygiel przy szybie.
Jako że to cięgno nie idzie prosto od zamka do rygla, tylko jest wygięte, musimy dopasować pręt który mamy przymocowany do siłownika.
Ja to zrobiłem następująco, "wymacałem" w środku drzwi w którym miejscu cięgno od otwierania się zagina, zaznaczyłem to sobie na pręcie od siłownika
i bez jego wyjmowania, w środku drzwi wygiąłem je kombinerkami dopasowując do fabrycznego cięgna.
Kiedy pręt będzie dogięty mocujemy go do fabrycznego cięgna za pomocą uchwytu dołączonego do zestawu. Trzeba się postarać przy przykręcaniu żeby
podczas otwierania nam się nie przestawił, bo będzie trzeba zwalać tapicerkę i poprawiać.



Operację powtarzamy na drzwiach pasażera.
W drzwi kierowcy idzie siłownik MASTER (z pięcioma przewodami), w drzwi pasażera SLAVE (z dwoma przewodami).


Następnym etapem jest poprzeciąganie kabli z kabiny do drzwi.
Przeciągamy przez fabryczne otwory.
U mnie od strony kierowcy aby dostać się do otworu trzeba było włożyć rękę pod tapicerkę, od strony pasażera po otwarciu schowka pod gąbką wygłuszającą.
Najlepiej po zdjęciu gumowych zaślepek włożyć palce do środka i drugą ręką pod tapicerką gmerać aż obie ręce się nie spotkają :)
Do zabezpieczenia przewodów przydadzą się rurki gumowe, ja kiedyś kupiłem od astry F, nie pasują w 100% idealnie, ale po małych przeróbkach jest ok i kable są zabezpieczone.



Następnym etapem jaki wykonałem było podłączenie przewodów które przeciągałem z silnika do kabiny (masa i plus) z kablami wychodzącymi z centralki.
Kable trzeba dokupić bo te z zestawu nie wystarczą do pociągnięcia ich do akumulatora.
Kabelki lutowałem i izolowałem taśmą.
Teraz można podłączyć kable do akumulatora i zobaczyć czy wszystko działa poprawnie, najlepiej otworzyć i zamknąć parę razy, aby sprawdzić czy solidnie skręciliśmy
pręt z siłownika z cięgnem w drzwiach. Jak działa proponuję odłączyć jeszcze na chwilę centralkę od akumulatora.

Jeżeli mamy już założone i podłączone siłowniki, polutowane kable do plusa i masy, czas zabrać się za podłączenie sygnalizacji kierunkowskazami.
Ja wpiąłem się w przewody w złączu X5, które znajduje się koło nóg kierowcy, po zdemontowaniu plastiku ukazuje nam się złącze X5 (długie z kilkunastoma kabelkami).
Nie wiem jak w innych nexiach z innych lat produkcji, ale w mojej z `95r kable które odpowiadały za kierunki miały kolor zielony i żółty.
Generalnie doszedłem do tego metodą prób i błędów, bo nie wiedziałem które konkretnie są od kierunków.
Aby wpiąć się w te kable delikatnie odcinamy ok. 1,5 cm izolacji z kabelków i podpinamy pod nie kable wychodzące z centralki.
Kabelek z centralki owijamy wokół kabla wychodzącego ze złącza X5, lutujemy i izolujemy taśmą. Oczywiście w między czasie upewniamy się czy kierunki działają podczas zamykania.
UWAGA! Na wszelki wypadek do lutowania zdejmujemy klemę od akumulatora.

Po tym etapie sprawdzamy czy wszystko działa poprawnie, jeżeli tak, przystępujemy do składania i chowania kabli :)
Swoją centralkę przykręciłem na plastik który przykrywa złącze X5.



Czas montażu w 2 osoby to prawie 6 godzin.
Ale samo znalezienie otworu w ścianie grodziowej zajęło nam prawie godzinę :P
Teraz UWAGA!
Nie mówię, że taki montaż jest łatwy, ale nie można o nim powiedzieć że jest trudny.
Jeżeli tylko lubisz trochę gmerać przy swoim aucie, masz trochę wolnego czasu i nie boisz się brudnych rąk i lekkich zadrapań - ZAKŁADAJ ŚMIAŁO SAM :)
W zakładach biorą za takie założenie 100 - 200zł, zaoszczędź sobie na kolejnego moda i podejmij się montażu we własnym zakresie.

Trochę podliczeń:
- Centralny zamek - 100zł (z przesyłką)
- Dodatkowe przewody - 10zł
- Konektory oczkowe - 10zł / 5 sztuk (takie są opakowania)
- Peszel do kabli - 8zł
Razem 130zł

Radość z własnoręcznie wykonanej roboty i wygoda obsługi - bezcenna :)

Najtrudniejsza moim zdaniem rzecz podczas montażu:
- Zlokalizowanie otworu w ściance grodziowej :P
- Żmudne przeciąganie przewodów z kabiny do drzwi

Najłatwiejsza rzecz:
- Dopasowanie cięgien z siłownika z fabrycznym

PS. Jest to mój pierwszy poradnik więc potraktujcie mnie ulgowo :)
W przypadku pytań - śmiało, jeżeli będę potrafił to podpowiem.
 
 
marcij


Auto: Lanos 1.5 16v htb
Imie: Marcin
Pomógł: 32 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2011
Posty: 762
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-07-18, 23:56   

Przeglądnąłem wprawdzie tylko pobieżnie, ale na przyszłość , takie uwagi :)

Ciągnięcie zasilania z aku w przypadku centralnego jest bardzo brzydkie. Nie ma takiej konieczności, we wnętrzu masz odpowiednie kable do których można się wpiąć, wygląda to znacznie estetyczniej no i nie ma zabawy z przeciąganiem kabli.

Montaż centralki też aż krzyczy. Jest masa miejsca (pewnie i pod tym plastikiem, a jak nie to wyżej - pod deską) gdzie można śmiało schować tę centralkę. Tutaj wygląda paskudnie, można zawadzić nogą, zachlapać mokrym butem itd.

Nie wiem jak wygląda tapicerka w nexii, ale jeśli jest taka możliwość, to siłowniki lepiej montować na drzwiach od strony tapicerki. Więcej przymierzania i nie zawsze się da, jak tapicerka jest płaska, ale siłownik nie jest tak bardzo narażony na wilgoć i będzie dłużej żył i nie będzie zamarzał w zimie.


Bardzo fajnie wykonany manual, pewnie zostanie przeniesiony do odpowiedniego działu.

Gratuluję samodzielnie wykonanej pracy :)



Bo czerwone są najszybsze :)
 
 
 
wnd


Auto: Leganza CDX ,Lacetti SE,Fiat Ulysse
Imie: vito
Pomógł: 489 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 7763
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-07-19, 06:14   

marcij napisał/a:
Montaż centralki też aż krzyczy
tu sie zgodze lepiej dac ja pod deske
marcij napisał/a:
jeśli jest taka możliwość, to siłowniki lepiej montować na drzwiach od strony tapicerki.
no w nexi tak sie nie da bo tu sa grzybki od blokady a nie w klamce jak w lanosie ;)




 
 
coolz86
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-19, 09:35   

marcij napisał/a:
Ciągnięcie zasilania z aku w przypadku centralnego jest bardzo brzydkie. Nie ma takiej konieczności, we wnętrzu masz odpowiednie kable do których można się wpiąć, wygląda to znacznie estetyczniej no i nie ma zabawy z przeciąganiem kabli.


Wiem, że przy ciągnięciu zasilania z aku jest więcej zabawy, ale jestem lekkim laikiem w sprawach elektroniki i powiem szczerze że pomimo godzinnego szukania otworu w ściance grodziowej było to dla mnie najprostsze rozwiązanie.
Poza tym, przygotowując się do montażu teoretycznie ;) jak przeglądałem fora i manuale z montażu w innych samochodach to z reguły inni też wybierali takie rozwiązanie :)

marcij napisał/a:
Montaż centralki też aż krzyczy. Jest masa miejsca (pewnie i pod tym plastikiem, a jak nie to wyżej - pod deską) gdzie można śmiało schować tę centralkę. Tutaj wygląda paskudnie, można zawadzić nogą, zachlapać mokrym butem itd.


Fakt, centralkę można było ukryć w innym miejscu, ale przy montażu nawet o tym nie pomyślałem, spojrzałem na to miejsce i mówię "tu będzie ok" :)
Nawet nie myślałem że faktycznie jest to miejsce narażone na wilgoć.
Pomyślę i może zmienię miejsce jej montażu.

marcij napisał/a:
Nie wiem jak wygląda tapicerka w nexii, ale jeśli jest taka możliwość, to siłowniki lepiej montować na drzwiach od strony tapicerki. Więcej przymierzania i nie zawsze się da, jak tapicerka jest płaska, ale siłownik nie jest tak bardzo narażony na wilgoć i będzie dłużej żył i nie będzie zamarzał w zimie.


W tym przypadku nie miałem innej możliwości, siłownik musi być założony tak jak jest obecnie.
Moja nexia jest `95r i ma zupełnie prostą i płaską tapicerkę.


marcij napisał/a:
Bardzo fajnie wykonany manual, pewnie zostanie przeniesiony do odpowiedniego działu.

Gratuluję samodzielnie wykonanej pracy :)


Dzięki :)
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt