X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] Ogrzewanie Leganza

Autor Wiadomość
pasiasia

Auto: Leganza
Imie: Andrzej
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2007-10-29, 08:22   

Ciekawy jestem czy płukanie nagrzewnicy coś pomoże ??
Sam boję się mrozów !!!!
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
JacekM
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-30, 14:43   

Ja równierz nie jestem pewien czy u mnie jest wszystko ok.
Jak jeździłem w lecie to strasznie ciężko było ustawić ogrzewanie tak aby rzeczywiście mocno grzało (pomimo braku potrzeby chciałem sprawdzić). Ale teraz zaczyna się chłodek i zauważyłem że jak jest zimniej na zewnątrz to te same ustawienia (co w lecie) powodują mocniejsze grzanie. Domyślam się, że jest to raczej kwestia sterowania elektronicznego - może jakieś czujniki temperatury czy coś. Zauważyłem też że jak np zmienię ustawienie na panelu Climatronika np z 25 na 26 stopni to słychać jak pracuje jakiś siłowinik ewentualnie jakaś elektronika - takie krutkie bzyczenie. Ale jestem spokojniejszy o zimę bo ostatnio jak było zimno to ustawiłem na 27 i był upał. W sumie u mnie całość tak działa że aby było mocno ciepło w środku to na zewnątrz musi być naprawdę zimno - i ma to sens.
 
 
Ralf
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-30, 17:35   

Bo jest czujnik temperatury wewnętrznej i dzęki niemu jest dostosowywana temperatura nawiewu.
 
 
pasiasia

Auto: Leganza
Imie: Andrzej
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2007-10-30, 23:11   

Witam
Mam Leganze od kwietnia więc zimy jeszcze nie przerabiałem - mam poważne obawy czy ogrzewanie podoła.
Czy przy ustawieniu na max (HI) ciepło nawiewu jest uzależnione od temp. na zewnątrz?? Wydaje mi się że max to max bez sprawdzania temp na zewnątrz. U mnie w ustawieniu AUTO HI powietrze z nawiewu jest lekko ciepłe.
Tak ma być ?? ? Czy może przy mrozach się poprawi ?? ?

Nie bardzo uśmiecha mi się wymiana nagrzewnicy przez nadgorliwość - koszt 120 zl +400 serwis .

PS Moniko czy płukanie nagrzewnicy coś pomogło ?? ?
 
 
 
monika


Imie: Monika
Wiek: 51
Dołączyła: 28 Lip 2007
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-31, 09:04   

Właśnie wczoraj byłam u mechanika, i płukanie nic kompletnie nie pomogło ( w moim przypadku). Mechanik stwierdził, że przepływ przez nagrzewnicę jest bardo dobry. W sumie to kupiłam auto z Włoch a tam nie ma takich mroźnych zim, może nie mam jakiegoś czujnika, który steruje nawiewem. Jakieś tam ciepełko leci ale mizerne. Poczekam do temperatury poniżej 0 i zobaczę, czy tego ciepła wystarczy.
A tak na marginesie, mam samochód od lipca, więc też nie wiem jakie będzie ogrzewanie w zimie.
Pozdr.
Monika
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
pasiasia

Auto: Leganza
Imie: Andrzej
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2007-11-02, 21:32   

Witam
ponownie pytam o rozwiązanie problemu z ,można powiedzieć brakiem ogrzewania w Leganzie. Czy ktoś go rozwiązał ? Co zmienił co naprawił ?

Z doświadczeń innych użytkowników wiem że

- zamulona nagrzewnica - to mit
- wymiana termostatu też nie pomaga
- szeregowe podpięcie reduktora gazu też niewiele zmienia

Co zostaje zatem można zrobić???

PS W czasie jazdy w deszczowe dni bardzo parują mi szyby. Przy odpaleniu po postoju gdy włącza się wentylator - szyby błyskawicznie zachodzą parą - tak jakby woda z opadów dostawała się do instalacji grzewczej . To norma ?? ??
 
 
 
monika


Imie: Monika
Wiek: 51
Dołączyła: 28 Lip 2007
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-02, 21:46   

U mnie też tak jest, jeśli nie jest włączona klima to szyby momentalnie parują, ale jak ogrzewanie idzie przez klimę wszystko jest OK.
 
 
seksista

Auto: Opel Vectra C
Imie: Adrian
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 161
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2007-11-04, 11:28   

Ogrzewanie w Ledze jest zależne od temperatury zewnętrznej i wewnętrznej po prostu mieszalnik powietrza tak dobiera skład powietrza ciepłego i zimnego żeby był odczuwany komfort , a nie nadmuch zimna lub gorąca jak będzie naprawdę zimno to przy ustawieniu temperatury powyżej 25 stopni daje już dobrego kopa ciepła. W mojej climatronik jest ustawiony cały w lecie na 24 stopnie, a w zimniejsze dni na 21 i mam wszystko ok nawet w najzimniejszy dzień po nagrzaniu silnika mam w środku ciepło. Jest jeszcze inna sprawa powietrze lecące z nawiewników na środku jest dużo chłodniejsze max temperatura z ogrzewania jest podawana na nogi kierowcy potem na pasażera, a tył na końcu szyba zależnie od wilgotności powietrza.
 
 
monika


Imie: Monika
Wiek: 51
Dołączyła: 28 Lip 2007
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-04, 11:35   

O dzięki. wreszcie jakieś sensowne wytłumaczenie, bo płukanie nagrzewnicy nic nie pomogło, w sumie to jeszcze nie zmarzłam w samochodzie ale i temperatura jest dodatnia, przetestujemy w mrozy i zobaczymy, pewnie faktycznie tak będzie.
Dzięki, pozdrawiam
Monika
 
 
pasiasia

Auto: Leganza
Imie: Andrzej
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2007-11-04, 16:31   

Do Seksisty
Sprawa jasna temp ustawiona na jakas wartość - zgoda mieszalnik tak ustawia aby tamp była taka jaką zadana.

Pytanie
Przy ustawieniu na max - czyli auto i na wyświetlaczu hi a z nawiewów teraz przy +5 wieje raczej chłodnym powietrzem. Myśle że ustawienie HI to max jaki można osiągnąć brak tu zadanej temperatury.
Jakie powietrze wieje u Ciebie przy auto HI??
 
 
 
ziomek2
koreańskie volvo:)


Auto: Leganza CDX
Imie: Przemek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 204
Skąd: Poznań,Kętrzyn
Wysłany: 2007-11-04, 16:58   

a ja mam podobne pytanie
Czy temp jaka ustawice na climatroniku to w rzeczywistosci do takiej Wam grzeje w samochodzie?
 
 
 
pasiasia

Auto: Leganza
Imie: Andrzej
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2007-11-04, 20:18   

Rozumiem i jasne dla mnie jest że przy obecnych warunkach tj 0-+8 stopni klimatronik nie daje powietrza nagrzanego na max, tylko jest ono tak mieszane z chłodnym tak aby po jakimś czasie osiągnąć zadaną temperaturę.

Niepokoi mnie fakt, że gdy ustawie klimatronik na max (hi) z nawiewu leci delikatnie złamane powietrze a wydaje mi się że hi to max bez względu na temp zewnętrzna. Sytuacja się poprawia w czasie jazdy w korkach - w tym wypadku z nadmuchu leci powietrze dużo cieplejsze.

Pytanie do wszystkich : Jakie powietrze wylatuje u was z nawiewu przy ustawieniu HI ?
Czy przy ustawieniu ogrzewanie na max, ma znaczenie temperatura na zewnątrz ?
 
 
 
seksista

Auto: Opel Vectra C
Imie: Adrian
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 161
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2007-11-04, 20:48   

Gdy temperatura na zewnątrz jest taka jak teraz to u mnie w ustawieniu obojętnie czy na 20 czy 31 czyli ful temperatura z wylotu jest taka sama dopiero jak temperatura spadnie poniżej 0 to robi sie coraz cieplejsze. Niema warunku w climatroniku tak jak w manualu że wraz z wzrostem ustawienia leci cieplejsze powietrze. Climatronik podaje powietrze w takiej temperaturze żeby uzyskać jak najlepszy efekt ogrzewania w najmniej uciążliwy sposób dlatego jest montowany tylko w lepszych wersjach, a manual opiera się na przekręceniu zaworu nagrzewnicy ręcznie czyli jak dasz na czerwone pole do końca to zawór jest cały otwarty bez mieszalnika i leci gorące powietrze a w położeniu połowa czerwone połowa niebieskie też poleci powietrze tylko letnie bo będzie mieszane z zimnym. Automat opiera się właśnie na tym że miesza powietrze za nas bo gorący nawiew jest szkodliwy. Temperatura powietrza zewnątrz jak i wewnątrz ma znaczenie bo różnica pomiędzy tymi temperaturami daje nam intensywność grzania.
Ostatnio zmieniony przez seksista 2007-11-04, 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ralf
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-04, 21:48   

Nie wiem, to może u mnie jest coś spierdzielone. Nigdy nie próbowałem nawet ustawiać temp na max, jak powiedzmy są chłodniejsze momenty, np wcześnie rano i chcę szybko dogrzać to ustawiam np na 26 stopni i leci bardzo ciepłe powietrze (oczywiście on sam reguluje prędkość i kierunek nawiewu). Wnętrze nagrzewa się błyskawicznie i zaraz zmniejszam do np 21,5 stopnia i taką temp mi utrzymuje całą drogę, nic więcej nie muszę regulować. Kiedyś na moment ustawiłem temp na 28 stopni bo szybko chciałem dogrzać (temp na zewnątrz była powyżej 0) to zaczął lecieć żar, zaraz musiałem zmniejszyć ustawienia temp bo nie dało wytrzymać.
 
 
pasiasia

Auto: Leganza
Imie: Andrzej
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2007-11-04, 22:13   

Dzięki Rafi za informacje. Wygląda na to, że będę musiał coś z tym fantem zrobić przed zimą
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt